AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #1 Skrevet 30. juli 2023 Har en gutt på 5år som våkner hver eneste natt med mareritt i sin egen seng, aldri opplevd det når han sover inne med meg. Han har mest sovet med meg, og i de siste mnd har han sovnet i min seng for så å bli bært inn i hans seng siden han deler rom med broren. noen som vet årsak til dette? Tror ikke det er mareritt hver natt men han våkner alt i fra 12-3 på natten. Er det tryggheten? At han ikke føler seg trygg alene og at det er derfor han våkner? Hva kan jeg eventuelt gjøre? Anonymkode: e785d...655
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #2 Skrevet 30. juli 2023 Han føler seg nok tryggere hos deg, og sovner roligere med mer ro i kroppen og hodet ☺️🧡 Anonymkode: a0772...60f 2 1
Gjest Lawyam Skrevet 30. juli 2023 #3 Skrevet 30. juli 2023 Tryggheten - og det er jo nydelig! Men du må nok finne en måte å føle seg trygg i sin egen seng etterhvert, så du kan sikkert komme bedre ut av det hvis du legger deg i hans ved leggetid og lister deg ut når han sovner - og forteller han at det bare er å rope så kommer du straks!
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #4 Skrevet 31. juli 2023 Tryggheten i samme seng eller samme rom! Anonymkode: 90a5a...144 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #5 Skrevet 31. juli 2023 Tror ikke det er trygghet 🙈 Tror det er det at du vekker ham litt, eventuelt holder ham fra dyp søvnfase, så lenge han er i senga di med deg. Det er vel nattaskrekk han har? Og "kur" mot nattaskrekk er jo å prøve forsiktig vekke barnet litt 2-3 timer (husker ikke helt) etter at barnet sovnet. For å forhindre at barnet får i dyp søvnfase og i overgangen opplever nattaskrekk. Anonymkode: 3fe60...af1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #6 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror ikke det er trygghet 🙈 Tror det er det at du vekker ham litt, eventuelt holder ham fra dyp søvnfase, så lenge han er i senga di med deg. Det er vel nattaskrekk han har? Og "kur" mot nattaskrekk er jo å prøve forsiktig vekke barnet litt 2-3 timer (husker ikke helt) etter at barnet sovnet. For å forhindre at barnet får i dyp søvnfase og i overgangen opplever nattaskrekk. Anonymkode: 3fe60...af1 Stor forskjell på nattskrekk, og ha mareritt som de fleste barn i denne alderen har. Anonymkode: 746dd...574 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå