Gå til innhold

Katten er "frekk" med vilje?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor liker de så godt å gjøre ting de vet de ikke får lov til? Min f.eks har dilla på å legge labben sin på pcen når jeg jobber, gjerne sånn snikende fordi han vet han ikke får lov, men bare MÅ gjøre det allikevel 😄

Anonymkode: 34892...52b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Katter liker pc-er fordi de blir varme. Men ja, de kan også være litt rampete, av akkurat samme grunn som barn: de får oppmerksomhet. 

Anonymkode: 8f5fb...02b

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Katter er veldig nysgjerrige av natur. Faktisk så mye at det kan overvinne frykt.

Anonymkode: 7d89a...7f8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Katter kan ikke være frekke. Da ilegger man et dyr, menneskelige tanker og følelser. Og katter fungerer ikke på det nivået.

Katter er nysgjerrige. De liker å leke. De styres av instinkter. De oppsøker ofte varme, og derfor er en laptop et ypperlig sted å sove.

De er smarte dyr. Og de lærer. De kan lære seg at om de gjør noe, som å hoppe opp på kjøkkenbenken, så får de oppmerksomhet. De hopper ikke opp dit med intensjonen om å gjøre noe de ikke har lov til, men de vet at om de gjør det, så får de den oppmerksomheten de har lyst på. 

Anonymkode: 336d5...f54

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Katter kan ikke være frekke ♥️

Anonymkode: 3c761...c1b

AnonymBruker
Skrevet

Ene min elsker å snike seg innpå, og bite meg over vristen. Jeg er helt sikker på at hun finner underholdning i at jeg skvetter. 

Anonymkode: 7c1ae...b11

• Liker 1
Skrevet

Katter vet ikke at de "ikke har lov" og de gjør ikke noe for å være "frekke". Det er Disneyfisering av dyr. :)

Katter, som andre dyr, gjør det de er motivert til. 

AnonymBruker
Skrevet
Tabris skrev (25 minutter siden):

Katter vet ikke at de "ikke har lov" og de gjør ikke noe for å være "frekke". Det er Disneyfisering av dyr. :)

Katter, som andre dyr, gjør det de er motivert til. 

Jeg tror ikke katter besitter evnen til å være motivert heller ;)

Men enig i at det handler om instinkt, og ofte oppmerksomhet. 

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tror ikke katter besitter evnen til å være motivert heller ;)

Men enig i at det handler om instinkt, og ofte oppmerksomhet. 

Hvis dyr ikke hadde hatt motivasjon så hadde de ikke gjort noe som helst. Det er motivasjon som gjør at vi kan lære hunder noe. En hund vil sitte når vi sier sitt fordi den er motivert av ønsket om å få godbit når den sitter. En katt vil mjaue på eier fordi den er motivert av ønsket om oppmerksomhet (eller mat) som den får når den gjør dette. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...