AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #1 Skrevet 31. juli 2023 Ja - dette må jeg selvsagt spørre veilederen min om, men før jeg gjør det vil jeg bare lufte det med dere. Er det vanlig/lurt/dumt/sterkt frarådet å bruke egen arbeidsplass som case i masteroppgaven? Jeg jobber innenfor en sektor med relativt få bedrifter, og alle holder kortene sine ganske tett inn til brystet. Jeg vil skrive om et fenomen innenfor denne bransjen, og jeg finner ingen andre bedrifter som vil passe like bra som case som min egen. Det handler ikke om mellommenneskelige forhold, kun strategier og visjoner, så jeg er ikke redd for å tråkke kolleger på tærne eller noe. Men er det andre ting jeg bør tenke på? (Skriver innenfor humanistiske fag, om det er av betydning.) Anonymkode: 7a2ee...84b
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #2 Skrevet 31. juli 2023 Du vil fort få problemer med bias og manglende objektivitet, så ingen god ide Anonymkode: b2b66...483 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #3 Skrevet 31. juli 2023 Det er veldig vanlig å bruke egen virksomhet som case. Jeg gjorde det i min forrige master. Det må kommenteres i metodekapittelet. Anonymkode: 179e8...2dc 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #4 Skrevet 31. juli 2023 Hva med taushetsplikt og konkurransehensyn om det er en liten sektor? Anonymkode: e0fb2...3bd 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå