Gå til innhold

Hvor streng er sykelig overvekt klinikken i Tønsberg/Vestfold ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man skal delta på gruppemøtene som er forut operasjon  på sykelig overvekt poliklinikk , hvor streng er de på vektnedgang? Vekt nedgangen min har stagnert i sommer . Jeg er redd for å bli å miste plassen min på gruppemøter grunnet det.  Det stjeler nattesøvn min i kveld . Jeg tørr ikke ringe selv å høre fordi jeg er redd de skal bli skuffet eller sint på meg.  Jeg prøver virkelig hardt, jeg har i det minste ikke gått opp i vekt og jobber med å få pila ned igjen. 

Anonymkode: 402ee...0b5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo vanlig med stagnering når man går ned i vekt. Du kan vel ri ge uten å presentere deg?

Anonymkode: eeb3f...e37

Skrevet

Du kan ta det helt med ro. Det er ganske vanlig at vekta stagnerer litt om sommeren pga mer vann i kroppen osv. Bare vent til høsten, så skal du se at det beveger seg nedover igjen. Bare fortsett som du pleier og ikke stress med det🥰

AnonymBruker
Skrevet

Jeg aner ikke, men er ikke hele poenget med å delta i slike opplegg nettopp at man kan stoppe opp og også legge på seg? Hvis man kaster ut folk da, ja da har ikke de som styrer det peiling. Høres veldig rart ut om du skal få tilsnakk eller bli kastet ut av gruppa pga noe sånt.

Anonymkode: 13f6c...ead

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg aner ikke, men er ikke hele poenget med å delta i slike opplegg nettopp at man kan stoppe opp og også legge på seg? Hvis man kaster ut folk da, ja da har ikke de som styrer det peiling. Høres veldig rart ut om du skal få tilsnakk eller bli kastet ut av gruppa pga noe sånt.

Anonymkode: 13f6c...ead

Jeg ble henvist dit fordi jeg ikke klarer å gå ned i vekt . Kravet for å få hjelp der er å gå ned i vekt , for å få operasjon . Og det tar tid. Har vært der over 1 år. De tilbyr ikke terapi eller medisiner . Det må man fikse selv via fastlegen.  Men man får snakket med ernæringsfysiolog og sykepleiere. Hyggelige folk der men strengt 

jeg føler meg fanget i egen kropp. Jeg har ekstrem apetitt jeg blir tullerusk av . Men har klart å holde meg såpass i nakken til at vekten ikke har økt med gått litt ned gradvis. Ikke noe wow tall men litt. Jeg prøver så godt jeg kan men frykter det ikke er godt nok. Det er en grunn til at jeg føler noe så drastisk operasjon må til for å kunne ha verktøy for å kontrollere apetitt osv 

er så redd for å ikke nå målene deres. Møtet er om ca 2 uker. Skal prøve så hardt jeg kan å gå mer til da. Skal ta noen «skyr dager» . Ønsk med lykke til.

Anonymkode: 402ee...0b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...