AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #1 Skrevet 31. juli 2023 Normalt? Ikke så mye som en liten blomst en gang. Anonymkode: d7460...411 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #4 Skrevet 31. juli 2023 Noen mennesker trenger beskjeder om å kjøpe gaver. Min mann synes gaver er tull da man kan kjøpe det man vil selv. Og der veldig godt den. Men for meg er julegaver viktig, så det kjøper vi til hverandre fordi jeg jar bedt om det. Så jeg ser ikke så mye galt med det jeg da. Anonymkode: 4a2bc...fcb 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #5 Skrevet 31. juli 2023 Jeg fikk en bok i gave fra mannen min da jeg hadde født vårt 3. barn. Ellers tror jeg aldri jeg har fått noen gave av ham, han glemmer alltid bursdagen min og til jul kjøper han "fellesgave" til oss begge, stort sett noe til huset (i år var det en Airfryer, som det stort sett er han som bruker). Men gaver er ikke kjærlighetsspråket til noen av oss, heldigvis. Anonymkode: c4e83...75c 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #6 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Noen mennesker trenger beskjeder om å kjøpe gaver. Min mann synes gaver er tull da man kan kjøpe det man vil selv. Og der veldig godt den. Men for meg er julegaver viktig, så det kjøper vi til hverandre fordi jeg jar bedt om det. Så jeg ser ikke så mye galt med det jeg da. Anonymkode: 4a2bc...fcb Jeg hadde syntes det var ydmykende å måtte be om gaver. Man tigger, på en måte. Men samtidig forstår jeg ikke mennesker som ikke ønsker å glede partneren sin. Jeg tviler på at de dukker opp i kompisens, moras eller sjefens bursdag tomhendt, for å si det sånn. Anonymkode: 7c845...7e1 6
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #7 Skrevet 31. juli 2023 Rødstrupa skrev (5 minutter siden): Hva med bursdag og jul? Jeg har aldri fått gave til bursdag. Jul har vi kjøpt felles gave om vi trenger noe nytt til huset og det er ikke hver jul. Anonymkode: d7460...411 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #8 Skrevet 31. juli 2023 Normalt og unormalt, for noen som kanskje er oppvokst med å gi lite gaver og få lite gaver eller ingen er det normalt å ikke gi eller få. for noen som er vandt med 1000 gaver så er det kanskje unormalt å aldri få gaver. Skjønner du? for meg så bytter jeg alltid ut rosene til dama når de er dårlige. Det har jeg gjort i 5 år nå. Anonymkode: 454f2...4c5 2 4 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #9 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg fikk en bok i gave fra mannen min da jeg hadde født vårt 3. barn. Ellers tror jeg aldri jeg har fått noen gave av ham, han glemmer alltid bursdagen min og til jul kjøper han "fellesgave" til oss begge, stort sett noe til huset (i år var det en Airfryer, som det stort sett er han som bruker). Men gaver er ikke kjærlighetsspråket til noen av oss, heldigvis. Anonymkode: c4e83...75c At noen skulle våge å gi en gave til bursdag eller bare for å glede kjæresten sin. Værste jeg har hørt 😨 🙄 Anonymkode: b9393...cb0 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #10 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg hadde syntes det var ydmykende å måtte be om gaver. Man tigger, på en måte. Men samtidig forstår jeg ikke mennesker som ikke ønsker å glede partneren sin. Jeg tviler på at de dukker opp i kompisens, moras eller sjefens bursdag tomhendt, for å si det sånn. Anonymkode: 7c845...7e1 Nei. Jeg sa at julegaver skal vi ha ( stort punktum). Var ikke noe ydmykende ved det. Han må de virkelig få beskjed om mine forventninger. Eller skal han forstå det selv når det ikke betyr noe for den person? Eller skulle jeg blitt trist og lei meg fordi jeg ikke fikk julegave? Jeg forstår veldig godt at ikke alle føler gaver gir noe når man er voksen og da må man faktisk ta en samtale om egne forventninger og komme til en konklusjon som passer begge. Eller er det slik at den såre alltid har rett? For noen så gir ikke gaver en glede og de må da respekteres de også. Hvorfor skal de få mye tyn? Min mann har aldri kjøpt en gave til sin mor, sjef eller kollega. Anonymkode: 4a2bc...fcb 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #11 Skrevet 31. juli 2023 Jeg får mange gaver, men det er ikke hans kjærlighetsspråk så jeg har måtte jobbe for det slik at han forsto hvor mye glede det ga meg. Nå har han blitt flink til å kjøpe både blomster og smykker, gjerne uten noen spesiell anledning. Anonymkode: 77d11...733 1
Frodo Skrevet 31. juli 2023 #12 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Normalt? Ikke så mye som en liten blomst en gang. Anonymkode: d7460...411 Hvor mange har du gitt da?
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #13 Skrevet 31. juli 2023 Frodo skrev (1 minutt siden): Hvor mange har du gitt da? Han har fått gaver av meg, har ikke akkurat telling på det. Anonymkode: d7460...411 1
Frodo Skrevet 31. juli 2023 #14 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han har fått gaver av meg, har ikke akkurat telling på det. Anonymkode: d7460...411 Da er det jo ikke helt normalt at han ikke gir gaver nei.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #15 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg hadde syntes det var ydmykende å måtte be om gaver. Man tigger, på en måte. Men samtidig forstår jeg ikke mennesker som ikke ønsker å glede partneren sin. Jeg tviler på at de dukker opp i kompisens, moras eller sjefens bursdag tomhendt, for å si det sånn. Anonymkode: 7c845...7e1 For meg er ikke gaver (til meg selv) glede. Jeg bryr meg uendelig mye mer om at mannen kommer med en kopp kaffe på senga, eller kjører ut og kjøper akkurat det jeg vil ha når jeg ser syk. Blomster kjøper jeg helst selv, da jeg vet hva jeg liker. Så jeg har sagt at han kan droppe slikt til bursdag, og ellers. Men så sender jeg han en link til noe jeg liker før jul, for syns skyld. Det er slikt gavemennesker ikke forstår.... Som par må man prate sammen. Anonymkode: 8ee95...290 5
Rødstrupa Skrevet 31. juli 2023 #16 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg har aldri fått gave til bursdag. Jul har vi kjøpt felles gave om vi trenger noe nytt til huset og det er ikke hver jul. Anonymkode: d7460...411 Er du lei deg for det? Har du spurt Hvorfor han velger å gjøre det sånn? Voksne har jo stort sett det vi trenger men en gave til jul og bursdag ville vært/er vanlig. Har dere barn? Gir han noe eventuelt til de?
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #17 Skrevet 31. juli 2023 Frodo skrev (2 minutter siden): Da er det jo ikke helt normalt at han ikke gir gaver nei. Hvorfor det hvis han ikke vet? Man kan ikke forvente noe man ikke har bedt om. Får man det er jo det fint. Men får man det ikke så får man enten godta det, eller si I fra. Stakkars folk som skal være tankelesere i forhold. Gaver kjøper jeg fordi jeg like å gi. Ikke får å få tilbake. Anonymkode: 4a2bc...fcb 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #18 Skrevet 31. juli 2023 Rødstrupa skrev (Akkurat nå): Er du lei deg for det? Har du spurt Hvorfor han velger å gjøre det sånn? Voksne har jo stort sett det vi trenger men en gave til jul og bursdag ville vært/er vanlig. Har dere barn? Gir han noe eventuelt til de? Det hadde vært hyggelig om han kom hjem med en blomst eller sjokolade, en gang i blant. Tenker ikke på dyre ting. Barna får gaver. Anonymkode: d7460...411 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #19 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Nei. Jeg sa at julegaver skal vi ha ( stort punktum). Var ikke noe ydmykende ved det. Han må de virkelig få beskjed om mine forventninger. Eller skal han forstå det selv når det ikke betyr noe for den person? Eller skulle jeg blitt trist og lei meg fordi jeg ikke fikk julegave? Jeg forstår veldig godt at ikke alle føler gaver gir noe når man er voksen og da må man faktisk ta en samtale om egne forventninger og komme til en konklusjon som passer begge. Eller er det slik at den såre alltid har rett? For noen så gir ikke gaver en glede og de må da respekteres de også. Hvorfor skal de få mye tyn? Min mann har aldri kjøpt en gave til sin mor, sjef eller kollega. Anonymkode: 4a2bc...fcb Å gi gave til jul og bursdag til sine aller nærmeste er en kutyme. Å aldri gi gave til slike anledninger, er avvik. Det er ikke den som følger kutymen som skal forklare at det er kutyme, men den som avviker som må forklare hvorfor det er viktig for ham eller henne å avvike. Anonymkode: 7c845...7e1 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #20 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor det hvis han ikke vet? Man kan ikke forvente noe man ikke har bedt om. Får man det er jo det fint. Men får man det ikke så får man enten godta det, eller si I fra. Stakkars folk som skal være tankelesere i forhold. Gaver kjøper jeg fordi jeg like å gi. Ikke får å få tilbake. Anonymkode: 4a2bc...fcb Å gi gaver er kultur/kutyme. Som sagt, jeg tviler på at mannen til TS dukker opp i et bryllup, en dåp, en bursdag til kompis, mor, søster eller sjef uten en eneste gave. Fordi det er en forventning/kultur. Men partneren er det ikke så nøye med - hun er jo der okke som. Anonymkode: 7c845...7e1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå