Gå til innhold

Ringing, sms og mobildata i USA

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Skal reise til USA i 6 måneder for å studere. Når det gjelder ringing, sms og mobildata, bør jeg kjøpe et telefon abonnement i USA eller beholde mitt nåværende abonnement (Ice Net)? 

Anonymkode: ff649...19f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk prisene hos ice, da jeg var der kjøpte jeg prepaid fra t-mobile. De og Verizon hadde best dekning. Verizon hadde kun E-sim og det støttet ikke min tlf den gangen. 
Med prepaid kunne man bruke telefonen så mye man ville for en fast sum. Den funket IKKE til utland da, skulle jeg ringe hjem måtte jeg bruke mitt norske SIM-kort. 

Lenge siden jeg var i usa nå, men prisene med norsk abonnement var hinsides dyre den gang. 

Anonymkode: bf801...035

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke sjekket Ice, men jeg var nettopp i USA, og det var dyrt å bruke norsk mobil der. Regner med Ice er som de andre selskapene. Du må skaffe deg amerikansk SIM. 

Anonymkode: 40598...679

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk Happybytes. Telenordekning. Bruker det selv, ene og alene fordi de er svært rimelige på USA og Thailand. Kombiner gjerne med e-sim for lokalt nummer.

Tidligere hadde Gudbrandsdalen Energi et abo som het "Verdensborger" som var helt gull: Da kunne jeg bruke tlf i USA akkurat som hjemme i Norge/EØS. Den tid er dessverre forbi.

Anonymkode: 9ed74...99a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sjekk Happybytes. Telenordekning. Bruker det selv, ene og alene fordi de er svært rimelige på USA og Thailand. Kombiner gjerne med e-sim for lokalt nummer.

Tidligere hadde Gudbrandsdalen Energi et abo som het "Verdensborger" som var helt gull: Da kunne jeg bruke tlf i USA akkurat som hjemme i Norge/EØS. Den tid er dessverre forbi.

Glemte å si at du selvsagt bør beholde et norsk abo selv om du reiser en svipptur  til USA i 6  mnd. Men du bør ta med deg en ekstra telefon (du har sikkert en gammel liggende i en skuff) i tilfelle det ikke ordner seg med e-sim i USA. Da setter du ditt norske kort i den gamle, og kortet fra den leverandøren du velger i USA i den nye. For det første behøver du ikke være redd for kostnadene for databruk, og for det andre er det selvsagt svært praktisk å ha et US nummer på telefonen du alltid bærer med deg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...