Gjest Butterfly_ Skrevet 3. november 2002 #1 Skrevet 3. november 2002 Heisann! Har et kjapt og greit spørsmål; Hvilken p-pille gir minst innvirkning på den seksuelle lysten? Jeg vil at så mange som mulug svarer, slik at jeg kan lettere danne meg et bilde av hvem merke som er best. Har gått på Trionetta i 1,5 år, men har fått nedsatt sexlyst, derfor vil jeg bytte. Takknemlig for alle svar!
Gjest Anonymous Skrevet 3. november 2002 #2 Skrevet 3. november 2002 Dette varierer fra person til person, så du må nok bare prøve deg fram med forskjellige p-pillemerker. De du bruker nå er jo trefasepiller, så da kan det være lurt å prøve tofase- eller monofasepiller. Av tofasepiller finner det kun ett merke, synfase. Av monofasepiller kan du jo prøve f. eks yasmin, mikrogynon eller follimin.
Madison Skrevet 3. november 2002 #3 Skrevet 3. november 2002 Bruker synfase og lysten er det ingenting å si på. Med yasmin derimot...hmmm..det var nedtur det.
Gjest Anonymous Skrevet 3. november 2002 #4 Skrevet 3. november 2002 Dette her bør du vel gå til legen din med egentlig. Brukte selv Trionetta for mange år siden og merket ingen forskjell på sexlysten. Bruker nå hormonspiral og den er helt super med tanke på at man har liten eller ingen menstruasjon. Håper du finner ut av det
Kosejente Skrevet 3. november 2002 #5 Skrevet 3. november 2002 Dette er tydeligvis helt individuelt, ja. Jeg har i prøvd forskjellige piller og gav faktisk opp p-piller i flere år grunn av at sexlysten ble redusert eller forsvant som en følge av bruken. For et års tid siden begynte jeg med Yasmin (disse er relativt nye) og med disse fikk jeg faktisk økt sexlyst.....! Så jeg er for det meste fornøyd med Yasmin... ble noe "hissig" i begynnelsen...men det har heldigvis stabilisert seg... tror jeg....
monja Skrevet 4. november 2002 #6 Skrevet 4. november 2002 Jeg bruker Trionordiol og merker ingen forskjell vil jeg si, men det er nok individuelt fra person til person det.
Gjest kit-kat (ik innlogga) Skrevet 4. november 2002 #8 Skrevet 4. november 2002 Diane -> skikkelig deprimert! Diane er sånne du får hvis du i tillegg vil bli kvitt kviser. Har prøvd det meste av p-piller, trionetta m.fl., og havnet til slutt på minipiller,conludag. Men jeg lurer på om ikke de også gir litt mindre sexlyst...
Gjest Anonymous Skrevet 4. november 2002 #9 Skrevet 4. november 2002 Jeg går på Diane, og har i hvert fall ikke merket nedsatt sexlyst med de pillene. Hvis det har vært en forandring har den vært positiv. Jeg er rett og slett lett antennelig... Det er sikkert veldig individuelt dette med P-piller. Diane fungerer strålende både for meg og for kjæresten!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå