Rosenrød Skrevet 16. januar 2006 #1 Skrevet 16. januar 2006 Jeg skal til Tenerife i påsken, gleder meg!! Lurer litt på om og evnt. hvor det er gode shoppingmuligheter der. Er det en "storby" a la Las Palmas på Gran Canaria? Tenker på litt andre butikker enn de typiske suvenirsjappene og parfymeriene...
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2006 #2 Skrevet 16. januar 2006 Da bør du absolutt reise til Santa Cruz! "Hovedstaten" på Tenerife, kjempefin byr, en hiperdino, et lite el corte ingles, og en kjempekoselig handlegate med alle de kjente butikkene (Zara, Mango, Bescha) osv. I tilegg er byen helt "uten" turister, kjempekoselig!
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2006 #4 Skrevet 22. januar 2006 Hvor på tenerife skal du da?? jeg reiser ned til puerto de la cruz hvert år... og reiser om få uker nå! I den byen jeg bruker å bo er det masse shopping... og veldig lite turister egentlig. Elsker den byen og det koselige folkelivet. Kosmetikk er mye billigere der nede!
Rosenrød Skrevet 23. januar 2006 Forfatter #5 Skrevet 23. januar 2006 Tror det er i playa de las americas vi skal.
Gjest Chica Skrevet 23. januar 2006 #6 Skrevet 23. januar 2006 Fins det ikke noe shoppingsenter nærmere Playa de las americas? Har vært på Gran Canaria, og der fins det et svært kjøpesenter midt mellom turiststrøket og las palmas - er det ikke noe sånt på Tenerife?
Grace Skrevet 23. januar 2006 #7 Skrevet 23. januar 2006 En shopping tur til Puerto de la Cruz er nok et must ja. Det har nå kommet masse nye butikker i Playa de las Americas så det er faktisk endel handle muligheter der og.(Zara, Benneton, Espirit, Fendi, Escada, Levis, Timberland osv) Gled deg til ferien det er et fantastisk sted:)
Rosenrød Skrevet 23. januar 2006 Forfatter #8 Skrevet 23. januar 2006 Herlig!!! Gleder meg spesielt til Zara! Men hvor er puerto de la cruz i forhold til der vi skal bo?
Gjest Chica Skrevet 23. januar 2006 #9 Skrevet 23. januar 2006 http://www.startour.no/tui.aspx?id=16176&e...&dest=14&type=d Her er det kart!
Goosebump Skrevet 23. januar 2006 #10 Skrevet 23. januar 2006 Var på Tenerife nå i romjula og det er mye shoppingmuligheter der. Var på akkurat Playa las Americas og den nærmeste Zara jeg fant, var i Los Christianos, som ligger like ved (ca 5 km unna. Vi tok buss til og gikk tilbake langs strandpromenaden) Er mye bra butikker der, som nevnt over her, men syns prisene lå på ca det samme som i Norge. Det er mye bussforbindelser til og fra P.L.A, og bussene går stort sett hele tiden, så det er ikke vanskelig å komme seg til de større byene dersom du ønsker mer shopping(Santa Cruz, Puerto de la Cruz) Selv syns jeg Las Americas hadde mer enn nok jeg:)
Rosenrød Skrevet 23. januar 2006 Forfatter #11 Skrevet 23. januar 2006 Gleeeeeeder meg! Tuuuusen takk for flotte svar!!
Rosenrød Skrevet 1. mars 2006 Forfatter #12 Skrevet 1. mars 2006 Hååååper det stemmer at det eer en Zara i Los Christianos, for det er ikke langt fra der vi skal bo. Noen som kan si dette helt sikkert?? Noen som vet om det er Mango også der?
Goosebump Skrevet 1. mars 2006 #13 Skrevet 1. mars 2006 Vet ikke om de hadde Mango der (så ingen) men Zara butikken lå i et slags kjøpesenter like nede ved strandprommenaden.
Rosenrød Skrevet 1. mars 2006 Forfatter #14 Skrevet 1. mars 2006 Thank you, Eplet! Zara er egentlig viktigst, siden vi har Mango i Stavanger. Da får jeg bare prøve å spore opp dette senteret......
sushigirl Skrevet 2. mars 2006 #15 Skrevet 2. mars 2006 Hei! Kom tilbake fra Playa Las Americas på søndag. De har både Zara og Mango i Las Americas. Mango ligger ikke så langt unna hotellet Las Palmeras, hvis jeg ikke husker helt feil. Zara ligger i nærheten av et hotell som heter Compostela Beach (Compostela Beach Golf Resort er et helt annet hotell, så ikke ta feil av disse). Er endel butikker i Los Christianos, og hørte snakk om muligheter for shopping i bydelen Adeje. Star Tour har en reisemålsbrosjyre, som du kan seher. Den kan du se på før du reiser. Står litt om shopping der også. God tur!
Rosenrød Skrevet 3. mars 2006 Forfatter #16 Skrevet 3. mars 2006 Tusen millioner takk!! Er Las Americas stort? Lurer på om jeg får problemer med å finne disse butikkene, eller om de ligger i et slags sentrum.... og om de er langt fra hverandre...
sushigirl Skrevet 3. mars 2006 #17 Skrevet 3. mars 2006 Hei! Er ikke så all verdens stort, nei. Tar kanskje 10 min å gå fra Mango til Zara, og de ligger begge i gaten over strandpromenaden. Fant et kart over byen her. Gikk på nettsidene til Zara, og det ser ut for at de har flere butikker på Tenerife, ble ikke helt klok på adressene der, men ser ut for at de som er registert med CC-adresser er kjøpesentre. Du kan finne oversikten på zara.com, velge stores og locator (hvis du velger den engelske utgaven). Kan godt være Mango også har en oversikt over sine butikker. Flere kart kan du finne her. Her er det større kart, totalt 3 over Las Americas.
Grace Skrevet 4. mars 2006 #18 Skrevet 4. mars 2006 Hvis du skulle bo i nærheten av Los Christianos men i Playa de las americas så er det ikke vanskelig å finne..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå