AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #1 Skrevet 30. juli 2023 Beklager dersom noen mister litt hodet av dette, sikkert fryktelig dumt spørsmål, men er det noen forskjell på å jobbe i det private og det offentlige? Er det bedre å jobbe i det offentlige? Gjelder jobb som tannhelsesekretær. Anonymkode: 44766...e6a
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #2 Skrevet 30. juli 2023 Det kan være litt forskjell på pensjon og arbeidstider. Det private kan noen ganger ha private helseforsikringer eller andre goder man ikke får i det offentlige. Lønnsmessig vet jeg ikke for din yrkesgruppe, men jeg jobber i det offentlige og tjener mer enn samboer som jobber privat, så det er ikke automatisk sånn at lønna er høyere i det private. Anonymkode: 690e6...4e6
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #3 Skrevet 30. juli 2023 Jeg byttet fra det private til det offentlige, og fikk mer lønn i staten. Men ulempen for min del er at det har vært nesten umulig å få lønnsøkninger basert på prestasjoner. Stort sett bare det samme til alle, og så tredjehver gang eller noe sånt at man får et lønnstrinn i lokale forhandlinger. Helt uavhengig av om man har prestert eller ikke. Men har noen goder jeg kunne drømme om i det private, som fem uker avspasering og aldri overtid. Anonymkode: fd1cc...c6d
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #4 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg byttet fra det private til det offentlige, og fikk mer lønn i staten. Men ulempen for min del er at det har vært nesten umulig å få lønnsøkninger basert på prestasjoner. Stort sett bare det samme til alle, og så tredjehver gang eller noe sånt at man får et lønnstrinn i lokale forhandlinger. Helt uavhengig av om man har prestert eller ikke. Men har noen goder jeg kunne drømme om i det private, som fem uker avspasering og aldri overtid. Anonymkode: fd1cc...c6d Hvordan får du avspasering når du ikke har jobbet overtid? Er det ikke overtidstimene man avspaserer senere? Anonymkode: 097bf...f38
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #5 Skrevet 31. juli 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan får du avspasering når du ikke har jobbet overtid? Er det ikke overtidstimene man avspaserer senere? Anonymkode: 097bf...f38 Ikke meg du siterte, men jeg kan f.eks. ikke pålegges å jobbe overtid. Det jeg kan gjøre er å jobbe en halvtime-time ekstra her og der siden jeg har fleksitid, og spare opp timer i en timebank, som jeg senere kan ta av hvis jeg trenger en fridag eller fri noen timer. Disse skal brukes opp før året er omme. Anonymkode: 108ff...99a
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #6 Skrevet 31. juli 2023 Tror nok du får bedre offentlig med den utdanningen. Da bedriftene du vil jobbe for er ganske små og da nok ikke har råd til gode forsikringer eller pensjonsordninger. Anonymkode: b33ab...bda
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #7 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke meg du siterte, men jeg kan f.eks. ikke pålegges å jobbe overtid. Det jeg kan gjøre er å jobbe en halvtime-time ekstra her og der siden jeg har fleksitid, og spare opp timer i en timebank, som jeg senere kan ta av hvis jeg trenger en fridag eller fri noen timer. Disse skal brukes opp før året er omme. Anonymkode: 108ff...99a Man skal jobbe endel overtid for å kunne ta ut 5 ukers avspasering så at anonymfd1cc...c6d aldri jobber overtid er ikke sant Anonymkode: 96cf9...9c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå