AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #1 Del Skrevet 30. juli 2023 2. verdenskrig er det er mest skjellsettende øyeblikket i Vestens historie. Man snakker om det moderne samfunn som reiste seg ut av asken etter krigen. Hvordan ville verden generelt, og vestlige samfunn spesielt, sett ut i dag om krigen aldri hadde oppstått? Ville vi hatt FN? Ville vi hatt menneskrettighetserklæringer? Ville vi hatt EU? Anonymkode: 08c94...9b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #2 Del Skrevet 30. juli 2023 Ja? Det ville vi antagelig, for andre begivenheter ville ført til det. Jeg tror Krog er en del av evolusjonen. Hadde det ikke vært for krig ville verden vært overbefolket. Ikke det at jeg støtter krig, verken 2. verdenskrig eller noen annen krig. Jeg har engasjert meg dypt og lenge in2. Verdenskrig ettersom jeg har besteforeldre som er tungt dekorerte for sin innsats under krigen. Interessen min for 2. verdenskrig er stor og bred. Du stiller ett enkelt spørsmål med et komplekst svar det ikke finnes noen fasit på. For min del tror jeg helt ærlig at jødene ville hatt stor og utslagsgivende makt i hele verden, politisk og økonomisk. Hvordan det ville endt? Det vet jeg ikke. Antagelig mye bedre enn kommunismen som dessverre regjerer i store deler av verden. Anonymkode: 20ac1...78e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #3 Del Skrevet 31. juli 2023 On 7/30/2023 at 8:56 PM, AnonymBruker said: 2. verdenskrig er det er mest skjellsettende øyeblikket i Vestens historie. Man snakker om det moderne samfunn som reiste seg ut av asken etter krigen. Hvordan ville verden generelt, og vestlige samfunn spesielt, sett ut i dag om krigen aldri hadde oppstått? Ville vi hatt FN? Ville vi hatt menneskrettighetserklæringer? Ville vi hatt EU? Anonymkode: 08c94...9b1 Det moderne samfunn oppsto flere århundrer før 2. verdenskrig Anonymkode: 75a8e...111 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå