AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #1 Skrevet 30. juli 2023 Kanskje ikke riktig forum, men jeg begynner på jobb igjen etter ferien, og selv om det er fint ute, er det kaldt inne. Det betyr at jeg ikke kan gå i kjole eller skjørt med bare ben. Så selv om det er pent ute må jeg enten bruke bukse eller ha strømper under skjørtet. Må det være sånn? Hva gjør dere? Anonymkode: 30fe4...2a5
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #2 Skrevet 30. juli 2023 Ta med strømpebukser i vesken som du kan ta på når du kommer og går på et toalett. Anonymkode: 83a71...b39 8 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #3 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kanskje ikke riktig forum, men jeg begynner på jobb igjen etter ferien, og selv om det er fint ute, er det kaldt inne. Det betyr at jeg ikke kan gå i kjole eller skjørt med bare ben. Så selv om det er pent ute må jeg enten bruke bukse eller ha strømper under skjørtet. Må det være sånn? Hva gjør dere? Anonymkode: 30fe4...2a5 hadde klaget på temperaturen. uakseptabelt å ha det så svinkaldt innendørs. Anonymkode: 805e1...019 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #4 Skrevet 30. juli 2023 Er du frossen av deg? Vi har det heller ikke spesielt varmt, men går med bare ben. Tar heller på en cardigan oventil om jeg fryser. (Bruker dog kun skjørt /kjoler til midt på leggen / lange på jobb) Anonymkode: 4e279...4a1 7
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #5 Skrevet 30. juli 2023 Altfor kaldt til bare ben på kontoret mitt også. Litt synd, men er jo bare å skifte med en gang man kommer hjem 😊 Anonymkode: f731c...687
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #6 Skrevet 30. juli 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Kanskje ikke riktig forum, men jeg begynner på jobb igjen etter ferien, og selv om det er fint ute, er det kaldt inne. Det betyr at jeg ikke kan gå i kjole eller skjørt med bare ben. Så selv om det er pent ute må jeg enten bruke bukse eller ha strømper under skjørtet. Må det være sånn? Hva gjør dere? Anonymkode: 30fe4...2a5 Hvor kaldt er det når du ikke klarer å gå uten strømper? Det er vel ikke anbefalt noe varmere enn litt over 20 på et kontor. Selv led jeg meg gjennom mange år i åpent landskap med 25+, fordi frysepinnene alltid hadde prioritet over oss som var varme. Hjemmekontor ble en ny verden på mer enn en måte. Anonymkode: 7b8d0...7fc 11 5
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #7 Skrevet 31. juli 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Kanskje ikke riktig forum, men jeg begynner på jobb igjen etter ferien, og selv om det er fint ute, er det kaldt inne. Det betyr at jeg ikke kan gå i kjole eller skjørt med bare ben. Så selv om det er pent ute må jeg enten bruke bukse eller ha strømper under skjørtet. Må det være sånn? Hva gjør dere? Anonymkode: 30fe4...2a5 Hvor kaldt kan det være på kontoret du er på? Er vel ikke kjølelager du jobber på? Anonymkode: 6d04c...aae 5
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #8 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvor kaldt er det når du ikke klarer å gå uten strømper? Det er vel ikke anbefalt noe varmere enn litt over 20 på et kontor. Selv led jeg meg gjennom mange år i åpent landskap med 25+, fordi frysepinnene alltid hadde prioritet over oss som var varme. Hjemmekontor ble en ny verden på mer enn en måte. Anonymkode: 7b8d0...7fc 20 grader??? Da hadde jeg måttet sitte med ullvotter og boblejakke inne. Anonymkode: 805e1...019 4 5
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #9 Skrevet 31. juli 2023 Det kan være vanskelig å gjøre noe med. Jobber i staten og kontorlandskapet er kaldt. Om vinteren er det ille, og mange som sitter med ulltepper. Men på grunn av utformingen og klimastyringen i bygget er det umulig å få en jevn og god innetemperatur. Anonymkode: d9aea...958 3 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #10 Skrevet 31. juli 2023 Er vel neppe kaldere enn 20 grader? Deilig at det ikke er for varmt på jobb. Man blir sløv i hode og kropp om det er for varmt Anonymkode: 508bf...3f0 9 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #11 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): 20 grader??? Da hadde jeg måttet sitte med ullvotter og boblejakke inne. Anonymkode: 805e1...019 Da burde du gjøre noe med blodsirkulasjonen din Anonymkode: 8036e...14a 11 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #12 Skrevet 31. juli 2023 Av alle ubetydelige problemer 🙈🙈 Anonymkode: d8b4b...368 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #13 Skrevet 31. juli 2023 Den dagen du har de gradene jeg har på jobben, så kan du klage. På vinteren sitter jeg med tykk strømpebukse, raggsokker og vernestøvler. Bruker da også tynn ullgenser, så en skjorte og iver der en tykk ullgenser og boblejakke. Ullskjerf og vanter. På sommeren har jeg bare en skjorte med kort erme og en tynn bukse. Vernestøvler brukes året rundt. Allikevel holder vi på å svette ihjel på sommertid. Har jobbet her i 7 år og det er ikke noe som kan gjøres for at temperaturen blir bra hele året. Hadde jeg vært deg ts, så ville jeg hatt på tykke ullsokker på jobb. Skulle sjefen si noe på det så be de sette opp temperaturen. Evt kan du ha en liten vifte under bordet som blåser på beina dine. Vi bruker det på vinteren. Og om noen skulle lure så jobber vi ikke på kjølelager eller i nærheten av det. Anonymkode: dfd1b...dde
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #14 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det kan være vanskelig å gjøre noe med. Jobber i staten og kontorlandskapet er kaldt. Om vinteren er det ille, og mange som sitter med ulltepper. Men på grunn av utformingen og klimastyringen i bygget er det umulig å få en jevn og god innetemperatur. Anonymkode: d9aea...958 Samme her, det er iskaldt. Alle har pledd her 🙈 Anonymkode: abca5...5c5
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #15 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 30.7.2023 den 23.35): Hvor kaldt er det når du ikke klarer å gå uten strømper? Det er vel ikke anbefalt noe varmere enn litt over 20 på et kontor. Selv led jeg meg gjennom mange år i åpent landskap med 25+, fordi frysepinnene alltid hadde prioritet over oss som var varme. Hjemmekontor ble en ny verden på mer enn en måte. Anonymkode: 7b8d0...7fc Hva er egentlig poenget med å overprøve en persons opplevelse av temperaturen? Det fremgår jo tydelig at du vet at folk er forskjellige. Det er uansett et faktum at en typisk kontorbygning har en temperatur som passer bedre for menn enn for kvinner. Så kommentaren din viser at du enten er mann, og da er din mening om dette uinteressant, ELLER så er du kvinne som foretrekker det kaldt, og da er du litt sær og det tror jeg du vet. Anonymkode: 8a912...4e5 7 5
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #16 Skrevet 1. august 2023 59 minutter siden, AnonymBruker said: Hva er egentlig poenget med å overprøve en persons opplevelse av temperaturen? Det fremgår jo tydelig at du vet at folk er forskjellige. Det er uansett et faktum at en typisk kontorbygning har en temperatur som passer bedre for menn enn for kvinner. Så kommentaren din viser at du enten er mann, og da er din mening om dette uinteressant, ELLER så er du kvinne som foretrekker det kaldt, og da er du litt sær og det tror jeg du vet. Anonymkode: 8a912...4e5 Hvorfor er det sært for en kvinne å foretrekke det kaldt? Anonymkode: 6d04c...aae 4
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #17 Skrevet 1. august 2023 Et kontorbygg skal være 20-22 grader! Å ha det varmere enn dette er hverken bra for innemiljø eller konsentrasjon. De frysepinnene som alltid skal klage på temperaturen, og som noen ganger vinner gjennom, vel vi ser hvordan dere parkerer dere i kontorstolen og blir sittende bortsett fra en kaffepause og lunsj. Beveg dere! Bevegelse generer varme og er bra for ergonomien uansett. En eller to ganger opp per time. Varier med å stå å jobbe noen timer. Om dere ikke gidder å bevege dere - pakk dere inn med ull sånn som de late, frosne kollegaene mine som alltid klager. Jeg er kvinne, og gidder virkelig ikke svettelukten av de varmblodige mennene fordi de frosne late kvinnene trumfer gjennom ønsket sitt om å gjøre kontoret til en sauna. Anonymkode: ad205...b03 6 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #18 Skrevet 1. august 2023 Ta strømpebukse på, da vel? Du kan ha den i vesken og ta den på på jobb, om det er for varmt til å gå til jobb med den på. Det er jo samme problemet vi som er for varme på jobb har: jeg har masse klær på når jeg går til/fra jobb, så kler jeg av meg når jeg kommer inn. Som i, har stilongs under buksen på vei til jobb, tar den av når jeg kommer på jobb for å ikke koke ihjel. Anonymkode: 52555...d33 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #19 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvorfor er det sært for en kvinne å foretrekke det kaldt? Anonymkode: 6d04c...aae Fordi det er ikke vanlig at kvinner opplever temperaturen i kontorbygg som passe - de fleste opplever den som for kald. Anonymkode: 8a912...4e5 6 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #20 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Fordi det er ikke vanlig at kvinner opplever temperaturen i kontorbygg som passe - de fleste opplever den som for kald. Anonymkode: 8a912...4e5 Tilføyer: https://www.nettavisen.no/inneklima/arbeidsmiljoloven/er-det-kjonnsdiskriminerende-a-ha-det-kaldt-pa-kontoret-ja-mener-ekspert-pa-inneklima/s/5-95-851195 Anonymkode: 8a912...4e5 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå