Gå til innhold

Var jeg utro?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Var nok mer tilfeldigheter enn at jeg var sterk. Er i en vanskelig situasjon der jeg ikke kan gå da vi har ansvar for barn som trenger veldig mye ekstra. Ville selv aldri vært utro i utgangspunktet og anser meg selv som veldig monogam. Men jeg kan nok bli hevngjerrig når jeg føler meg dårlig behandlet, det er en dårlig side jeg har og vet om. Livet er ikke alltid sort-hvitt, og vi får dessverre ikke alltid det vi ønsker oss. Jeg er egentlig en veldig monogam person, og fortsatt litt bitter for utroskapen. 

Tror det ofte er flere nyanser imellom her også. Det er mange årsaker til at noen ikke går. 

Anonymkode: 29f28...bde

Kan absolutt skrive under på at det finnes mange nyanser og jeg synes mange ser veldig svart/hvitt på mye her i verden. Til deg over her: forstår godt at du ikke bare kunne dra, og skjønner også hevngjerrigheten.

ts

Anonymkode: ad512...4a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg synes ikke du var utro. Litt på grensen til æreløs oppførsel kanskje?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du har ikke vært utro. Hvem bryr seg? Du lever bare en gang, så go for it.

Anonymkode: 44569...52f

Oppegående folk med respekt for andre. Ikke minst for partneren sin. 
Ja, man lever bare én gang. Desto viktigere å forsøke å være den beste utgaven av seg selv. Med slike holdninger håper jeg du forblir singel eller i det minste finner seg en partner med like holdninger. 

Anonymkode: 8fdb4...7c7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du overdriver den psykiske konsekvensen, en  elsker/elskerinne kan være forfriskende i en ellers grå hverdag.

Anonymkode: 44569...52f

Men altså, er et knull viktigere enn hvordan partneren din har det? Er ikke det målet i et forhold, å gjøre det beste for partneren sin? 

Føles det som «en grå hverdag» å være utelukkende med partneren sin har man enten feil partner eller er i feil type forhold. Med dine holdninger har du ingenting å gjøre i et monogamt forhold. Man går ikke bak ryggen til partneren sin for egen glede. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg var ikke utro etter han..

ts

Men du var den som etter hva du vet startet? Skjønte jeg det riktig?

Til ditt første spørsmål. Nei, jeg hadde nok ikke brukt begrepet utroskap. Kanskje emosjonelt utroskap, men var vel litt uklart om det var det. Men jeg hadde ikke sett på dette som akseptabelt eller å være trofast, elske og ære sin ektefelle. Var vel egentligen kun tilfeldigheter som gjorde at dere ikke endet opp med sex?

En liten refleksjon, når dette skjedde innen din manns utroskap. Har du tenkt over om det kan være sammenheng?

• Liker 1
Skrevet

Definitivt utro, og allikevel ingen dårlig samvittighet, er det fordi han har vært utro også? Jeg hadde ikke sovet godt om natten etter slike handlinger 

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg var ikke utro etter han..

ts

For utenforstående kan det jo virke som at forholdet deres har manglet noe, siden begge har - på hver deres måte - vært utro mot partneren. 

Kanskje det hadde passet med et åpent forhold?

Endret av AllahBallah
AnonymBruker
Skrevet

Hadde en av oss gjort noe slikt, så hadde det vært det samme som å selv velge å avslutte forholdet. Sexting og heftig flørt er noe vi har blitt enig om at er noe vi kun deler sammen.

Folk har forskjellige grenser åpenbart, ser jo mange her ville synes det er helt greit at partneren har seksuelle flørter med andre, men jeg klarer ikke se på det som noe annet enn en form for utroskap når jeg har lovet å være trofast og ikke ha seksuelle flørter med andre, og gått bak ryggen og drevet med heftig sexting 

Hvis man er redd for å si det, og redd for reaksjon til partneren, så har man allerede tråkket over grensen, og hvor grensen går bør man ha avklart så langt inn i ett forhold 

Anonymkode: a50f7...d10

• Liker 1
Skrevet

Hvis jeg skulle forklart noen andre hva du har gjort ville jeg sagt at du har sex-chattet med andre bak ryggen på din mann.

Hvis jeg kun hadde sagt at du bar utro, uten å utdype mer, så ville nok folk antatt at du hadde sex bak ryggen hans.

Med andre ord synes jeg ordet "utro" er mer forvirrende enn oppklarende.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Isambard skrev (1 time siden):

Hvis jeg skulle forklart noen andre hva du har gjort ville jeg sagt at du har sex-chattet med andre bak ryggen på din mann.

Hvis jeg kun hadde sagt at du bar utro, uten å utdype mer, så ville nok folk antatt at du hadde sex bak ryggen hans.

Med andre ord synes jeg ordet "utro" er mer forvirrende enn oppklarende.

Med mindre man definerer type utroskap. Dette kan vel, i de fleste forhold, defineres som en form for emosjonell utroskap. 
Blir på samme måte som å definere økonomisk svik som økonomisk utroskap. 

Gjest Lawyam
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg er gift på tyvende året og for tolv år siden hadde jeg en kollega jeg fikk svært god kjemi med.. Da jeg sluttet i jobben holdt vi kontakten og tekstet ukentlig ca et halvt år. Det startet ganske uskyldig mest for å holde kontakten, men etterhvert tekstet vi nesten bare om sex. Vi ringte hverandre noen få ganger og snakket om hva vi ville gjøre med hverandre. Vi møttes bare et par ganger helt tilfeldig, men da snakket vi om hverdagslige ting. Da var det i tillegg mye folk rundt oss.

Mannen min har vært fysisk utro et par ganger, det har aldri jeg.. likevel tenker jeg noen ganger på om også jeg har vært utro? Jeg har ingen dårlig samvittighet, men interessant å høre hva dere tenker om dette.

Det er ikke det ordet jeg ville brukt nå, men det er sikkert det ordet jeg ville følt på om jeg ble utsatt for det selv. Mye samme tanker og følelser som river en i stykker når partner går bak ryggen og har noe med andre enn 'deg'. Av og til er det ikke det fysiske aspektet som er det aller vondeste ved utroskap, men 'hvorfor', 'hva nå' som plager.

Det ER tolv år siden nå og dere valgte å holde sammen tross utfordringer, så jeg synes det må være lov å legge det bak deg nå, også hans - uansett hva du, jeg eller andre måtte definere det som. Han får aldri vite og bør aldri få vite og da er ingen skade skjedd. :) Hvorfor ikke bare glede deg over det dere har klart; holde ut så lenge - og dere har jo lært av det - og gjort mest riktige ting! :) Skulle ikke DET telle med - og mest -  i sammendraget? :)

Endret av Lawyam
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Er redd jeg blir så kåt om jeg leser meldingene igjen.. Usikker på om jeg hadde sett på det som utroskap om jeg fant meldingene på mannens telefon..

ts

Sendte dere bilder til hverandre også? 

Skrevet

Hvis du ikke ønsker at han skal se disse meldingene, så har du brutt en forventning du vet at han har. Hvorvidt det er en rimelig forventning er en sak mellom dere to. For de fleste ville nok det vært en rimelig forventning og et brudd på å være hverandre tro.

Men så nevner du at han har vært "fysisk utro et par ganger". Tydelig at ditt forhold er forskjellig fra mitt. Formodentlig er ditt forhold dermed allerede forskjellig fra hvordan du mener et forhold skal være. Og er du den eneste parten i forholdet som har ansvaret for å opprettholde dette, så er det grunn til å spørre om den andres forventninger er helt rimelige allikevel. Men da er det jo grunn til å spørre om dere egentlig har et forhold overhode.

AnonymBruker
Skrevet
Topper og daler skrev (1 time siden):

Sendte dere bilder til hverandre også? 

Han sendte et par bilder til meg, jeg sendte aldri til ham. Dette var helt i slutten av perioden med teksting og noe som bidro til at jeg ønsket å avslutte det hele.

ts

AnonymBruker
Skrevet
Lawyam skrev (2 timer siden):

Det er ikke det ordet jeg ville brukt nå, men det er sikkert det ordet jeg ville følt på om jeg ble utsatt for det selv. Mye samme tanker og følelser som river en i stykker når partner går bak ryggen og har noe med andre enn 'deg'. Av og til er det ikke det fysiske aspektet som er det aller vondeste ved utroskap, men 'hvorfor', 'hva nå' som plager.

Det ER tolv år siden nå og dere valgte å holde sammen tross utfordringer, så jeg synes det må være lov å legge det bak deg nå, også hans - uansett hva du, jeg eller andre måtte definere det som. Han får aldri vite og bør aldri få vite og da er ingen skade skjedd. :) Hvorfor ikke bare glede deg over det dere har klart; holde ut så lenge - og dere har jo lært av det - og gjort mest riktige ting! :) Skulle ikke DET telle med - og mest -  i sammendraget? :)

Takk, ja vi ønsker nok begge å opprettholde ekteskapet da vi har holdt sammen lenge, har flere barn og har støttet hverandre gjennom livstruende sykdommer.

Bare litt interessant å høre folks tanker.

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Er redd jeg blir så kåt om jeg leser meldingene igjen.. Usikker på om jeg hadde sett på det som utroskap om jeg fant meldingene på mannens telefon..

ts

Du er usikker på om du hadde reagert om mannen din satt og sextet med en annen kvinne og kåtet seg opp over meldingene mellom dem? Jeg tror du og mannen sin er som skapt for hverandre, siden dere tydeligvis har like lite respekt for hverandre. Hva med å heller bare åpne opp forholdet og gi hverandre lov til å holde på uten å skjule det for hverandre? Eller blir ikke det spennende nok, kanskje?

Anonymkode: 18463...987

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Han sendte et par bilder til meg, jeg sendte aldri til ham. Dette var helt i slutten av perioden med teksting og noe som bidro til at jeg ønsket å avslutte det hele.

ts

Hadde du seksuell gevinst av bildene og tekstingen? 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde du seksuell gevinst av bildene og tekstingen? 

Ikke av bildene, men det er jo en grunn til at vi tekstet i et halvt år først.

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ikke av bildene, men det er jo en grunn til at vi tekstet i et halvt år først.

ts

Så det var en seksuelt ladet teksting, i kombinasjon med onani? 

AnonymBruker
Skrevet

Så det var en seksuelt ladet teksting, i kombinasjon med onani? 

Seksuelt ladet og flørtende, men aldri i kombinasjon med onani. Jeg var nok mest glad for å bli sett i en periode der mannen min ikke så meg. Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...