AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #1 Skrevet 30. juli 2023 Hvis jeg for eksempel fikk medisiner på resept som varte i tre dager, for ett par måneder siden så står det inne på Reseptformidleren hva slags dato jeg hentet disse medisinene fra apoteket. Men er dette opplysninger som kommer til å stå oppført der i for eksempel ett år / tre år / fem år, eller noe sånn? Hvis det hadde vært snakk om resepter som man er nødt til å hente ut med jevne mellomrom over veldig lang tid, så kunne jeg selvfølgelig forstått at disse opplysningene kommer til å stå der temmelig lenge. Men hvis det bare er snakk om en veldig kort kur, som man bare har behov for i noen få dager eller uker (og som man bare får EN resept av) hvor lenge står sånne ting oppført der? Anonymkode: 6d686...811
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #3 Skrevet 30. juli 2023 Jeg trodde det var 3 år (Jeg er lege, men bruker ikke reseptformidleren daglig) Anonymkode: 37ae4...68d
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #4 Skrevet 30. juli 2023 Trodde det bare sto der en måned jeg 🫣 Anonymkode: 9385e...894
hohumpf Skrevet 30. juli 2023 #5 Skrevet 30. juli 2023 Quote Lagring av reseptopplysninger Tjenesten Reseptformidleren er en nasjonal database for elektroniske resepter, og inneholder blant annet informasjon om legemidler du har fått på resept. Reseptformidleren håndterer alle reseptopplysningene dine, og sikrer at korrekt informasjon deles mellom helsepersonell, apotek og bandasjist. Opplysningene i reseptformidleren lagres også i kjernejournalen din. Reseptopplysningene dine skal behandles i tråd med Personopplysningsloven, Pasientjournalloven og Reseptformidlerforskriften. Det er Norsk helsenett som er dataansvarlig for behandling av reseptopplyningene dine. Hvor lenge lagres data i Reseptformidleren? Etter at en resept er ferdig ekspedert og avsluttet i apotek, viser Reseptformidleren resepten i 30 dager, før informasjonen slettes og ikke lenger er synlig i Reseptformidleren. Dersom resepten ikke blir ekspedert på apotek, slettes den når reseptens gyldighetstid har utløpt. Reseptopplysningene dine lagres også i din kjernejournal, med tre års historikk. Ref. Personvern og sikkerhet for resepter, Helsenorge
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #6 Skrevet 30. juli 2023 hohumpf skrev (20 minutter siden): Ref. Personvern og sikkerhet for resepter, Helsenorge 3 år?? Det er jo sykt. Anonymkode: 20b8a...39f
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #7 Skrevet 30. juli 2023 Kjernejournal kan man ihvertfall reservere seg mot/blokkere innsyn Anonymkode: 9385e...894
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #8 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): 3 år?? Det er jo sykt. Anonymkode: 20b8a...39f Hvorfor? Finner det betryggende medisiner jeg har brukt er lett å slå opp i. Anonymkode: e01b3...ba5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå