AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #1 Skrevet 30. juli 2023 Ser at noen selgere kun vil selge med betaling via vipps, og nekter å bruke betalingsløsningen. Har betalt via vipps et par ganger i slike tilfeller, og har til nå ikke blitt lurt, men jeg skjønner ikke hvorfor de ikke vil bruke betalingsløsningen. Kan noen forklare meg? Det er jo så mye enklere og tryggere. Skjønner at de får pengene noen dager tidligere, men det tar jo ikke så lang tid om man bruker betalingsløsningen heller, og de risikerer samtidig at det tar mye lengre tid å få solgt det. Anonymkode: 7a38d...d03 4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #2 Skrevet 30. juli 2023 Jeg har opplevd at kjøper frøs betalingen og mente produktet hadde feil (noe jeg vet det ikke hadde og kunne bevise ned bilder). Ente med at jeg ikke fikk betalt og kjøper beholdt produktet. Tise bad personen returnere, men det ble aldri gjort. Vet at andre har sagt de aldri har mottatt pakke og endt med å stå uten både pakke og penger selvom sporingslink viser at den er hentet. Det tar også ufattelig lang tid å få pengene på konto. Trygt for kjøper, og svindlere med andre ord. Anonymkode: 051c4...f89 8 11
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #3 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ser at noen selgere kun vil selge med betaling via vipps, og nekter å bruke betalingsløsningen. Har betalt via vipps et par ganger i slike tilfeller, og har til nå ikke blitt lurt, men jeg skjønner ikke hvorfor de ikke vil bruke betalingsløsningen. Kan noen forklare meg? Det er jo så mye enklere og tryggere. Skjønner at de får pengene noen dager tidligere, men det tar jo ikke så lang tid om man bruker betalingsløsningen heller, og de risikerer samtidig at det tar mye lengre tid å få solgt det. Anonymkode: 7a38d...d03 Pga tise gebyret Anonymkode: 03827...148 5
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #4 Skrevet 30. juli 2023 Fordi det ikke er sikker løsning. Pengene blir fryst, til kjøper sier handelen er ok. Men om denne er uærlig og ikke gjør det, blir pengene bare stående. Anonymkode: c9e5f...b56 7 5
Ænema Skrevet 30. juli 2023 #5 Skrevet 30. juli 2023 (endret) AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg har opplevd at kjøper frøs betalingen og mente produktet hadde feil (noe jeg vet det ikke hadde og kunne bevise ned bilder). Ente med at jeg ikke fikk betalt og kjøper beholdt produktet. Tise bad personen returnere, men det ble aldri gjort. Vet at andre har sagt de aldri har mottatt pakke og endt med å stå uten både pakke og penger selvom sporingslink viser at den er hentet. Det tar også ufattelig lang tid å få pengene på konto. Trygt for kjøper, og svindlere med andre ord. Anonymkode: 051c4...f89 Er min erfaring også Endret 30. juli 2023 av Ænema 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #6 Skrevet 30. juli 2023 1. Det tar lengre tid 2. Kjøper kan nekte utbetaling 3. Jeg får ikke pengene om pakken blir borte i posten når fraktmetoden er valgt / godkjent av kjøper. Anonymkode: 4f2d3...b33 4 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #7 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Pga tise gebyret Anonymkode: 03827...148 Selger betaler ikke gebyr. Anonymkode: 7a38d...d03 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #8 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg har opplevd at kjøper frøs betalingen og mente produktet hadde feil (noe jeg vet det ikke hadde og kunne bevise ned bilder). Ente med at jeg ikke fikk betalt og kjøper beholdt produktet. Tise bad personen returnere, men det ble aldri gjort. Vet at andre har sagt de aldri har mottatt pakke og endt med å stå uten både pakke og penger selvom sporingslink viser at den er hentet. Det tar også ufattelig lang tid å få pengene på konto. Trygt for kjøper, og svindlere med andre ord. Anonymkode: 051c4...f89 Tise kan vel ikke refundere pengene til kjøper før varen er returnert i slike tilfeller? Anonymkode: 7a38d...d03 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #9 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Tise kan vel ikke refundere pengene til kjøper før varen er returnert i slike tilfeller? Anonymkode: 7a38d...d03 Tise tar ikke stilling til problemet .. de bare sier hva kjøper burde gjøre, men de følger ikke opp. Da må man ta saken videre til Forbrukerrådet. Samme med Finn Anonymkode: c9e5f...b56 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #10 Skrevet 30. juli 2023 Seriøst? Blir ikke kjøper utestengt heller? Anonymkode: 7a38d...d03 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #11 Skrevet 30. juli 2023 Pga gebyret! Skulke kjøpe en ting på finn til 40 kr. Gebyr og frakt kom på 80 kr, mens frakt "privat" kom på 18 kr med posten.. Hadde jeg kjøpt noe stort hadde jeg kanskje gjort det. Anonymkode: b79ca...fd2 4
Million Skrevet 31. juli 2023 #12 Skrevet 31. juli 2023 Jeg benytter ikke det av grunnene folk nevner ovenfor. Jeg vil ha pengene mine med en gang, FØR jeg sender fra meg mine varer. Vil ikke ta sjansen på at kjøper er uærlig og lyver når han/hun har mottatt varen, og dermed gjør sånn at jeg enten ikke får penger i det hele tatt, eller de blir kraftig forsinket. Hvem vet når jeg får pengene mine, fordi kjøper lyver og påstår noe var ødelagt eller mangler etc (noe det selvfølgelig ikke gjør...) Jeg krever oppgjør via Vipps på forhånd. Og helst at folk kommer og henter det selv. Det er et pes og mye ekstrajobb for meg å sende noe. Først finne emballasje (om jeg i det hele tatt har noe som passer), så pakke det inn og så gå bort på posten tur/retur til fots, noe som tar litt over en halvtime, pluss ev kø på post-i-butikk. Det gidder jeg ikke som regel. Bor i Oslo og finner som oftest kjøpere som kan hente uansett. 3 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #13 Skrevet 31. juli 2023 Million skrev (2 minutter siden): Bor i Oslo og finner som oftest kjøpere som kan hente uansett. Samme her. Selger bare på døra med vipps. Kjøper på samme måte. Anonymkode: 766c6...db1 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #14 Skrevet 31. juli 2023 Finn.no sin løsning er i alle fall ikke trygg. Det er jo selvfølgelig super-enkelt for en selger å putte oppi noe søppel som for eksempel er ødelagt / ikke fungerer. Så påstår de at produktet fungerte kjempefint, men at kjøperen lyver for å få pengene sine tilbake. Eller hvis en kjøper har ett produkt som allerede er ødelagt. Så kjøper de et nytt produkt (som fungerer!) via Finn.no Men så snart de har mottatt dette nye produktet, så bytter de ut gjenstanden med det ødelagte produktet som de eide fra tidligere. Voila, så får dem pengene tilbake fra FInn.no samtidig som de har fått ett nytt produkt også. Anonymkode: 13a3b...002 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #15 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg har opplevd at kjøper frøs betalingen og mente produktet hadde feil (noe jeg vet det ikke hadde og kunne bevise ned bilder). Ente med at jeg ikke fikk betalt og kjøper beholdt produktet. Tise bad personen returnere, men det ble aldri gjort. Vet at andre har sagt de aldri har mottatt pakke og endt med å stå uten både pakke og penger selvom sporingslink viser at den er hentet. Det tar også ufattelig lang tid å få pengene på konto. Trygt for kjøper, og svindlere med andre ord. Anonymkode: 051c4...f89 Har opplevd det samme! Mange uærlige, umodne kjøpere og selgere, særlig på Tise. Anonymkode: a5f36...961 2
Million Skrevet 31. juli 2023 #16 Skrevet 31. juli 2023 (endret) AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg har opplevd at kjøper frøs betalingen og mente produktet hadde feil (noe jeg vet det ikke hadde og kunne bevise ned bilder). Ente med at jeg ikke fikk betalt og kjøper beholdt produktet. Tise bad personen returnere, men det ble aldri gjort. Anonymkode: 051c4...f89 Hva skjer med pengene/betalingen da...etter hvert? De kan jo ikke bli stående fryst hos Tise til evig tid? Får svindler-kjøperen tilbake pengene da, i tillegg til å få beholdt produktet? Eller gjør enkelte kjøpere dette bare for å være jævlige og irritere selger, selv om pengene blir stående hos Tise? (men Tise kan jo ikke sitte på andres penger for alltid heller, det går jo ikke?) Endret 31. juli 2023 av Million
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #17 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Selger betaler ikke gebyr. Anonymkode: 7a38d...d03 Jo - man får mindre betalt for tingen. Det trekkes fra totalsummen man får utbetalt. Anonymkode: 13bee...789
Helgekarjol Skrevet 31. juli 2023 #18 Skrevet 31. juli 2023 20 hours ago, AnonymBruker said: 3. Jeg får ikke pengene om pakken blir borte i posten når fraktmetoden er valgt / godkjent av kjøper. Anonymkode: 4f2d3...b33 Pakken er vel forsikret for inntil 10 000 kr? 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #19 Skrevet 31. juli 2023 Har solgt det meste med fiks ferdig, null problemer. Ja pengene kommer litt tregere men det er ikke noe problem. Jeg selger ikke fordi jeg er i en økonomisk knipe. Har kjøpt også via fiks ferdig, foretrekker det. Og kan faktisk ikke huske det var noe mulighet å nekte betalingen men mulig det finnes😅 Anonymkode: a31e6...aa0 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #20 Skrevet 31. juli 2023 Million skrev (13 timer siden): Jeg benytter ikke det av grunnene folk nevner ovenfor. Jeg vil ha pengene mine med en gang, FØR jeg sender fra meg mine varer. Vil ikke ta sjansen på at kjøper er uærlig og lyver når han/hun har mottatt varen, og dermed gjør sånn at jeg enten ikke får penger i det hele tatt, eller de blir kraftig forsinket. Hvem vet når jeg får pengene mine, fordi kjøper lyver og påstår noe var ødelagt eller mangler etc (noe det selvfølgelig ikke gjør...) Jeg krever oppgjør via Vipps på forhånd. Og helst at folk kommer og henter det selv. Det er et pes og mye ekstrajobb for meg å sende noe. Først finne emballasje (om jeg i det hele tatt har noe som passer), så pakke det inn og så gå bort på posten tur/retur til fots, noe som tar litt over en halvtime, pluss ev kø på post-i-butikk. Det gidder jeg ikke som regel. Bor i Oslo og finner som oftest kjøpere som kan hente uansett. Samme her. Bortsett fra at jeg ikke bor i Oslo da Venter heller på en annen kjøper enn å sende med fiks ferdig eller lignende. Kan fint sende, men da med betaling via vipps på forhånd. Anonymkode: a17e8...426
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå