AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #1 Del Skrevet 31. juli 2023 Hei, jeg prøver å gå ned noen kilo sånn at jeg har et met normalt utgangspunkt før en graviditet. Den siste uken har jeg begynt med periodisk fasting, trent padeltennis tre dager og styrke to dager. Jeg loggfører alt jeg spiser, og hver dag har jeg ligget på cirka 1700. Men når jeg gikk på vekta i dag, sto det bom stille. Verken et gram opp eller ned. Noen som Har peiling hva som kan ha skjedd? Jeg går på p-piller, så har ikke mensen så kan ikke skyldes det. Anonymkode: 43f0b...849 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #2 Del Skrevet 31. juli 2023 Hvor lang er fasten? For min del var det også avgjørende hva kaloriene bestod av, for meg ble disse brukt med hovedfokus på protein. Da merka jeg raskere resultat. Blir mye egg og cottage cheese som metter meg godt, blir bare frokost og middag her. Anonymkode: bebec...751 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #3 Del Skrevet 31. juli 2023 Er du vant med å trene? For om du ikke er det/trener noe nytt, så kan du holde igjen vannvekt. Samme om du har gangsperre, om aldri så lite. Jeg erfarer også at kroppen kan oppleve det som stress å plutselig endre kosthold/få mindre mat og begynne å trene, noe som også kan holde igjen vann. Så gi det litt tid og fortsett som du gjør:) Mulig du må justere hva du spiser/sammensetning. Hvor lang er fasten? Anonymkode: b314a...ebf 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #4 Del Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er du vant med å trene? For om du ikke er det/trener noe nytt, så kan du holde igjen vannvekt. Samme om du har gangsperre, om aldri så lite. Jeg erfarer også at kroppen kan oppleve det som stress å plutselig endre kosthold/få mindre mat og begynne å trene, noe som også kan holde igjen vann. Så gi det litt tid og fortsett som du gjør:) Mulig du må justere hva du spiser/sammensetning. Hvor lang er fasten? Anonymkode: b314a...ebf Ts her. Var en enorm skuffelse da jeg gikk på vekten i dag hvertfall 😅 jeg spiser åtte timer, og faster 16. Så spiser typisk mellom 11 og 19 eller 12 og 20. jeg har egentlig ikke spist noe særlig usunt heller. Men spist veldig mye bær hver kveld. Kanskje det er dumt for forbrenningen? Anonymkode: 43f0b...849 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #5 Del Skrevet 31. juli 2023 En uke er vel kort for å begynne å se endringer. Kvinner har hormonsyklus som gir mye opp og ned. I tillegg så får du mer blod i kroppen når du brått begynner med trening, og i tillegg så er ikke vektnedgang en linjær kurve som bare daler så pent nedover, det går i rykk og napp. Fasting kan jeg ikke tale for, for jeg faster ikke selv. men jeg teller kalorier å trener, og det funker. Men vektreduksjon tar tid. Anonymkode: eb653...fd0 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #6 Del Skrevet 31. juli 2023 Faste hjelper ikke hvis du spiser for mye i spisevinduet. Hjelper heller ikke om kroppen merker sult og går i streikemodus, eller om du trenger for mye ifht kaloriinntak så kroppen merker at den må holde tilbake. Det er ikke bare å faste så går vekten ned, du må lese deg opp. Anonymkode: 4cd8e...bfe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #7 Del Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Ts her. Var en enorm skuffelse da jeg gikk på vekten i dag hvertfall 😅 jeg spiser åtte timer, og faster 16. Så spiser typisk mellom 11 og 19 eller 12 og 20. jeg har egentlig ikke spist noe særlig usunt heller. Men spist veldig mye bær hver kveld. Kanskje det er dumt for forbrenningen? Anonymkode: 43f0b...849 Det skjønner jeg godt, jeg hadde pasta på søndag og da for jeg alltid opp i vannvekt, så veier et kilo mer i dag😆 Men det er jo ikke reelt. Jeg faster på samme viset som du, men det tok en stund før jeg merket at magesekken krympet, og da bli ær man jo fortere mett og. Bær er definitivt bedre enn sjokolade og denslags, så om du teller kalorier burde det ikke ha noe å si. Veier du ting? Personlig rekker jeg ikke å spise så mye mer enn middag, blir dette som en slags dessert? Anonymkode: b314a...ebf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #8 Del Skrevet 31. juli 2023 Hvor mange kil har du gått opp på en uke? Du går ikke opp 5 kg på en uke, og du går heller ikke ned 5kg på en uke. Slike ting tar tid Anonymkode: 7cf2d...1b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #9 Del Skrevet 31. juli 2023 Husk å få i deg nok væske! En annen ting som hjalp på meg, var noen dager med minimalt karbo og andre dager med mye karbo. Da leet plutselig vekta seg igjen etter å ha stått stille på platåer. Anonymkode: 628fc...070 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #10 Del Skrevet 31. juli 2023 Holder du deg til kun vann og svart kaffe/te under fasteperioden? Jeg har holdt på med faste i et par år nå. Jeg kan ikke ha 8 timers spisevindu om jeg vil ned i vekt, men jeg kan ha det for å holde vekten stabil. Jeg skal ned tre kilo nå etter sommeren og da har jeg et fire timers spisevindu. Jeg har lest og hørt masse om fasting, og det er mange som ikke begynner å gå ned i vekt før etter ca 14 dager, for kroppen trenger tid til å justere seg, kan være at du er en av de? Anonymkode: 86dcc...220 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #11 Del Skrevet 31. juli 2023 Karbohydrater holder på vann. Så om du spiser masse karbohydrater, så slipper ikke vannvekten så enkelt. Det å veie seg hver dag, til samme tidspunkt etter toalettbesøk om morgen er det beste. Da vil du se at du kanskje går ned 200 gram fra dag til dag, så går du opp kanskje 500 gram. Før du går ned igjen. Sånn er det. Kvinnekroppen er gøy... Vi har syklus og diverse selv om vi går på p piller. Anonymkode: 1118a...7da 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #12 Del Skrevet 31. juli 2023 Man er vel ikke ment til å gå ned i vekt med periodisk faste? Anonymkode: 59d05...86e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #13 Del Skrevet 31. juli 2023 Det må nok lit mer enn en uke til for å se resultater. Vektnedgang krever tålmodighet Anonymkode: c860d...ef3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #14 Del Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man er vel ikke ment til å gå ned i vekt med periodisk faste? Anonymkode: 59d05...86e Mange som gjør det. Jeg har gått ned drøyt 10kg med faste. Magesekken krympet og det var/er grenser for hva jeg klarer å få i meg på et så kort spisevindu. Så når jeg kombinerte det med litt kalorifattig kost gikk det egentlig av seg selv. Befrielse å slippe å veie alt som skal i kjeften 😄 Anonymkode: b314a...ebf 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #15 Del Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei, jeg prøver å gå ned noen kilo sånn at jeg har et met normalt utgangspunkt før en graviditet. Den siste uken har jeg begynt med periodisk fasting, trent padeltennis tre dager og styrke to dager. Jeg loggfører alt jeg spiser, og hver dag har jeg ligget på cirka 1700. Men når jeg gikk på vekta i dag, sto det bom stille. Verken et gram opp eller ned. Noen som Har peiling hva som kan ha skjedd? Jeg går på p-piller, så har ikke mensen så kan ikke skyldes det. Anonymkode: 43f0b...849 Da er 1700 kcal for mye. for vektnedgang spiller faste ingen rolle om det totale kalori inntaket uansett er fornøyd. Man går ikke ned i vekt av å faste. Anonymkode: 60bbb...a40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #16 Del Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mange som gjør det. Jeg har gått ned drøyt 10kg med faste. Anonymkode: b314a...ebf Strengt tatt har du ikke gått ned fordi du faster. Du har gått ned fordi du ligger i kaloriunderskudd. Kan virke som flisespikkeri, men mange virker å tro at man går ned i vekt av periodisk faste. Noe som jo ikke stemmer 😊 Anonymkode: 60bbb...a40 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #17 Del Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man er vel ikke ment til å gå ned i vekt med periodisk faste? Anonymkode: 59d05...86e Noen gjør det. Faste dreier seg om helsegevinst primært, men om en er overvektig vil en helsegevinst være vektnedgang. Anonymkode: bb72d...0ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #18 Del Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Strengt tatt har du ikke gått ned fordi du faster. Du har gått ned fordi du ligger i kaloriunderskudd. Kan virke som flisespikkeri, men mange virker å tro at man går ned i vekt av periodisk faste. Noe som jo ikke stemmer 😊 Anonymkode: 60bbb...a40 Hva kommer kaloriunderskudd av da? Når man forlenger nattfasten vil man fortsette og forbrenne like mye frem til en bryter fasten, så om hen du siterer ikke hadde fastet, hadde det da vært noe kaloriunderskudd? Anonymkode: bb72d...0ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #19 Del Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva kommer kaloriunderskudd av da? Anonymkode: bb72d...0ee Av at man har inntatt færre kalorier. Grunnen til at mange velger intermitterende faste som verktøy for vektnedgang, er at man gjør tidsinntaket for inntak av kalorier mindre. Noen syntes altså det er lettere å spise/drikke mindre når man har kortere tid i løpet av dagen å spise/drikke på. Intermitterende faste leder altså ikke til vektnedgang av seg selv. Man kan lett gå opp i vekt av faste også. Anonymkode: 60bbb...a40 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #20 Del Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Strengt tatt har du ikke gått ned fordi du faster. Du har gått ned fordi du ligger i kaloriunderskudd. Kan virke som flisespikkeri, men mange virker å tro at man går ned i vekt av periodisk faste. Noe som jo ikke stemmer 😊 Anonymkode: 60bbb...a40 Ja, selvsagt. Faste er bare metoden for å oppnå kaloriunderskudd. Anonymkode: b314a...ebf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå