Gå til innhold

Vanskelig forhold til min mor

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min mor er nå gammel og syk. Hun gjør ikke stort av seg, likevel er hun giftig for meg. Jeg har hatt henne med på ferie i en uke. Denne uka har jeg gitt alt - lagt meg selv til side og sørget for at hun har det så bra hun kan ha det. Men nå er hun reist hjem til sitt og jeg til mitt. Jeg er helt knust, mye fysisk, men mest psykisk. Jeg er kvalm og føler meg ekkel. Når jeg er sammen med henne kommer alt grums fra fortiden frem. Hvordan hun spilte på min samvittighet. Hennes nedlatenhet overfor andre som ikke er god nok. 

Jeg besøker henne ellers max 1 gang i mnd. Denne uka er en slags bot for meg, men jeg tror ikke jeg vil klare en hel uke neste år. Den psykiske smerten er så stor.

Er det andre som gjør det samme som meg? Jeg liker ikke moren min, men gjør det likevel.

Anonymkode: dae7e...824

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Min mor er nå gammel og syk. Hun gjør ikke stort av seg, likevel er hun giftig for meg. Jeg har hatt henne med på ferie i en uke. Denne uka har jeg gitt alt - lagt meg selv til side og sørget for at hun har det så bra hun kan ha det. Men nå er hun reist hjem til sitt og jeg til mitt. Jeg er helt knust, mye fysisk, men mest psykisk. Jeg er kvalm og føler meg ekkel. Når jeg er sammen med henne kommer alt grums fra fortiden frem. Hvordan hun spilte på min samvittighet. Hennes nedlatenhet overfor andre som ikke er god nok. 

Jeg besøker henne ellers max 1 gang i mnd. Denne uka er en slags bot for meg, men jeg tror ikke jeg vil klare en hel uke neste år. Den psykiske smerten er så stor.

Er det andre som gjør det samme som meg? Jeg liker ikke moren min, men gjør det likevel.

Les boken Adult Children of immature emosjonell parents og få et bedre liv🙏 Mener det. Fantastisk bok. Moren din sliter deg totalt ut og hindrer deg i å leve ditt liv.

Velg DEG SELV. La hun gå!!!!

Anonymkode: fc242...e31

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min mor er ikke pensjonist enda, jeg tåler ikke mange dager med henne. Forsøker å porsjonere det ut over tid. Heldigvis er hun mye opptatt. Er helt annerledes med barna mine enn hun var med meg. Hun har snudd noe i atferden sin mot meg også, trolig fordi jeg var syk en periode og hun holdt på å miste meg. Går alltid på tå når jeg er med henne, har blitt så såret så mange ganger. Om du ikke klarer en hel uke neste år, så prøv med noen dager mindre. Du må huske deg selv oppi alt❤️ vet alt om dårlige forhold til moren sin…

Anonymkode: 07cf7...988

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg må bare være "opptatt" å slippe å møte mor. For sårt. Det trigger meg for mye (oppvekst og væremåte). Om det tapper deg så myr bør du kanskje gjøre det sjeldnere om det ikke vil gå med en prat?

Anonymkode: 4b065...f75

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor gjøre deg selv så vondt? Ha mer respekt for deg selv. Sett ned foten. Ta ansvar for ditt eget liv. Kom deg ut av offerrollen. 

Anonymkode: dd7f7...fe1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hvorfor gjøre deg selv så vondt? Ha mer respekt for deg selv. Sett ned foten. Ta ansvar for ditt eget liv. Kom deg ut av offerrollen. 

Jeg føler ikke at jeg påtar meg en offerrolle. Jeg er klar over hvordan det er å være sammen med henne, men gjør det en uke i året fordi jeg synes synd på henne. Hun er ikke et ondt menneske, men hennes væremåte trigger meg veldig. Jeg har mange ganger forsøkt å snakke med henne om vårt forhold, men hun forstår faktisk ikke. Det er ikke hyggelig å si at jeg tror min mor er kort, men jeg tror dessverre det. Nå jatter jeg bare med og later som om alt er bra. Det er det enkleste. 

Har lest at flere kutter kontakten med plagsomme foreldre, men det klarer jeg ikke helt. Ellers i året er det et minimum av kontakt. Jeg blir dårlig både fysisk og psykisk av å være for mye sammen med henne. Det er trist at det er slik, for min grunnholdning er at man skal ta vare på sine gamle. Men ingen har vel sagt at livet skal være enkelt ...

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg føler ikke at jeg påtar meg en offerrolle. Jeg er klar over hvordan det er å være sammen med henne, men gjør det en uke i året fordi jeg synes synd på henne. Hun er ikke et ondt menneske, men hennes væremåte trigger meg veldig. Jeg har mange ganger forsøkt å snakke med henne om vårt forhold, men hun forstår faktisk ikke. Det er ikke hyggelig å si at jeg tror min mor er kort, men jeg tror dessverre det. Nå jatter jeg bare med og later som om alt er bra. Det er det enkleste. 

Har lest at flere kutter kontakten med plagsomme foreldre, men det klarer jeg ikke helt. Ellers i året er det et minimum av kontakt. Jeg blir dårlig både fysisk og psykisk av å være for mye sammen med henne. Det er trist at det er slik, for min grunnholdning er at man skal ta vare på sine gamle. Men ingen har vel sagt at livet skal være enkelt ...

Ja,ok. Da misforstod jeg. 

Jeg har også minimalt kontakt med moren min. Jeg må holde stor emosjonell avstand fra henne. Eneste som funker. 

AnonymBruker
Skrevet

Forstår deg godt ts. Jeg blir fysisk og psykisk dårlig av væremåten til min far, uten at han er et ondt menneske. Men han har knekt meg psykisk ved å rakke ned på meg-selv som 45-år gammel dame. Jeg holder distanse, men kommer aldri til å kutte kontakt. Fordi han nærmer seg 80 år, og skal ikke dø uten å føle at sin eneste datter elsker ham. Jeg tror det blir verre for meg😌Men forstår deg💔

Anonymkode: 3d535...e5c

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...