Gå til innhold

Ubehagelig samtale med ansatt i barnehagen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Første dag i dag etter ferien, og nå er jeg ganske forbanna på barnehagen kjenner jeg. Følte jeg fikk en slags tilsnakk ved levering i dag, og at barnehagen legger seg bort i ting de ikke har noe med. I tillegg fikk de meg til å føle meg dum. Vi begynte med førstemann i bhg i vår, så vi er relativt ferske barnehageforeldre. Men vi er ikke dumme av den grunn, og forventer å bli behandlet med respekt.

Vi sitter godt i det, og jeg ønsker derfor å ha alt på stell. Vi bretter alle klær i kurven, vi har dyre kvalitetsklær til inne og ute, og vi er ikke sånne som blir sure når det er skitt på tøyet. Syns ikke vi er urimelige eller vanskelige. Så får vi likevel tilsnakk i dag. Vi kjøper navnelapper til barnet på Askeladden.no og tilsvarende sider, noe jeg syns er superkoselig. Med ulike motiver og farger. Barnet elsker det også. Tingen er at jeg fester en slik lapp på yoghurten hver dag, og dette presterer de å lage et nummer ut av. De sa at jeg bare kan skrive navnet på barnet med penn. Men herregud, jeg VET jo det.. Snakk om å nedverdige meg. De mente det er unødvendig med sånn kjøpelapp når begeret går rett i bosset uansett. Men dette er et bevisst valg jeg tar som mor. Det ser pent og delikat ut, og barnet liker det. Er det altså sånn at jeg må finne meg i at ansatte kommenterer og legger seg bort i alt jeg gjør? Eller kan jeg ta det opp med ped leder at jeg ikke ønsker kommentarer på annet enn ting som faktisk er viktig? 

Anonymkode: f9be7...5bc

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

🙃

Anonymkode: d5740...b21

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig med barnehagen om at det er totalt unødvendig 😅 men enig med deg om at det er unødvendig å ta opp. 

Anonymkode: 5130f...61a

• Liker 26
  • Hjerte 2
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Enig med barnehagen om at det er totalt unødvendig 😅 men enig med deg om at det er unødvendig å ta opp. 

Anonymkode: 5130f...61a

Jeg synes faktisk det er helt greit de sier i fra. Barn sammenligner veldig og plutselig er dette noe de andre barna også vil ha, men en kaster ikke penger rett ut av vindu på denne måten.

Anonymkode: 519f7...0c7

• Liker 31
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Unødvendig med lapper, unødvendig å ta opp. 

Anonymkode: 5b1d3...c0d

• Liker 11
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Tenk på ressursene du bare sløser vekk.

Tviler på de mente det som tilsnakk, var vel helst bare snakk om informasjon. Selv om ja, du vet vel at lappene bare blir kastet... som ansatt selv hadde jeg aldri tatt det opp. Men hadde jeg sagt noe hadde det vært for å informere, selv om jeg aldri hadde tenkt at noen ikke visste at yoghurtbegrene ble kastet.

Anonymkode: fb849...396

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Oi. Dette var nok ment som en informasjon. Fin informasjon til dere som er ferske i barnehagen. Virker som at du har et behov for å være perfekt og synes det et vanskelig å bli kritisert. Lurt å jobbe litt med disse områdene av seg selv. 

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Ok..sp du klikker at de gir deg råd om ikke ta på lapp på youghurt boksen? Var det alt som fikk deg til å tippe over? 🤦

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke så opptatt av bærekraft og sånn, eller?

Anonymkode: cbff7...de1

• Liker 19
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også gjort det slik med mine barn, de er småspiste, så da har det vært en greie om å se hvilken figur det er på yoghurten den dagen. Måltider er blitt mer lysbetont. Jeg fikk positive tilbakemeldinger fra barnehagen angående lappene, så skjønner ikke hvorfor din bhg har lagt seg opp i det?

Jeg ville avventet og sett om de gir rare tilbakemeldinger på andre ting også og heller tatt opp flere småting samtidif

Anonymkode: 830d0...769

• Liker 3
Skrevet

Det ser vi jo her inne: førstegangsforeldre spør støtt og stadig om råd til klær og merking og utstyr og alt mulig innen barnehage. Du møtte nok bare på en ansatt som ville tipse deg om at du ikke trenger å merke mat med dyre merkelapper og at det holder for dem at du skriver på navn med tusj. 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Synes du den samtalen var ubehagelig? Og at du ikke ble behandlet med respekt?

Har de dyre klærne noe å si på hvorfor du tar lapp på yougurten?

Anonymkode: 82717...79d

• Liker 32
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Og lykke til neste 5 årene ts...du kommer til å få mye "tilsnakk" fremover...om du skal være så hårsår på alt vil du få kommunikasjon problemer med barnehagen...hilsrn mor til 2 i barnehagen og førskolelærer 

• Liker 9
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er sløsing ts, og faktisk helt unødvendig ressursbruk. Helt uavhengig av ditt behov for å flashe at dere har penger. 

Alle foreldre sløser. Og de som ikke er foreldre.

Oldeforeldrene mine hadde en helt annen materiell velstand enn meg.

Dra på kino? Sløsing. Ferie? Sløsing. Smarttlf: sløsing. Bukser som ikke er arvet og lappet: sløsing. Papirbleier: sløsing.

Anonymkode: 060a8...b45

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...