AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #21 Del Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): 🤣🤣🤣 Skal ned 15 kg tilsammen. (og du kan slappe helt av, jeg betaler av egen lomme) Anonymkode: 2d06c...c41 Men jeg må si meg litt nysgjerrig på dette jeg og. Skulle du ned bare 10 kilo ca? Fikk du resept på wegovy for så lite? Jeg skulle også gjerne vært ned 10-15 kilo, men tør ikke spørre legen for «så lite.» Anonymkode: cf7e4...c8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #22 Del Skrevet 5. august 2023 Regelen for å få resept på Wegovy av legen er som følger: Voksne: Tillegg til diett med redusert kaloriinntak og økt fysisk aktivitet for vektkontroll, inkl. vekttap og vedlikehold av vekt, hos voksne med initial BMI ≥30 kg/m2 (fedme), eller ≥27-<30 kg/m2 (overvekt) ved forekomst av minst én vektrelatert komorbiditet, som dysglykemi (prediabetes eller diabetes mellitus type 2), hypertensjon, dyslipidemi, obstruktiv søvnapné eller kardiovaskulær sykdom. https://www.felleskatalogen.no/medisin/wegovy-flextouch-novo-nordisk-721953 Anonymkode: b1c3a...c95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #23 Del Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): 🤣🤣🤣 Skal ned 15 kg tilsammen. (og du kan slappe helt av, jeg betaler av egen lomme) Anonymkode: 2d06c...c41 Alle betaler wegovy helt av egen lomme. Med tanke på ikke bare prisen og bibirkningene men også alle de ennå mindre kjente langtidseffektene av wegovy blir jeg ganske satt ut av at leger skriver ut wegovy tilsynelatende ukritisk. Jeg har ikke ment noe om behovet eller viltigheten av vektnedgangen for din del bare så det er sagt. Jeg reagerer alikevel fordi jeg ser så utrolig mange som tar medisinene og bare skal ned 10-15 kg, de ser på medisinene som en slankekur, en kortvarig affere. Medisinene er ikke ment som en kortvarig kur, det er anbefalt å gå på vedlikeholdsdoser i lang tid etter oppnådd målvekt for å unngå at vekta går opp igjen med de helsemessige bakdelene det har. Anonymkode: 4fad9...895 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #24 Del Skrevet 6. august 2023 Jeg har dessverre ikke merket noe som helst etter et halvt år. Anonymkode: acaf5...091 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linazer Skrevet 6. august 2023 #25 Del Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (På 31.7.2023 den 2.37): Men kjenner foreløpig INGEN effekt. Har hverken virkning eller bi-virkning av medisinen. Siden jeg har et komplisert forhold til mat og slanking så har jeg helt bevisst valgt å ikke fokusere voldsomt på å legge om kosten, føre mat-logg osv. I følge legen vil det være bra for meg med denne medisinen som kan hjelpe med vektnedgang uten at jeg trenger å overfokusere på mat Anonymkode: df234...cfa Du et ikke alene om å ha et komplisert forhold til mat. Men, om du ikke har gjort noen endringer i kosten siden du startet på Wegovy så vil du nok ikke gå ned noe. Du trenger ikke å overfokusere på mat selv om du gjør noen endringer. Jeg kutter ut ett måltid om dagen. Spiser "brunsj" og middag. Spiser ganske gode porsjoner. Blir mye mer mett på proteiner og grønnsaker enn jeg blir på brødmat, havregrøt, salater. Wegovy skal hjelpe med å dempe sultfølelsen og gjøre så du føler deg raskere mett. Men, det er ingen problemer med å fortsette å spise som før hvis man ikke går inn for en endring og er motivert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #26 Del Skrevet 6. august 2023 Merket effekt fra første dose, men har hørt om de som må på relativt høye doser for å merke effekt. Anonymkode: ac8b7...afd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #27 Del Skrevet 8. august 2023 Weight-loss drug Wegovy cuts risk of stroke, heart attacks, company said (nbcnews.com) Anonymkode: 19c7e...77f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #28 Del Skrevet 3. september 2023 Har akkurat startet wegovy. Legen min sa at jeg kunne fortsette på 0,25 så lenge jeg har effekt før jeg øker dosen. Er det noen som har fortsatt på samme dose over lengre tid uten å øke og hatt effekt av det? Anonymkode: 844a4...c21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #29 Del Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har akkurat startet wegovy. Legen min sa at jeg kunne fortsette på 0,25 så lenge jeg har effekt før jeg øker dosen. Er det noen som har fortsatt på samme dose over lengre tid uten å øke og hatt effekt av det? Anonymkode: 844a4...c21 Startet i slutten av juni og tar fortsatt 0,25 med god effekt (går ned ca. 1 kg i uka). Anonymkode: 767f8...f39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #30 Del Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Startet i slutten av juni og tar fortsatt 0,25 med god effekt (går ned ca. 1 kg i uka). Anonymkode: 767f8...f39 Tusen takk for svar Er veldig spent på effekten av dette. Anonymkode: 844a4...c21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ettfett Skrevet 10. oktober 2024 #31 Del Skrevet 10. oktober 2024 Alle som får Wegovy på resept må ha et eller flere helseproblemer ( f.eks for høyt blodtrykk eller kolesterol ). Å være overvektig er ikke et godt nok grunnlag for å få resept. Du må selv betale fra 1750kr til 3000kr pr. mnd. ut ifra hvilken dosering du går på. Den eneste måten å gå ned i vekt på er å spise mindre og være mer i bevegelse. Lykke til alle medsøstre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #32 Del Skrevet 14. oktober 2024 Jeg trodde jeg merket effekt 1. og 2. dag, men nå synes det å være som vanlig dessverre. Anonymkode: a2f52...274 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyblue7 Skrevet 14. oktober 2024 #33 Del Skrevet 14. oktober 2024 Ettfett skrev (På 10.10.2024 den 17.32): Alle som får Wegovy på resept må ha et eller flere helseproblemer ( f.eks for høyt blodtrykk eller kolesterol ). Å være overvektig er ikke et godt nok grunnlag for å få resept. Du må selv betale fra 1750kr til 3000kr pr. mnd. ut ifra hvilken dosering du går på. Den eneste måten å gå ned i vekt på er å spise mindre og være mer i bevegelse. Lykke til alle medsøstre! Det er vel ikke helt sant? Jeg har gått på W siden mai, kun BMI på 32, ingen andre helseplager. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #34 Del Skrevet 14. oktober 2024 Jeg startet på Wegovy i april og hadde da en BMI på 30. Ingen kjente helseplager. Anonymkode: f56b9...7d5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyblue7 Skrevet 15. oktober 2024 #35 Del Skrevet 15. oktober 2024 I tilegg så er det med pris ganske villedende. De fleste jeg kjenner som går på W klikk doserer. For min del, der en lav dose er tilstrekkelig, så ligger kostnadene på 2-300 kr i uka. Sparer mye mer enn det på mat… Gått ned 23 kg siden 1 Mai. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 22:27 #36 Del Skrevet lørdag kl 22:27 AnonymBruker skrev (På 5.8.2023 den 13.59): 🤣🤣🤣 Skal ned 15 kg tilsammen. (og du kan slappe helt av, jeg betaler av egen lomme) Anonymkode: 2d06c...c41 Kan man få resept for «så lite»? Er det fordi du har tilleggssykdommer? Anonymkode: 1621f...5ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 05:09 #37 Del Skrevet i går, 05:09 Effekt fra dag 1. Har gått ned 9 kg på 12 uker 🙂 Anonymkode: 8690e...025 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #38 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Kan man få resept for «så lite»? Er det fordi du har tilleggssykdommer? Anonymkode: 1621f...5ad Kommer an på hvor høy du er. Er du 150 cm høy kan du få på 65 kg… og da skal du kanskje ned 15 kg ☺️ Anonymkode: c77dc...d21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #39 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Kommer an på hvor høy du er. Er du 150 cm høy kan du få på 65 kg… og da skal du kanskje ned 15 kg ☺️ Anonymkode: c77dc...d21 Spar meg whataboutism-svar. Gjennomsnittshøyden i Norge er 167 cm for kvinner. 15 kilo overvekt er da ikke spesielt mye sånn sett. Anonymkode: 1621f...5ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #40 Del Skrevet 6 timer siden Jeg bor i utlandet. fått ozempic av legen, skal ned 22 kg. begynte for en uke siden- er helt syyykt trøtt, men ellers kjenner jeg ingenting. Spiser riktig, og prøver å gå 15 000 steg hver dag. begynte på 0.25. Første veiing er imorgen! Anonymkode: 24618...9aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå