Gå til innhold

Tanker om hva som kan være «feil» når man ikke lykkes i dating som dame

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har lest noe her inne før om at nesten ingen pene/ attraktive damer blir avvist i seriøs dating. Men selv har jeg opplevd dette, og det gjør jo at jeg går i meg selv for å prøve å finne ut hva jeg kan forbedre. Er i 30-årene og har et langt forhold bak meg. Har bare brukt Tinder, og det er umulig å vite om man har kjemi kun ut fra en kort chat, før første date. 

De tankene jeg har hatt i det siste går på, hva er det jeg mangler som de andre damene som raskt får seg ny kjæreste har? Lett å gå i seg selv å tenke at man har noen mangler. Dessverre har jeg ikke mange å snakke åpent om ang. slike tanker. Min nærmeste venninne møter jeg ikke så ofte. Så noe av hensikten med tråden er vel å spørre om det er andre kvinner som kjenner seg igjen? Andre som har fått tanker som: «Finnes det en mann som vil velge meg for et forhold?» ? For slike tanker føles sårt, og er vel et tegn på det å føle at man står fast i datingen. 

Anonymkode: 2c8be...28a

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har lest noe her inne før om at nesten ingen pene/ attraktive damer blir avvist i seriøs dating. Men selv har jeg opplevd dette, og det gjør jo at jeg går i meg selv for å prøve å finne ut hva jeg kan forbedre. Er i 30-årene og har et langt forhold bak meg. Har bare brukt Tinder, og det er umulig å vite om man har kjemi kun ut fra en kort chat, før første date. 

De tankene jeg har hatt i det siste går på, hva er det jeg mangler som de andre damene som raskt får seg ny kjæreste har? Lett å gå i seg selv å tenke at man har noen mangler. Dessverre har jeg ikke mange å snakke åpent om ang. slike tanker. Min nærmeste venninne møter jeg ikke så ofte. Så noe av hensikten med tråden er vel å spørre om det er andre kvinner som kjenner seg igjen? Andre som har fått tanker som: «Finnes det en mann som vil velge meg for et forhold?» ? For slike tanker føles sårt, og er vel et tegn på det å føle at man står fast i datingen. 

Jeg kjenner ikke deg og vet ikke hvor i landet du holder til, men hvis du har noen menn i vennekretsen din, burde du kanskje spørre dem?

Kan det være at mannen du leter etter egentlig finnes i din «friend zone»?

Ellers tror jeg nok at mange menn føler at listen med «krav» de må oppfylle for å bli vurdert som kjærestemateriale, er umulig å oppfylle. Er du pen/attraktiv er det nok av gode menn som backer ut fordi de tror at du er «out of their league».

Jeg sier ikke at du skal droppe alle krav til hva du vil ha, men likevel våge å lete blant menn du normalt ville sagt «nei takk» til. Kanskje er det der du finner drømmemannen?

Jeg har ingen fasit, men som mann vet jeg hvor vanskelig det er å finne kjærligheten og da må vi noen ganger gå litt utenfor vår egen komfortsone/ønskeliste og se om det finnes en diamant blant «vanlige steiner».

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
remix2020 skrev (42 minutter siden):

Jeg kjenner ikke deg og vet ikke hvor i landet du holder til, men hvis du har noen menn i vennekretsen din, burde du kanskje spørre dem?

Kan det være at mannen du leter etter egentlig finnes i din «friend zone»?

Ellers tror jeg nok at mange menn føler at listen med «krav» de må oppfylle for å bli vurdert som kjærestemateriale, er umulig å oppfylle. Er du pen/attraktiv er det nok av gode menn som backer ut fordi de tror at du er «out of their league».

Jeg sier ikke at du skal droppe alle krav til hva du vil ha, men likevel våge å lete blant menn du normalt ville sagt «nei takk» til. Kanskje er det der du finner drømmemannen?

Jeg har ingen fasit, men som mann vet jeg hvor vanskelig det er å finne kjærligheten og da må vi noen ganger gå litt utenfor vår egen komfortsone/ønskeliste og se om det finnes en diamant blant «vanlige steiner».

Setter pris på svaret og også menn sitt synspunkt. Jeg har ikke stor vennekrets, bare noen nære venninner, derfor blir akkurat dette rådet vanskelig. 

Når det i HI er sagt, så er jeg ikke noen innertier-dame, men jeg får ofte høre at jeg er pen, feminin og har slank og fin kropp. Får høre jeg har fin personlighet, men er tilbakeholden før jeg blir godt kjent med folk. 

Føler meg bare så alene om disse tankene, så tenkte å spørre om andre har vært innom slike tanker som: «kommer jeg til å møte en som vil ha meg som kjæreste»?, som sagt ganske sårt når man i det hele tatt tenker en slik tanke 😔

ts 

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt er det vanlig for alle kjønn, å tenke sånne tanker.  Men spør deg selv om du vil være en av dem, som veldig lett hopper inn i noe nytt? Bruk litt tid på å lande deg selv som singel, og vær den som liker folk og livet. 

Anonymkode: 80246...27e

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Hei!

Jeg føler det på samme måte som deg ts. Er i 30-årene og det blir liksom aldri noe seriøst med noen av de jeg dater. Etter noen runder med meg selv har jeg funnet ut at det kanskje handler om at det tar tid før jeg «løsner», blir trygg og er meg selv.  Kanskje menn merker denne usikkerheten hos meg og tolker det som om at det er dem jeg er usikker på.

Tror det finnes noen for oss der ute. Vi må bare finne noen som har tålmodighet til å bli ordentlig kjent med oss ❤️

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det du gjør feil, er at du kun er på Tinder; det eneste du kommer til å finne der, er menn som er interessert i deg som et engangsligg, eller en FF. Venter du på noe mer, kommer du til å bli grundig skuffet; ikke hør på dem som fortalte at de fant en kjæreste i steinalderen; i dagens utgave er Tinder en ren puleapp - å tro noe annet, er håpløst naivt.

Mennene som er der, er grovt sett enten de som er ute etter masse sex og får det, de som er ute etter masse sex uten å få det, eller single menn som av gode grunner forblir single.

Er du derimot ute etter en normal kjæreste, så let i den virkelige verden.

Anonymkode: ac3ac...6a1

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke hør på menn her inne. De er stort sett bare ute etter å trykke kvinner ned, fortelle dem at de er mye styggere enn de tror og burde bli sammen med hvem som helst som byr, så lenge han ikke er kjekk.

Nesten halvparten av Norges privathusholdninger er single husstander. Klart der er massevis av flotte damer, på din alder blant disse som tenker samme tankene som deg. Men dette er mer et samfunnsproblem enn at man som individ ikke er elskbar nok.

Anonymkode: 6dc3c...537

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

De pene jentene jeg kjenner som har problemer med å finne seg kjæreste er enten:

Pripne, kristne og strenge/sure

Sære/skiller seg ut i adferd/væremåte

Elendig humor (med nerdelatter😅)

Bedreviter og kverulant. Kranglete. . ‘Jeg vet alltid best’.

Anonymkode: 10fd8...b1e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De pene jentene jeg kjenner som har problemer med å finne seg kjæreste er enten:

De aller fleste menn og kvinner oppfyller minst en ting på din liste. Såspørs om du er den beste til å gi råd i kjærlighet.

Anonymkode: 6dc3c...537

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mann her. 

Både kvinner og menn som søker seriøse forhold må regne med å bli avvist. Det skal mye (flaks) til for å finne "The one". Gjelder begge sider. 

De som har lett for å gå inn i forhold har nok lett for å oppleve at det feiler fordi man er for ukritisk i starten og problemene og ulikhetene bare blir mer og mer tydelige etter hvert. 

Det diskuteres mye om "krav" , "markedsverdi" og annet piss. Å "senke kravene" er et dårlig råd, for misnøyet ender med å vokse. Men samtidig virker det som om det er en epedemi, særlig på Tinder ol., at damer har kunstig høye og mange krav. Krav som egentlig ikke er viktige dersom man finner en man virkelig trives med. Man må skille mellom hva som er viktig og hva som bare er nice to have. Kanskje han ikke har grønne fingre, eller han bruker ankelsokker, eller han ler rart, eller av og til er sliten og nedfor, eller ikke har riktig antall år utdanning, svarer rart på en melding, alt dette eksempler fra tråder på KG. Men betyr det virkelig noe? 

Kjemi finner man kanskje på første date, men som oftest tar det lenger tid fordi man må bli mer naturlige sammen. 

Veldig mange på Tinder er bare ute etter hookups. Ikke alle. Men de som er ute etter et ekte forhold overdøves nok av de som bare er ute etter sex, for de er aktive, frampå og gode på å sjarmere damer. 

Spørsmålet ditt handlet mer om at du blir avvist og hva du kan gjøre anderledes. 

Du bør nok anta at flertallet av de du får kontakt med er ute etter raske hookups og dropper deg fordi du er for seriøs. I så fall ville jeg ikke endret på det. 

Hvis du møter seriøse beilere og har prinsessenykker, masse krav og forventninger og sær innstilling, så vil nok mange av dem trekke seg. Mange damer hører nok mye om at det er damenes marked og at menn må prise seg lykkelige om de får noe sjanse. Dette er nok feil. Veldig få seriøse menn som kommer ut av dårlige forhold vil ønske å gå inn i et nytt med en ny særing. Menn som har livet på stell vil nok heller vente (evt leke seg litt med flørter i mellomtiden) enn å risikere et nytt dårlig forhold. Så de er nok like kresne eller forsiktige som mange kvinner. 

* vær deg selv 

* ikke lag kunstig mye/høye krav 

* dropp prinsessenykker og møt folk på en skikkelig måte og gi dem en grunn til å velge deg

* ikke selg deg selv for billig

M48

Btw. Jeg er en av dem som sitter helt rolig og venter til jeg finner den rette. 

Anonymkode: ffb8b...c66

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Mann her. 

Både kvinner og menn som søker seriøse forhold må regne med å bli avvist. Det skal mye (flaks) til for å finne "The one". Gjelder begge sider. 

De som har lett for å gå inn i forhold har nok lett for å oppleve at det feiler fordi man er for ukritisk i starten og problemene og ulikhetene bare blir mer og mer tydelige etter hvert. 

Det diskuteres mye om "krav" , "markedsverdi" og annet piss. Å "senke kravene" er et dårlig råd, for misnøyet ender med å vokse. Men samtidig virker det som om det er en epedemi, særlig på Tinder ol., at damer har kunstig høye og mange krav. Krav som egentlig ikke er viktige dersom man finner en man virkelig trives med. Man må skille mellom hva som er viktig og hva som bare er nice to have. Kanskje han ikke har grønne fingre, eller han bruker ankelsokker, eller han ler rart, eller av og til er sliten og nedfor, eller ikke har riktig antall år utdanning, svarer rart på en melding, alt dette eksempler fra tråder på KG. Men betyr det virkelig noe? 

Kjemi finner man kanskje på første date, men som oftest tar det lenger tid fordi man må bli mer naturlige sammen. 

Veldig mange på Tinder er bare ute etter hookups. Ikke alle. Men de som er ute etter et ekte forhold overdøves nok av de som bare er ute etter sex, for de er aktive, frampå og gode på å sjarmere damer. 

Spørsmålet ditt handlet mer om at du blir avvist og hva du kan gjøre anderledes. 

Du bør nok anta at flertallet av de du får kontakt med er ute etter raske hookups og dropper deg fordi du er for seriøs. I så fall ville jeg ikke endret på det. 

Hvis du møter seriøse beilere og har prinsessenykker, masse krav og forventninger og sær innstilling, så vil nok mange av dem trekke seg. Mange damer hører nok mye om at det er damenes marked og at menn må prise seg lykkelige om de får noe sjanse. Dette er nok feil. Veldig få seriøse menn som kommer ut av dårlige forhold vil ønske å gå inn i et nytt med en ny særing. Menn som har livet på stell vil nok heller vente (evt leke seg litt med flørter i mellomtiden) enn å risikere et nytt dårlig forhold. Så de er nok like kresne eller forsiktige som mange kvinner. 

* vær deg selv 

* ikke lag kunstig mye/høye krav 

* dropp prinsessenykker og møt folk på en skikkelig måte og gi dem en grunn til å velge deg

* ikke selg deg selv for billig

M48

Btw. Jeg er en av dem som sitter helt rolig og venter til jeg finner den rette. 

Anonymkode: ffb8b...c66

Syns dette var for fornuftige og gode råd.

Hilsen ei som tenkte mye likt som deg, og som også satt rolig og ventet på den rette, men fant ham til slutt☺️

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva i all verden er «nerdelatter»?🤔

Skiller seg ut i væremåte fra hvem?

Anonymkode: 935e9...01a

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Unnskyld at jeg ler😂, men beskrivelsene her kunne like gjerne vært på oss mannfolk😜. Det er alltid noen sånne uavhengig av kjønn😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For min del var det et problem at jeg er svært lite ansiktspen. Måtte derfor bruke en del tid og tåle mange, mange avvisninger før jeg fant en god mann jeg ble forelsket i. 

Anonymkode: cc91b...eb0

AnonymBruker
Skrevet

For noen begrenser utvalget seg vesentlig mye mer enn for andre, et lite fåtall er så uattraktive at de vil være utelukket i kjærlighetslivet på livstid fordi de ser ut som dem gjør. Tenker at strever du med at det vises liten interesse for deg, sjansene er da store for at du ikke er den mest attraktive og at det kan forklare hvorfor ingen ser ut til å velge deg.

Høres kanskje ille ut at jeg skriver det, men faktum er at interessen stiger ut fra hvor attraktiv en person er, kjærligheten er brutal i så måte da den mest av alt handler om utseendet og fysisk tiltrekning. Det positive er derimot at folk kan gjøre seg selv mer attraktive, ved å slanke seg eller bygge muskler (bli mer definert), klesstil og fremtoning kan også endres så man blir bedre lagt merke til.

Du kan gå i deg selv og spørre hva du kan gjøre for å bli mer aktuell for det annet kjønn, altså øke din egen markedsverdi på kjerlighetsmarkedet, For eksempel starte å trene og ha et bedre kosthold, og slik få en figur flere legger merke til, det alene vil hjelpe mange vesentlig.

Anonymkode: 9700d...901

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ei smellvakker dame vil ha alle muligheter hos en mann uansett, at hun har en hurpete væremåte endrer ikke det faktum, mennene vil sverme rundt henne.

Ei mindre pen dame med en mye bedre personlighet, hun vil aldri få like mye oppmerksomhet og heller aldri være aktuell for et forhold for like mange.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Alle blir avvist alle blir bedratt. Tilogmed j lo ble vel det. Men det er noen menn som mener dette, altså at kvinner trenger bare å se bra ut og så finner de en perfekt mann. Men de er bare forvirret Ove livet sitt. 

Anonymkode: 15120...46f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et ganske gjennomsnittlig utseendet, men kan fint style og sminke meg oppover skalaen. Likevel er jeg overbevist om at det ikke var utseendet mitt som gjorde at alle menn jeg datet ville møtes igjen: Det var utstrålingen min. Jeg er utadvendt, kan kunsten å flørte, smiler mye og er engasjert i mange ulike temaer. Jeg kan stille gode spørsmål og er oppriktig interessert i andre mennesker. Tilbakemeldingen fra menn etter første date var av typen: «Det var utrolig hyggelig å møte deg, du var så lett å snakke med!» Og så ble jeg bedt på flere dater. Møtte drømmemannen rimelig kjapt etter skilsmissen, så rakk ikke å være singel lenge 😊

Anonymkode: ac229...d46

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ei smellvakker dame vil ha alle muligheter hos en mann uansett, at hun har en hurpete væremåte endrer ikke det faktum, mennene vil sverme rundt henne.

Ei mindre pen dame med en mye bedre personlighet, hun vil aldri få like mye oppmerksomhet og heller aldri være aktuell for et forhold for like mange.

Nettopp. Jeg har sett flere eksempler der menn klaget og klaget over sine "hurpete" damer, uten å ville bytte dem ut med noen andre, kanskje mindre pene. For det gir jo status å ha en smellvakker dame, må vite :D 

Anonymkode: cc91b...eb0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat hva er jo umulig å vite uten å kjenne deg. Men kjenner en som fant drømmedama. Hun hadde alt han liker. Men hun hadde også alt han hater i livet sitt. Mye sur, drama ol for småting. Hygge gikk over  lett anspenthet. Han elsker sterke damer med mening og litt tak i. Og denne dama hadde det. Men også denne siden der det var mye barnslig drama. Gjette seg til hva hun ønsket , ville og han burde forstå.  Så det kom til et punkt der hun gjorde det slutt pga filleting. Ville bli sammen igjen. Litt frem og tilbake, til han innså at han både elsket og hatet henne, og at det bare fungerte ikke. 

Dama var flott å se på, veldig innholdsrik og spennende. Dog har hun vært singel med noen korte forhold de siste 20 årene.

Anonymkode: d2dd9...a2c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...