Gå til innhold

Venteliste ntnu, dataingeniør. Hva er sjansen for å komme inn?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, dobbelt så mange plasser der ser jeg...

Anonymkode: acd11...4b4

Jau, de fleste ingeniørstudier er som regel lav kvote på ellers i landet eller så kommer alle inne. Men «NTNU» lever vel enda i hodet til en del. - Samme utdanning og som regel samme jobb, eneste er vel forskjell i studietid og muligens første arbeidsplass

Anonymkode: 031c1...99d

AnonymBruker
Skrevet
On 7/31/2023 at 6:31 PM, AnonymBruker said:

Det er såpass ja.. ja da er det vel ganske kjørt... 

Anonymkode: acd11...4b4

Jeg overdrev nok litt. De tar fra ventelista før de når 40 stk, siden de også legger inn en margin siden folk slutter underveis i studiet også, men jeg tror uansett sjansen din er liten. Jeg tenker nok at de begynner å ta fra ventelista når kanskje "bare" 50-55 møter/takker ja, men det betyr fortsatt at det er en 10-12 stykker som må takke nei/ikke møte før man begynner på ventelista.

Overbooking gjøres ut i fra tidligere erfaringer. F eks at en del takker nei/ikke møter, og at en del faller fra i løpet av det første året. Jeg mener å huske at av de som slutter på et studie, gjør som regel det ila det første året. NTNU gjøvik erfarer sikkert at 10-12 ikke møter til studiestart, og at en 10-15 slutter i løpet av året, så de sitter igjen med "ca" 40 stykker som fullfører graden. Til våren igjen vil de vite sånn ca hvor mange som droppet ut underveis, og kan justere overbookingen deretter. 

Anonymkode: fc02a...13c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...