AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #1 Skrevet 30. juli 2023 Og trener de tyngre? Jeg bare lurte, siden jeg har sett mange flere damer, spesielt i 20 og 30 årene, som trener f.eks. benkpress og skulderpress enn for noen år siden. Jeg ser f.eks ganske ofte. sifre som ligger rundt 50-60-70kg i benkpress, noe som var sjelden kost før. Er dette blitt mer vanlig? Anonymkode: 3b233...07b 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #2 Skrevet 30. juli 2023 Ja. Det tror jeg. Styrketrening generelt har blitt mer utbredt som treningsform blant både gutter og jenter de siste +/- 5 årene Anonymkode: e9f7d...905 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #3 Skrevet 30. juli 2023 Det bygger Biceps og skuldre. Masse veltrente damer der ute nå. Anonymkode: 497fe...a17
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #4 Skrevet 30. juli 2023 Ja hvorfor ikke? Å løfte tungt på overkropp er gøy. Jeg har selv tresifret pers i benk som dame. Anonymkode: 24cf7...540 4
Blåttvann Skrevet 30. juli 2023 #5 Skrevet 30. juli 2023 Absolutt mer vanlig ja, har du ikke sosiale medier? 2
Olive_North Skrevet 30. juli 2023 #6 Skrevet 30. juli 2023 Kanskje, jeg gjør det fordi jeg har kontorjobb og må trene overkroppen mye for å ikke få vondt. Så litt mer oppmerksomhet på overkropp har det blitt etter jeg ble ferdig med å studere. Dessuten er benkpress, dips og push-ups de øvelsene jeg liker best 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #7 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Og trener de tyngre? Jeg bare lurte, siden jeg har sett mange flere damer, spesielt i 20 og 30 årene, som trener f.eks. benkpress og skulderpress enn for noen år siden. Jeg ser f.eks ganske ofte. sifre som ligger rundt 50-60-70kg i benkpress, noe som var sjelden kost før. Er dette blitt mer vanlig? Anonymkode: 3b233...07b Ja! Og utrolig mange jenter/damer konkurrerer i styrkeløft. Tidligere var det kun et fåtall, vet om et stevne for et par, tre år siden hvor det var flere jenter enn gutter som stilte. Kult!! Anonymkode: 5c58d...8af
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #8 Skrevet 30. juli 2023 Veltrente dameskuldre- og armer er veldig pent! Anonymkode: 3aefb...6e7 3
Blomsterogbier95 Skrevet 30. juli 2023 #9 Skrevet 30. juli 2023 Å bygge fysisk styrke i overkroppen burde være et naturlig mål for alle jenter fra tidlig alder, spesielt siden de fra starten av har et noe dårligere utgangspunkt i overkroppen. Tung styrketrening for jenter gjør det også generelt mulig å utvikle sitt styrkemessige potensial, som er positivt på så mange ulike måter. 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #10 Skrevet 31. juli 2023 Ja, de siste årene har der blitt en trend og ifølge en studie, var det flere kvinner enn menn i Crossfit. Mange mener også at du ser nå oftere damer som utfordrer menn på det fysiske plan, heheh. Anonymkode: 4915a...81c 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #11 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, de siste årene har der blitt en trend og ifølge en studie, var det flere kvinner enn menn i Crossfit. Mange mener også at du ser nå oftere damer som utfordrer menn på det fysiske plan, heheh. Anonymkode: 4915a...81c Menn forventer ofte å løfte mer bare fordi de er menn. Jeg husker kjæresten til min beste venninne ble med på "jentetrening" før sommerferien og ble totalt knust. Han hadde riktig nok ikke trent på flere år, men ble likevel flau. Etter min oppfatning skal det ikke så mye til å komme opp i styrkenivået til en utrent mann Anonymkode: 24cf7...540 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #12 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Menn forventer ofte å løfte mer bare fordi de er menn. Jeg husker kjæresten til min beste venninne ble med på "jentetrening" før sommerferien og ble totalt knust. Han hadde riktig nok ikke trent på flere år, men ble likevel flau. Etter min oppfatning skal det ikke så mye til å komme opp i styrkenivået til en utrent mann Anonymkode: 24cf7...540 Flau? For en tåpe. Jeg hadde blitt tent at det 😛 Anonymkode: a0c84...5d4
Lill3My Skrevet 31. juli 2023 #13 Skrevet 31. juli 2023 Ser stadig flere jenter som trener med hovedfokus på baseløftene (benk, bøy, mark) og flere som trener målrettet for å mestre pullups. Virker, for meg, som om det å bli STERK er noe som motiverer mer nå enn før, da det var mer fokus på «oppstramming» og «mage-rumpe-lår»-basert trening. Synes også jeg ser flere som bruker mobilitet og dynamisk oppvarming som del av trening, i større grad nå enn før. Begge disse tingene er en god utvikling jeg håper at fortsetter! Det gir treningen betydning, det er sunt for kropp og sinn, og det er trening som vil gi fremgang og dermed også motivere langsiktig 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #14 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Menn forventer ofte å løfte mer bare fordi de er menn. Jeg husker kjæresten til min beste venninne ble med på "jentetrening" før sommerferien og ble totalt knust. Han hadde riktig nok ikke trent på flere år, men ble likevel flau. Etter min oppfatning skal det ikke så mye til å komme opp i styrkenivået til en utrent mann Anonymkode: 24cf7...540 Det er flere som har ment på disse trådene at man oftere ser det i dag enn før, godt trente damer mot noen utrente menn etc. Hvordan var reaksjonene? Anonymkode: 4915a...81c
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #15 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Menn forventer ofte å løfte mer bare fordi de er menn. Jeg husker kjæresten til min beste venninne ble med på "jentetrening" før sommerferien og ble totalt knust. Han hadde riktig nok ikke trent på flere år, men ble likevel flau. Etter min oppfatning skal det ikke så mye til å komme opp i styrkenivået til en utrent mann Anonymkode: 24cf7...540 Det er blitt en klar endring de siste årene, siden "strong is the new skinny" ble trenden for en del år siden. Så kanskje dette skjer oftere enn før ialefall etc. Kommer alltid til å være klar biologisk forskjell etc, men Menn trener litt mindre nå antar jeg, mens mange kvinner trener mye mer nå, for nær maks kapasitet etc. Anonymkode: 4915a...81c
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #16 Skrevet 31. juli 2023 Ja, jeg har også fått inntrykk av dette , utifra det jeg ser på treningssenter. Hvis det er flere jenter som trener nå enn før, spesielt blant de yngre, så antar jeg at gjennomsnittet av jenter er fysisk sterkere nå enn for 15-20 år siden? Anonymkode: 3b233...07b
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #17 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ja, jeg har også fått inntrykk av dette , utifra det jeg ser på treningssenter. Hvis det er flere jenter som trener nå enn før, spesielt blant de yngre, så antar jeg at gjennomsnittet av jenter er fysisk sterkere nå enn for 15-20 år siden? Anonymkode: 3b233...07b Ja, det har vært en klar økning de siste årene. Det er en trend å være så fit og sterk som mulig og mer sosialt akseptabelt angående muskler. For menn vil det alltid være populært, men kanskje gått ned litt. Mange har sittende jobber etc. Anonymkode: 4915a...81c
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #18 Skrevet 1. august 2023 Som et eksempel: Jeg er mann og har i flere år pleid å kjøre på 90kg i markløft. Jeg presser meg ikke mer, fordi jeg har hatt litt problemer med korsryggen før. Jeg pleide likevel aldri å se damer løfte så mye. Men nå ser jeg det stadig vekk. Kjæresten til min bestekompis er sykepleier og PT student, og tar 150kg i mark. Anonymkode: 3b233...07b 4
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #19 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (På 31.7.2023 den 8.43): Det er flere som har ment på disse trådene at man oftere ser det i dag enn før, godt trente damer mot noen utrente menn etc. Hvordan var reaksjonene? Anonymkode: 4915a...81c Jeg tenker han fikk nok en wakeupcall. Man kunne se på ansiktsuttrykket at han ble veldig ukomfortabel og han bannet mye. Han trodde vel ikke vanlige jenter som studerer og jobber og trener på senter ganger x3 pr uke kunne ha noe å by på i vektavdelingen, men der tok han feil. Tror det må ha gjort mest vondt å bli slått av kjæresten i benkpress, for hun er jo en skikkelig "babe". Anonymkode: 24cf7...540 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #20 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jeg tenker han fikk nok en wakeupcall. Man kunne se på ansiktsuttrykket at han ble veldig ukomfortabel og han bannet mye. Han trodde vel ikke vanlige jenter som studerer og jobber og trener på senter ganger x3 pr uke kunne ha noe å by på i vektavdelingen, men der tok han feil. Tror det må ha gjort mest vondt å bli slått av kjæresten i benkpress, for hun er jo en skikkelig "babe". Anonymkode: 24cf7...540 Ja, heheh. Det er ikke lett for mange menn å akseptere slike ting, innenfor fysiske aktiviteter. Så jentene merket vel frustrasjonen hans, reagerte de? De siste årene har dette blitt en trend innenfor kraftsport for damer, har blitt en stor statistisk økning innenfor Crossfit etc, så tallene har vel økt betraktelig også antar jeg. Anonymkode: 4915a...81c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå