Gå til innhold

Være våken til ungdommen kommer hjem?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gjør dere andre det? Har for første gang ungdom i hus, som nå straks er 16 og begynner på videregående. Har til nå kommet hjem før jeg legger meg, på helg/ferier. Men nå begynner jeg på jobb.m, og legger meg da 22.30. Hun er ute med venninner/kompiser i kveld, og de andre skal hjem 00.30. 

Anonymkode: 23cf3...638

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg greide ikke sovne nei.. 

"Kjekt" med ungdommer ja

Anonymkode: d53e6...21f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Alltid våken til han kommer hjem

Anonymkode: 2e051...e28

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg greide ikke sovne nei.. 

"Kjekt" med ungdommer ja

Anonymkode: d53e6...21f

Ja, spesielt når man også har mindre barn som står opp kl.06 😅🎉

AnonymBruker
Skrevet

Ikke alltid jeg klarte å holde meg våken selv om jeg prøvde iherdig.  Avtalte at de sendte sms når de var kommet hjem i seng. Da kunne jeg se det kjapt når jeg våknet. Eller de stakk hodet inn på soverommet. 

Anonymkode: d9d4a...9a7

• Liker 3
Skrevet

Jeg holdt meg våken til de var vel i hus til fylte18, etter det var det i seng til skapelig tid,

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, er våken til de er i hus. Kan slumre av i sofen, men da er det veldig kort.

Anonymkode: 64e04...8d2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alltid våken. Kan være at jeg legger meg, men sovner ikke før de er hjemme igjen 

Anonymkode: 055cf...05e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg la meg, men klarte sjelden sovne helt. Og vi hadde avtale om både sende mld/snap på vei hjem, og stikke hodet inn til meg når de var vel hjemme. Det driver yngste med fremdeles, selvom hun er blitt 21 😄 

Anonymkode: 98db2...2e1

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Alltid våken. Kan være at jeg legger meg, men sovner ikke før de er hjemme igjen 

Uavhengig av når du selv skal opp, hva du skal neste dag? Jeg har småbarn som våkner 06, og om hun fremover skal være ute til feks 02, så funker ikke det i lengden for meg 

AnonymBruker
Skrevet

Vi pleier ikke å legge oss tidlig uansett, så kommer ungdommen hjem kl 00.30 så har vi ikke lagt oss. 

Anonymkode: eca26...0bd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Uavhengig av når du selv skal opp, hva du skal neste dag? Jeg har småbarn som våkner 06, og om hun fremover skal være ute til feks 02, så funker ikke det i lengden for meg 

Ja. Jeg klarer ikke sovne før de er hjemme 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi pleier ikke å legge oss tidlig uansett, så kommer ungdommen hjem kl 00.30 så har vi ikke lagt oss. 

Anonymkode: eca26...0bd

Ok, jeg har småbarn som våkner 06 og jeg skal på jobb i morgen. 5,5t søvn er litt i minste langet skal jeg fungere. En natt er jo greit, men ser for meg at denne blir oftere enn det årene fremover.

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på ungdommen. Med min 1 var jeg våken. Han var ikke mors beste barn på den tiden. Yngste var helt motsatt, så da kunne jeg sove får han kom hjem. Men sov aldri helt før han var hjemme 

Anonymkode: 02f9c...80d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja uavhengig av det

Anonymkode: 2e051...e28

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, er våken til de er i hus. Kan slumre av i sofen, men da er det veldig kort.

Anonymkode: 64e04...8d2

Samme her 

Anonymkode: 119fc...967

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt våken ja, kunne nok slumre litt, men hvis jeg ikke var på sofaen skulle de stikke hodet inn til meg når de kom hjem. Sov ikke ordentlig før de var i hus. 

Anonymkode: fbb7e...43d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men hun er vel ikke ute til kl 02 som 16-åring? Og det er vel uansett fredag/lørdag som er seine kvelder, så slumrer man på sofaen og legger seg tidlig søndag kveld. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men hun er vel ikke ute til kl 02 som 16-åring? Og det er vel uansett fredag/lørdag som er seine kvelder, så slumrer man på sofaen og legger seg tidlig søndag kveld. 

16 åringen her har vært ute så seint på filmkveld hos venner :)

Anonymkode: 0101d...e57

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hvordan gjør dere andre det? Har for første gang ungdom i hus, som nå straks er 16 og begynner på videregående. Har til nå kommet hjem før jeg legger meg, på helg/ferier. Men nå begynner jeg på jobb.m, og legger meg da 22.30. Hun er ute med venninner/kompiser i kveld, og de andre skal hjem 00.30. 

Hadde aldri greid å sove da nei før barnet var kommet hjem!

Selv om jeg hadde prøvd hadde jeg lagt våken.

I ukedagene skal vel hun på skole og tidlig opp og kan komme hjem i skapelig tid?

Anonymkode: 2bd33...97d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...