Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

jeg bor i rekkehus, og naboen spiller høy musikk. Er det innafor å ha 3 ganger  fest/vorspiel på 5 uker der jeg ikke kan være hjemme i stua eller legge meg pga høy musikk? De gir seg kl. 23, men er jo fremdeles så høyt at jeg ikke kan leve som normalt i mitt hus når det pågår. 

det er veldig lytt mellom husene og naboen har ikke lydisolert. 

helt ok at man skal høre naboene, gjør jo det på andre side . Men akkurat høy musikk går vel innunder regelen at man ikke skal gjøre noe som plager naboen? 

noen som vet dette? Tusen takk!

Anonymkode: 9a41d...cad

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hei

jeg bor i rekkehus, og naboen spiller høy musikk. Er det innafor å ha 3 ganger  fest/vorspiel på 5 uker der jeg ikke kan være hjemme i stua eller legge meg pga høy musikk? De gir seg kl. 23, men er jo fremdeles så høyt at jeg ikke kan leve som normalt i mitt hus når det pågår. 

helt ok at man skal høre naboene, gjør jo det på andre side . Men akkurat høy musikk går vel innunder regelen at man ikke skal gjøre noe som plager naboen? 

Om det kun er nå i sommerferie så svelg den kamelen. Mange tåler ikke å bli snakket til. 

Anonymkode: d1dc3...4a8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så sykt irriterende! Synd synd på deg 

Anonymkode: 5499e...245

AnonymBruker
Skrevet

Har du snakket med naboen?

Anonymkode: e8898...d1b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

3 ganger på 5 uker? Og de er gitt seg til kl 23? Da har du egentlig ikke så mye du sku ha sakt…. 

Anonymkode: 514eb...4e8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du skal ta en prat med naboen (vennskapelig). Det er veldig delte meninger om hvor mye man må/bør/skal finne seg i når man bor i rekkehus, så her finnes ingen fasit, så lenge de gir seg innen rimelig tid (som kl. 23 er). Jeg tenker likevel at hvis du blir plaget, er det verdt å si fra, både sånn at naboen faktisk vet at de er forstyrrende (det er ikke sikkert de har tenkt på det), og fordi dere kanskje kan komme frem til en bedre løsning sammen. Hadde det hjulpet deg om de sendte ut nabovarsel først, sånn at du i det minste var forberedt, og kanskje kunne legge noen planer? Kanskje de kan redusere lydnivået noe? 

Anonymkode: 06a49...076

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hei

Dette er virkelig ikke noe å klage over

Anonymkode: 538fe...839

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja, det stemmer. Men egentlig spiller det ingen rolle hva granneloven eller andre lover sier, du må uansett snakke med naboen din og hvis han ikke vil ta hensyn, så er det veldig lite å gjøre med det. 

Selv hater jeg høy lyd og høy musikk intenst og inderlig og det er en av grunnene til at jeg vil flytte fra mitt rekkehus. 

Anonymkode: 49bc7...5fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...