Gå til innhold

3 åring smatter og klikkelyder i søvne

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flere som har opplevd smatting og klikkelyder fra 3-åringen midt på natten?  Høres ut som nesten knekkelyder (som når man biter en tablett). Har lest at det er vanlig at barn i 5-6 års alderen gnisser tenner, men så høyt, og så tidlig som i 3 års alder?   (Jeg kan våkne fra lett søvn pga lydene) Knekkelydene/skjæring av tenner kommer ofte etter at hun smatter par-tre ganger, så knekk knekk. Har tenkt å spørre tannlege, men lenge til neste besøk. I mellomtiden hadde det vært fint å høre om flere opplevde det?  

Anonymkode: 7d457...9ba

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, min eldste gjorde det noen år. Han er 8 nå og tror ikke han gjør det lenger

Anonymkode: bf962...305

Skrevet

Smattelyder er koselig når man sover 😀

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Min treåring gjør det samme. Høres forferdelig ut, men tannlegen sa at alt så fint ut første gang vi var der. Skal nevne det neste gang også, men får ikke gjort så mye mer enn det. 

Anonymkode: a408b...b7a

AnonymBruker
Skrevet

Har en mann som lager "klikkelyder" når han sover. Helt forferdelig. Ligger helt still og prøver å sove, så går munnen hans opp og nesen/munnen lager en sånn merkelig lyd.  Prøver å lukke munnen hans eller snu litt på han, men det virker i 2sek før det er på igjen.. Hadde det ikke før, kun siste 2årene. Ligger kanskje mer med åpen munn. Gjør barnet det? Tørr i munnen?

Anonymkode: bef02...dc5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...