Gå til innhold

Når merket du effekt av Wegovy??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har gått på Wegovy i 7 uker nå. Første måneden tok jeg 0,25 og så 0,5 de neste tre ukene. Skal egentlig ta 0,5 en uke til før jeg evt øker til 1,0. 

Men kjenner foreløpig INGEN effekt. Har hverken virkning eller bi-virkning av medisinen. Siden jeg har et komplisert forhold til mat og slanking så har jeg helt bevisst valgt å ikke fokusere voldsomt på å legge om kosten, føre mat-logg osv. I følge legen vil det være bra for meg med denne medisinen som kan hjelpe med vektnedgang uten at jeg trenger å overfokusere på mat.

Men det skjer jo ingenting, og jeg er helt ærlig bekymret for at denne medisinen kanskje ikke virker på meg!! Noen andre som har erfaring med dette? Eller opplevd å måtte høyere opp i dose for effekt??

Anonymkode: df234...cfa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg opplevde effekt fra første dose - ser at dette varierer veldig, da noen ikke opplever det før de er oppe i full dose. Er nå oppe på full dose, og merker full effekt, og bivirkningene har roet seg.

Til å begynne med slet jeg med litt hodepine om morgenen, og var mye trøtt. Har kastet opp totalt fem ganger siden jeg begynte i januar, noe som har vært helt overkommelig, mens andre er konstant kvalme og føler seg elendige hele tiden.

Folk reagerer veldig ulikt på denne medisinen, prat med legen din om dette, både virkning, mangel på det, og bivirkninger.

Anonymkode: 8ba1b...f46

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke alle som har så mye effekt. Du burde merket det for lenge siden. 

Anonymkode: 90823...b33

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Merket effekt den første uken. Mindre sulten, ikke noe søtsug, ble raskt mett og jeg tenkte mye mindre på mat. Har gått på Wegovy siden begynnelsen av mai og har gått ned 12 kilo

Anonymkode: 06f36...07d

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Første uken. All cravings og søtsug forsvant, mindre matlyst etc. 

Anonymkode: ebd5f...f93

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har brukt Ozempic for ett par år siden og merket forskjell med en gang. Jeg kjøpte ikke noe snop og potetgull som er min last. Jeg sliter veldig med å ikke ta med potetgull eller noe annet fra butikken. Jeg spiste ikke noe snop på nesten 1 år. Da avsluttet jeg og sakte men sikkert så havnet potetgull i handlevognen igjen. Jeg gikk ned 30 kilo.

Nå har jeg brukt Wegovy siden April og har gått ned ca 12-13 kilo. Jeg fyser på snop og spiser noe av det også. Jeg orker ikke i samme mengde som tidligere.

Wegovy og Ozempic er jo det samme, men jeg må antakelig øke dosen. Nå er jeg på 1 mg/30 klikk. Jeg har 2.4 mg sprøyte og heldigvis varer den i 3 mnd.

Skal til lege neste uke, så får høre hva vi gjør videre.

Anonymkode: 801ed...166

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg merket ikke skikkelig effekt før jeg hadde gått et par uker på maks dose (2,4). Hadde noen dager hist og pist der jeg kjente meg mett uten å ha spist, men det var først etter noen uker på høyeste dose at det slo skikkelig inn. Det er selvfølgelig kjedelig når man vil ha effekt med en gang og det tar mange måneder å komme på maks vedlikeholdsdose, men hold ut så kommer det!

Anonymkode: da227...988

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er veldig mange som ikke opplever effekt på de laveste dosene så ikke bekymre deg ennå.

Anonymkode: 4fad9...895

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Merket svært lite før jeg kom opp på 1 mg. Til gjengjeld fungerer det enn så lenge så godt at jeg overhodet ikke føler behov for å øke dose ytterligere.

Anonymkode: f8ff7...c41

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg merket ikke skikkelig effekt før jeg hadde gått et par uker på maks dose (2,4). Hadde noen dager hist og pist der jeg kjente meg mett uten å ha spist, men det var først etter noen uker på høyeste dose at det slo skikkelig inn. Det er selvfølgelig kjedelig når man vil ha effekt med en gang og det tar mange måneder å komme på maks vedlikeholdsdose, men hold ut så kommer det!

Anonymkode: da227...988

Samme her.

Anonymkode: b1c3a...c95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk for svar alle sammen! Hadde bare hørt om alle som har god effekt med en gang, men nå kan jeg senke skuldrene litt 😊

TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Både jeg og mannen min hadde effekt etter første sprøyte. Jeg har gått ned 9 kg på 7 uker, og mannen min 7 kg på 6 uker. 

Anonymkode: fba2d...d22

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 1.8.2023 den 0.04):

Tusen takk for svar alle sammen! Hadde bare hørt om alle som har god effekt med en gang, men nå kan jeg senke skuldrene litt 😊

TS

Bare et lite tips, ta en dobbeltsjekk med instruksjonsvideo eller på apoteket at du har riktig injeksjonsteknikk! 

Anonymkode: 7fdd8...bf8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg merket at sultfølelsen forsvant sekunder etter første dose, helt sprøtt! 
Har tatt det ganske rolig og har gått ned 8 kg på 3 måneder. Går på 0,5 og skal fortsette med det, da jeg ikke skal ned så veldig mye mere. 

Anonymkode: 2d06c...c41

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.8.2023 den 21.44):

Jeg merket at sultfølelsen forsvant sekunder etter første dose, helt sprøtt! 
Har tatt det ganske rolig og har gått ned 8 kg på 3 måneder. Går på 0,5 og skal fortsette med det, da jeg ikke skal ned så veldig mye mere. 

Filk du seriøst resept på wegovy for så få kilo? Ikke rart folk tror det er medisiner som gies til late idioter som ikke gidder ta grep på egenhånd.

Har du ørten diagnoser som gjør det umulig for deg å bevege deg eller noe?

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Filk du seriøst resept på wegovy for så få kilo? Ikke rart folk tror det er medisiner som gies til late idioter som ikke gidder ta grep på egenhånd.

Har du ørten diagnoser som gjør det umulig for deg å bevege deg eller noe?

🤣🤣🤣

Skal ned 15 kg tilsammen. 
(og du kan slappe helt av, jeg betaler av egen lomme) 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

🤣🤣🤣

Hvordan gikk du fram for å betale selv? Gikk du bare på apoteket og ba om wegowy? Kan man det? Jeg veier 73 kg fordelt på 165 cm, og må sulte meg for å ikke gå opp i vekt. Alt jeg spiser legger jeg meg på av. Nå må jeg ned. 

Anonymkode: cf7e4...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

🤣🤣🤣

So? det gjør vi alle som ikke har diabetes.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvordan gikk du fram for å betale selv? Gikk du bare på apoteket og ba om wegowy? Kan man det? Jeg veier 73 kg fordelt på 165 cm, og må sulte meg for å ikke gå opp i vekt. Alt jeg spiser legger jeg meg på av. Nå må jeg ned. 

I Norge må man ha resept. Uansett.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I Norge må man ha resept. Uansett.

Ok. Takk. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...