Gå til innhold

Hun skal bare kritisere og være negativ..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trenger en liten utblåsning 

Har en venninne jeg har kjent i mange år, langt tilbake til ungdomsskolen. Og vi er begge i slutten av 20 årene nå. Så vi har kjent hverandre i snart 15 år. Hun har alltid vært mer kald enn meg, mens jeg er en som er mer følsom. Jeg liker å hjelpe, være varm mot andre, ha gode samtaler, prøve å lytte og forstå andre - også har jeg av en eller annen merkelig grunn alltid hatt kontakt med denne venninnen min, som er så motsatt av meg. Hun skal konstant kritisere meg, påpeke hver minste negative ting, ler og dømmer meg opp og ned på absolutt alt fra hva jeg har på meg, hva jeg liker, spiser, kjøper… 

I tillegg forventer hun alltid at jeg stiller opp for henne, samme hva. Men jeg har selv aldri opplevd at hun er der om jeg trenger henne. Ble haste operert forrige måned og prøvde å få tak i henne, og hun var opptatt fordi hun spiste middag… jeg føler meg som en idiot som etter så mange år føler meg så brukt og tråkka på, som om jeg har gått å ventet på at hun skal være en god venninne… 

Nå høres jeg veldig negativ ut, ironisk nok, men jeg klarer ikke å forstå hvorfor hun har så behov for å rakke ned på meg? Hvis jeg har på meg noe hun ikke liker så ser hun stygt på meg og kommenterer det, hvis hun er misfornøyd med hvordan jeg ser ut på håret etter et frisørbesøk forteller hun meg bare hvordan jeg burde ha klipt meg, sier aldri noe hyggelig :(  Det føles mer som om hun er rivalen min enn en venninne… jeg kjøpte bursdagsgave til datteren min og hun fortalte meg bare alt som var dritt med det jeg hadde kjøpt… ender opp med å føle meg mislykka på så mange måter :(  Hva er dette vennskapet?!

Anonymkode: 393f3...0ad

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres veldig giftig ut. Kom deg bort fra dette, det kan da umulig tilføre deg noe positivt. 
Fokuser heller på venner som gir deg god energi å kutt ut tyvene. Lykke til!

Anonymkode: 48864...615

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...