Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja det høres sikkert rart ut.. men baby på 7 mnd bryr seg ikke om jeg går vekk. Er vi på besøk så kan jeg fint bare gi babyen til noen og gå. ( har ikke gjort det, men kunne gjort det)!  Han pleier å se på meg når andre skal holde. Men det er alt. Aldri vært «avhengig» av meg som alle andre sine babyer er. Alle jeg har snakket med forteller om at de ikke kan gå bort et sekund pga da gråter babyen.. 

Er dette også normalt??  Jeg tenker alt for mye, og er nesten redd for at jeg har gjort noe galt? Eller har jeg bare fått en veldig trygg baby? Han er hele tiden blid og fornøyd, så er kjempe glad for det! Kan det være pga han får MME?? 

Anonymkode: 80855...920

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Oi! Feil i overskriften.. skal selvfølgelig stå mammadalt, men regner med alle skjønner det, må nesten si det her på KG😂

• Liker 1
Skrevet (endret)

Høres ut som mine babyer. Samtlige kunne gå fra hånd til hånd. Ingen problemer. 
Så tror babyer er forskjellige der. 
Ang MME; min første fikk det, men ikke de tre neste. Så tror ikke det har noe med saken å gjøre. 
Men ja, skjønner hva du tenker. Tilknytningsteori og sånt. Tror ikke du skal henge deg opp i det. Mine er voksne godtfungerende. 

Endret av Bacteria
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Babyer er forskjellige :) begge mine har vært ganske trygge og rolige uansett hvem som holder, selv om yngste søker mer mot meg eller faren når han er trøtt :)

Anonymkode: 7b51a...7ec

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min begynte ikke å reagere på å bli langet over til andres fang eller armer før han var 8 måneder.  

Anonymkode: 90813...d6f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Min begynte ikke å reagere på å bli langet over til andres fang eller armer før han var 8 måneder.  

Anonymkode: 90813...d6f

På besteforeldrene også? Eller tanter/onkler? 

AnonymBruker
Skrevet

Mange lærer jo regelrett babyen sin å bli mammadalt fordi moren, spesifikt, ikke tåler at andre håndterer babyen. Enkelte kvinner har store problemer med at selv faren håndterer babyen. Så tror snarere det er klistremerkebabyer som ikke hadde trengt være sånn.

Anonymkode: 0ef45...f70

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Babyen til en venninne er straks ni måneder og har aldri brydd seg om hvem som har holdt henne, inntil i til går. Nå er det kun mamma som er fullstendig greit, pappa er ok+ men hun vil helst være hos mamma om mamma er i nærheten, storesøster er ok, besteforeldre (alle fire), tante og meg er fullstendig feil! Vi får ikke holde lengre, og det til tross for at vi alle har vært myyyyye sammen med knotten siden hun kom til verden!

Anonymkode: e4bc7...fdb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ja det høres sikkert rart ut.. men baby på 7 mnd bryr seg ikke om jeg går vekk. Er vi på besøk så kan jeg fint bare gi babyen til noen og gå. ( har ikke gjort det, men kunne gjort det)!  Han pleier å se på meg når andre skal holde. Men det er alt. Aldri vært «avhengig» av meg som alle andre sine babyer er. Alle jeg har snakket med forteller om at de ikke kan gå bort et sekund pga da gråter babyen.. 

Er dette også normalt??  Jeg tenker alt for mye, og er nesten redd for at jeg har gjort noe galt? Eller har jeg bare fått en veldig trygg baby? Han er hele tiden blid og fornøyd, så er kjempe glad for det! Kan det være pga han får MME?? 

Du har en trygg baby, og har møtt han når han har trengt deg. Han er trygg på deg. MME er topp! Kos deg i mammarollen❤️

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Babyen til en venninne er straks ni måneder og har aldri brydd seg om hvem som har holdt henne, inntil i til går. Nå er det kun mamma som er fullstendig greit, pappa er ok+ men hun vil helst være hos mamma om mamma er i nærheten, storesøster er ok, besteforeldre (alle fire), tante og meg er fullstendig feil! Vi får ikke holde lengre, og det til tross for at vi alle har vært myyyyye sammen med knotten siden hun kom til verden!

Så det kan snu ja..😅

han min vil helst være hos mormor når vi er med de. Da vil han nesten ikke komme tilbake til meg. Synes det er litt trist 😅men selvfølgelig veldig bra og koselig ! At han er så trygg på mormor. 

AnonymBruker
Skrevet
Kaisada skrev (8 minutter siden):

Du har en trygg baby, og har møtt han når han har trengt deg. Han er trygg på deg. MME er topp! Kos deg i mammarollen❤️

❤️takk🥰

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så det kan snu ja..😅

han min vil helst være hos mormor når vi er med de. Da vil han nesten ikke komme tilbake til meg. Synes det er litt trist 😅men selvfølgelig veldig bra og koselig ! At han er så trygg på mormor. 

Ja, det kan snu på timen tror jeg, iallfall i løpet av et døgn! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Plutselig har han en fase der bare du duger og alle andre er skumle. 😁 Du har ikke gjort noe galt, du er en god mamma! ❤️

AnonymBruker
Skrevet
Blåttvann skrev (1 minutt siden):

Plutselig har han en fase der bare du duger og alle andre er skumle. 😁 Du har ikke gjort noe galt, du er en god mamma! ❤️

Takk! Prøver så godt jeg kan, men Føler ikke det! :( jeg stresser så mye, takler det dårlig, og blir litt sur(ikke på han!!) Så er redd han merket stresset mitt, og at det er derfor han ikke er «avhengig» av meg :(  Men han er som sagt en veldig blid unge.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk! Prøver så godt jeg kan, men Føler ikke det! :( jeg stresser så mye, takler det dårlig, og blir litt sur(ikke på han!!) Så er redd han merket stresset mitt, og at det er derfor han ikke er «avhengig» av meg :(  Men han er som sagt en veldig blid unge.

Det er derfor jeg tror du tar så feil. Du prøver så godt du kan og da tviler jeg sterkt på at du gjør noe særlig galt. 😉

Husk at ungen din ikke skal lære at du er perfekt, men at du er et menneske. Ikke vær så hard mot deg selv, det beste du kan gjøre er stort sett alltid bra nok! ❤️

Håper du blir tryggere og tryggere i rollen som mamma når du ser at du faktisk er en ganske all right mamma. 😊 Stol på deg selv! Når du gjør det du kan for at han har det bra og han virker å ha det fint, så ikke funder så mye på alt som bare ødelegger for deg. Smiler han hos andre? Så flott! Da har du en trygg baby som vet at mamma alltid er der for han. Du har gjort alt riktig sånn sett, beviset er sønnen din sin oppførsel. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Babyer er forskjellige :) begge mine har vært ganske trygge og rolige uansett hvem som holder, selv om yngste søker mer mot meg eller faren når han er trøtt :)

Anonymkode: 7b51a...7ec

Samme som her. Over året og samme fremdeles :) 

Anonymkode: ace72...f58

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jeg er en veldig rolig person og barnet min kunne ikke brydd seg mindre om at jeg er der eller ikke. Så lenge noen er med han, er han veldig blid. Så tviler stresset har noe å si :) Men jeg håper du klarer å legge det fra deg. Det har ingenting med hvor mye babyen er glad i deg. 

Anonymkode: ace72...f58

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det har mest med babyens temperament å gjøre, i tillegg til at han er trygg fordi han har omsorgsfulle mennesker rundt seg. 

Mitt eldste barn fikk aldri noen perioder med skepsis mot fremmede. Mens den yngste hadde perioder i babytiden hvor hun begynte å gråte hvis en for henne ukjent person smilte eller sa hei til henne. Jeg husker at jeg begynte å lure på om det var noe galt med tilknytningen da min eldste bare krabbet uredd av gårde bort fra meg uten å se seg tilbake i åpen barnehage, mens de andre babyene holdt seg nær og tidvis inntil og oppå foreldrene sine. Og det selv om jeg har utdanning og yrke som gjør at jeg vet at det ikke er det det betyr. Den uredde babyen er en femåring som elsker folk, og snakker med alle hun møter nå. Mens søsteren, som var mer skeptisk som baby, også blir lettere sjenert nå som større barn. 

Anonymkode: 0b19c...426

AnonymBruker
Skrevet

Det er kun ved helt få anledninger min på 8,5 mnd reagerer på å ikke være hos meg. Da ved mye stimuli/lang dag/veldig trøtt/bråkete sted, gjerne i en kombo. Han er tillitsfull og glad i folk, men han legger seg kun inntil skulder feks hos meg og litt hos far. Tror det er helt normalt, og noe vi skal være litt glad for🫶🏻

Anonymkode: 74c15...ea6

AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Mange lærer jo regelrett babyen sin å bli mammadalt fordi moren, spesifikt, ikke tåler at andre håndterer babyen. Enkelte kvinner har store problemer med at selv faren håndterer babyen. Så tror snarere det er klistremerkebabyer som ikke hadde trengt være sånn.

Anonymkode: 0ef45...f70

Dette mener jeg er en nedlatende myte som gjentas stadig av folk som aldri har hatt sånn baby. Ganske irriterende å stadig høre at det er ens egen skyld når man føler seg fullstendig kvelt og overstimulert pga high need baby når man vet at man ikke er eiesyk osv som du sier. Tenker man kan slutte å snakke så stygt om mødre.

Anonymkode: cdcad...56a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...