Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2006 #1 Del Skrevet 16. januar 2006 Jeg jobber deltid, fast turnus ca 25% stilling (basert på 37,5 t uke), og fant akkurat ut at jeg ikke er innmeldt i AA registeret. Fikk beskjed av sjefen min om at de ikke pleier å melde inn de som jobber ekstra (jeg jobber ikke ekstra, jeg jobber fast deltid ). Jeg fant ut dette når jeg skulle søke fødselspenger og fikk beskjed på trygdekontoret at jeg ikke har vært i jobb siden september 05 (det var da jeg sluttet i min gamle jobb, har jobbet i den nye jobben siden august med litt overlapp). Jeg har selv jobbet med lønn og mener regelen var at alle som forventes å jobbe mer enn 1 uke, og over 4 timer i uka SKAL meldes inn innen 8 dager etter ansettelse. Er jeg helt på jorde? Det er nesten bare deltidsansatte der jeg jobber, så hvis alle de ikke er meldt inn er jo det litt spesielt. Har det noe å si at man ikke er meldt inn? Tenker på pensjonspoeng etc. Vi får jo lønnslipp og skattetrekk osv., så vanligvis er dette en ryddig abeidsgiver, derfor jeg finner det merkelig at de har denne policyen, kanskje noe jeg ikke har fått med meg eller har misforstått. Det tar jo 30 sek. å melde inn folk via nettet, ikke starter og slutter det folk hele tiden heller.. Mystisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 16. januar 2006 #2 Del Skrevet 16. januar 2006 Vi melder inn alle. Dette står om arbeidsgivers plikter: Den som er arbeidsgiver, plikter å sende melding til arbeidstakerregisteret om inntak av en arbeidstaker og om opphør av et arbeidsforhold senest fredag i uken etter. Plikten til å sende melding gjelder bare dersom det er meningen at arbeidsforholdet skal vare i minst sju dager og det trolig vil innebære gjennomsnittlig arbeidstid på minst fire timer per uke. Manuelle meldinger skal sendes til Enhet for Arbeidsgiver- og arbeidstakerregisteret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barne- og familiemedister Skrevet 16. januar 2006 #3 Del Skrevet 16. januar 2006 Vi melder inn alle, såvidt jeg vet er regelverket fortsatt som i innlegget over. Kan ikke skjønne annet enn at du skulle vært meldt inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå