Gå til innhold

Hva tenker du egentlig om nett troll?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, som overskriften spør.  Hva tenker du egentlig om konentarer i komentarfelt som utelukkende er kun negative om folk de ikke kjenner? Og tilegner dem meninger og baktanker de ikke har ytret noe om?

Anonymkode: 2cd33...7e7

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykkedykker
Skrevet

En del av internettopplevelsen 

AnonymBruker
Skrevet

Hvem definerer hvem som er nett troll og ikke, basert på hvilken kriterier?

Ikke alt som skrives på nettet har like stor verdi, men fordi om noen ikke deler min mening eller skriver noe jeg synes at er dumt, jeg ville aldri kalt noen et nett troll.

Slik jeg ser det så må nett troll være dem som henger ut andre mennesker gjentagende ganger, de som unnlater å nedverdige seg selv ved å gjøre det ville jeg protestert mot at skulle uthenges som nett troll., Dessverre ser jeg stadig at mennesker som skriver saklig og som ikke uthenger andre, at de blir beskyldt å være nett troll, utelukkende fordi de har egne meninger som skiller seg fra det forvetede i en tråd.

I så fall er de de som angriper personen for meningene som er nett trollene i slike tilfeller. Jeg beundrer dem som selv om de blir angrepet ikke tar til motmæle, som klarer å holde seg saklig og svarer selv de respektløse med respektfulle svar.

Anonymkode: 2835d...acc

Skrevet

Jeg synes det er leit at det er så mange som er så slemme med hverandre på nett. Jeg skulle ønske folk var mer nysgjerrige og ydmyke i forhold til sine medmennesker i stedet for den harde og nedlatende tonen som nett-trollene ofte har. Nett-trollenes harde tone kan gå svært hardt inn på mennesker som fra før kanskje ikke er så sterke psykisk. I ytterste konsekvens kan et nett-trolls hensynsløse framferd knekke folk totalt.

Nett-trollenes herjinger er også i ferd med å bli en trussel mot ytringsfriheten og demokratiet, fordi stadig flere lar være å si sin mening offentlig av frykt for den flommen av negativitet og personangrep som nett-trollene kan prestere å lire av seg. Når f.eks. engasjerte og dyktige folk lar være å gå inn i politikken av frykt for netthets, da begynner det å bli farlig også for demokratiet.

Ytringsfriheten gjelder selvsagt nett-trollene også, men de må prøve å finne måter å ytre seg på som er saklige i stedet for å gå til personangrep hver gang.

Skrevet

Nettroll i sin opprinnelige form var en litt morsommete greie enn det har blitt nå, og jeg syns det er litt irriterende. Før skapte trollene diskusjoner og konflikter, interessante debatter og akkurat passe opphetet stemning  Nå er man tydeligvis troll om man har en mening som er utenfor normalen, om man er sur og negativ i kommentarfelt og også dersom man kommer med drapstrusler på nett. For meg har begrepet mistet helt mening slik som det brukes i dag.

AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig. Jeg syns at internet burde får brukes som man vil, men samtidig er jeg lei av all kvalme troll lager. Det er så mange mennesker som går rett på og tror at alt på internet er sant og da skaper et troll så mye irritasjon. Dessuten kan det være farlig, da folk i et demokrati stemmer på partier som virker populære for tiden, og hvis skadelige partier snakkes opp av troll så vil folk stemme på de. For ikke snakke om trusler på liv og helse.

Alle må bli bedre på å stole på sine egne verdier og meninger enn å høre på random mennesker på nettet, samtidig som det er viktig med samfunnsdebatt og åpen diskusjon. Vi må alle bli mer kritiske på nettet.

Før i tiden møttes folk ute ansikt til ansikt og hadde samfunnsdebatt. Er ikke noen sånne arenaer lenger, bortsett fra jobb og kanskje verv. Vi vet at det er viktig at folk får lov til å si sin mening uansett om den er populær eller ikke og det må lages uanonyme arenaer for det. 

Min generelle mening om troll som tilegner andre mennesker åsikter som ikke er sant, lyving, uansett om det er i "virkeligheten" eller på nettet er utrolig stygt. Jeg har blitt lyvd om og det har satt meg i vanskelige og ubehagelige situasjoner. To ganger mistet jeg nesten jobben på grunn av det. Det minner meg om psykopatiske tendenser, det å bli tilfredsstilt av å lage problemer for morro skyld, og det er jeg ikke en tilhenger av at det skal ha plass i samfunnet. 

Anonymkode: a14e7...0ef

AnonymBruker
Skrevet

kunne ikke brydd meg mindre. 

men alle de som sutrer og klager, og skriver TROLL!!! i hver eneste forbanna tråd, er jo selvfølgelig temmelig irriterende. Kunne de ikke bare holdt seg til Helvete unna en tråd da, hvis tråden virkelig er troll??  

Anonymkode: c8f50...763

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes egentlig det bare er trist at noen har så tomt liv at det er trolling de velger å bruke fritiden sin på.

Anonymkode: 99e9e...e8a

AnonymBruker
Skrevet

Mennesker med lav IQ og sosial fungering.

Anonymkode: 21f54...c20

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker nettroll

Anonymkode: 33ea9...334

AnonymBruker
Skrevet

Om de skriver ting fordi de liker å provosere uten å personlig egentlig mene det de skriver, så syns jeg de kan gjøre skade. Fordi de gir en stemme til noe problematisk og ikke bare kan komme i å få det til å bli representert i en større mengde enn det som er reelt å påvirke folk til å tro at dette gjelder for flere enn det som er sannt, kan ha konsekvenser. De kan også være uheldig å rekruttere folk til å tro på det tullet de provoserer med, nettop fordi noen folk tror at om de ser noe gjentatte ganger må det jo være en sannhet i det. 

Anonymkode: 918a8...216

AnonymBruker
Skrevet

At det er mange av dem her på kvinneguiden 👍

Anonymkode: e6e9a...f52

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...