Gå til innhold

Etikk/Moral - Det å prøve seg på noen som er gift eller har samboer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker dere om å prøve seg på noen som er gift eller har samboer?

Tenker da når man er fullt klar over dette, og likevell prøver seg. 

Bør man holde seg unna? Eller er det survival of the fittest som trumfer? 

Anonymkode: 3727f...ae8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig bør man holde seg unna. Hvis ikke, så ikke klag den dagen han er utro mot deg. 

Anonymkode: ebe25...5c4

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kjør på. De vil sitte å flire av dine patetiske forsøk sammen over et glass vin. Det har vi gjort mange ganger her i gården. 😂

Anonymkode: 10d04...134

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Man bør holde seg unna, men til syvende og sist er det de som er i forhold som har gjensidig plikt ril å avvise andre interessenter til forholdet er over.

Anonymkode: 2bc89...912

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg tenker at de har problemer selv på en eller annen måte. Noen har kanskje slitt med å finne den rette, ser at andre har det bra med fyren så da er han nok en god person og dermed prøver å få til det samme. Altså misunnelse. 

Noen føler seg som en vinner om de klarer å få en opptatt fyr til sengs. Utrolig nok får de god selvtillit av det. 

Noen tenker at det er ikke mitt ansvar, kun fyren sitt ansvar å holde seg tro mot partneren. 

Jeg tenker at opptatte menn er veldig turnoff. 

Anonymkode: 0c605...e15

• Liker 3
Skrevet

Ikke greit. Viser bare at den personen ikke respekterer andre. Verken den de prøver seg på, eller partneren deres. Ikke noen jeg engang ville vurdert et forhold med.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De fleste som prøver seg på noen som er opptatt gjør det jo fordi de er forelsket. Antakelig har de også en sterk antakelse som at det er gjensidig, og ofte er det også en person de ikke kan unngå i hverdagen. Dette kan skje med folk som vanligvis gjør gode moralske vurderinger. 

Det er veldig få som aktivt går inn for å ødelegge andres forhold på pur faen. 

Anonymkode: 3d8b7...f20

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

De fleste som prøver seg på noen som er opptatt gjør det jo fordi de er forelsket

Har du kilder og statistikk på dette?  Trumfer det kåtskap og spenning? 

Anonymkode: 69a3c...1be

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er ikke glad i unødvendig drama, så mitt valg har vært å styre helt unna slikt. Kan ikke egentlig vise til etikk og moral som årsak, selv om jeg ser den biten også. Har bare ikke vært nødvendig for meg å ta et moralsk standpunkt angående dette siden hvilket drama- potensiale det er i slikt har vært mer enn tilstrekkelig til at jeg har valgt det bort. Jeg har ikke vært fristet nok til å måtte hente opp moralske argumenter for meg selv. 

• Liker 1
Skrevet

Etisk/moralsk ville jeg aldri lagt an på en annen dames mann. Jeg gjorde det en gang da jeg var 18 og ville ha eksen tilbake selv om han hadde ny dame, og jeg har fortsatt hatt dårlig samvittighet når jeg har tenkt på det. Nå som jeg er 40 har også menn i min omgangskrets barn, og jeg ville ikke vært delaktig i et brudd mellom to foreldre. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det kommer vel helt an på konteksten.

Hvis man gjensidig forelsker seg uten at det var intensjonen så kan det være verdt et lite forsøk🤍

Anonymkode: 29b0f...0ab

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker den gyldne regel som moral, eller Kants kategoriske imperativ -  at du skal gjøre mot andre det de kan gjøre mot deg/du synes er greit at alle kan gjøre.

For min del synes jeg det er helt greit at noen prøver seg på min kjæreste, så da er det ikke grunnleggende umoralsk i min bok. Opp til han å si nei. 

Jeg har vel en gang gått etter en gift mann, men da sto døra på gløtt altså, det var gjensidig flørt og han tok også initiativ. Det ble oss til slutt og han er mitt livs store kjærlighet, så det var ekte forelskelse også (men helt jævlig å gå gjennom hele det turbulente løpet til vi endte opp sammen, så det anbefaler jeg ingen). 

99 av 100 ganger er det den i forhold som har prøvd seg på meg. Den dag i dag er det jo vi kvinner nærmest huldra som lokker den naive mannen utpå, men i min riktignok subjektive erfaring så er det faenmeg mannen som prøver å lokke, ikke hunn-djevler som løper rundt og trollbinder opptatte menn.

Anonymkode: 6abb9...958

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Uproblematisk. Jeg ser på mennesker som frie individer, og at noen har samboer spiller ingen rolle for meg. Det er vedkommende som eventuelt må respektere forholdet sitt, ikke jeg. Og klarer du ikke å holde på mannen hvis jeg prøver meg er det du som har et problem.

Anonymkode: c2ee4...067

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Dette kan ikke være seriøst, sant? Lurer du virkelig på dette? Håper inderlig ikke du er noen jeg kjenner, for da hadde jeg skammet meg så inderlig. Mest sannsynlig er du et troll med ingenting å gjøre i ferien din. 

Anonymkode: c2c05...806

AnonymBruker
Skrevet

Det er lov å prøve seg. Det er den som er opptatt som styrer showet. Jeg har kun erfaring på at opptatte menn prøver seg på meg. Opptatte menn for meg er uinteressant! 

Anonymkode: 221bc...1c4

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

men i min riktignok subjektive erfaring så er det faenmeg mannen som prøver å lokke, ikke hunn-djevler som løper rundt og trollbinder opptatte menn

Spiller det noen rolle hvem som gjør hva?

Er du singel dame går du ikke etter opptatte menn, og du lar deg ikke forføre av de.

Er du mann i forhold starter du ikke noe med en annen dame.

Ingen hensikt å komplisere noe som er veldig enkelt.

En helt annen sak er at vi alle er mennesker, og mennesker gjør som kjent feil. Men hva som er rett og galt er veldig enkelt.

Anonymkode: a7d82...efc

• Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest Lawyam
Skrevet (endret)

Det pleier å merkes om det er greit  og hvor greit det er den dagen noen forsøker seg på deres egne menn.... Pipen får som oftest en litt annen lyd når det gjelder en selv.

Endret av Lawyam
Skrevet

Det er de som ER opptatt som legger an på andre. Opptatte menn/kvinner er ikke så veldig interessante for single. 

Skrevet
Blåtrå skrev (31 minutter siden):

Det er de som ER opptatt som legger an på andre. Opptatte menn/kvinner er ikke så veldig interessante for single. 

Stemmer det? Giftering skal visst være turnon for en del kvinner, har jeg lest 😁 Studiene er veldig usikre og det er vel ikke egentlig regnet som fakta, men det er i alle fall heller ikke sånn at opptatt menn/kvinner er direkte uinteressante for single.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Har flere ganger gått etter gifte menn om jeg ville ha uforpliktende sex. Var ikke jeg som gjorde noe galt. Så slapp jeg samtidig mas om mer enn den ene natta med begrunnelsen at jeg innleder ikke forhold til gifte menn. Men å jakte på dem for noe mer enn en runde i høyet ville jeg aldri gjort, såpass selvrespekt har jeg. 

Anonymkode: 07ec8...4da

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...