AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #1 Skrevet 30. juli 2023 Sitter med grønn ansiktsmaske i trynet og med morgenkåpe og plutselig banker en nabo jeg har snakket med ên gang på døra. Så han gikk forbi stuevinduet. Tenkte jeg skulle spare han for synet. Frekt å ikke åpne? Trur han vet jeg er hjemme siden vinduene står åpne. Anonymkode: 539e2...a3f
Viktualia Skrevet 30. juli 2023 #2 Skrevet 30. juli 2023 Nei, passer det ikke å åpne gjør jeg ikke det. Du kunne jo like godt vært på do eller i dusjen, tatt en lur eller hva som helst. Ike frekt. 8 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #3 Skrevet 30. juli 2023 Nei det passet jo ikke Anonymkode: a299b...af9 1
Muskath Skrevet 30. juli 2023 #4 Skrevet 30. juli 2023 Nei, det er ikke frekt. Det er ikke alltid det passer å åpne. Det er faktisk veldig ofte 😄
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #5 Skrevet 30. juli 2023 Det er frekt å banke på døren uten avtale. Anonymkode: 5b8cc...4e6 2 1 1
Gjest ti10 Skrevet 30. juli 2023 #6 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er frekt å banke på døren uten avtale. Anonymkode: 5b8cc...4e6 Nei, så langt synes jeg ikke vi har kommet. Og det kommer fra en som ikke er spesielt glad for å få folk uventet på døra, men til og med jeg skjønner at det av og til er mest praktisk å bare banke på.
Tiuren Skrevet 30. juli 2023 #7 Skrevet 30. juli 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det er frekt å banke på døren uten avtale. Anonymkode: 5b8cc...4e6 attedusahva.....?! 5
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #8 Skrevet 30. juli 2023 Du trenger aldri åpne når noen ringer på. Dette er viktig, man er ikke forpliktet til å åpne for noen. Anonymkode: be7ae...414 3 1
Tiuren Skrevet 30. juli 2023 #9 Skrevet 30. juli 2023 Just now, AnonymBruker said: Du trenger aldri åpne når noen ringer på. Dette er viktig, man er ikke forpliktet til å åpne for noen. Anonymkode: be7ae...414 Nei, man er ikke forpliktet til å åpne. Men gjør man bare det man er forpliktet til, synes du andre bare skal gjøre det de er forpliktet til ovenfor deg? Dine kollegaer er ikke forpliktet til å si "hei" eller "god morgen" når de ser deg på jobb, så da er det jo greit at de overser deg? Om du ville snakke med naboen om et nabovarsel eller låne høytrykkspyleren av dem, og de ikke åpnet når du ringte på selv om du viste de var hjemme, så ville det påvirket naboforholdet? I TS sitt eksempel så ville jeg oppsøkt naboen så snart det passet, og unnskylt at jeg ikke åpnet. 2
Gjest Jegsierdetsomdeter Skrevet 30. juli 2023 #10 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Sitter med grønn ansiktsmaske i trynet og med morgenkåpe og plutselig banker en nabo jeg har snakket med ên gang på døra. Så han gikk forbi stuevinduet. Tenkte jeg skulle spare han for synet. Frekt å ikke åpne? Trur han vet jeg er hjemme siden vinduene står åpne. Anonymkode: 539e2...a3f Nei, man åpner om man er i modus for det.. er det viktig så har jeg postkasse..
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #11 Skrevet 31. juli 2023 Tiuren skrev (11 timer siden): Nei, man er ikke forpliktet til å åpne. Men gjør man bare det man er forpliktet til, synes du andre bare skal gjøre det de er forpliktet til ovenfor deg? Dine kollegaer er ikke forpliktet til å si "hei" eller "god morgen" når de ser deg på jobb, så da er det jo greit at de overser deg? Om du ville snakke med naboen om et nabovarsel eller låne høytrykkspyleren av dem, og de ikke åpnet når du ringte på selv om du viste de var hjemme, så ville det påvirket naboforholdet? I TS sitt eksempel så ville jeg oppsøkt naboen så snart det passet, og unnskylt at jeg ikke åpnet. Her er du helt ute å kjører, drar inn ting som ikke har noe med saken å gjøre. Det er ikke alltid man ønsker/det passer å åpne døren i sitt private hjem når noen ringer på. Anonymkode: be7ae...414 4
Alivamale Skrevet 31. juli 2023 #12 Skrevet 31. juli 2023 Tiuren skrev (12 timer siden): Nei, man er ikke forpliktet til å åpne. Men gjør man bare det man er forpliktet til, synes du andre bare skal gjøre det de er forpliktet til ovenfor deg? Dine kollegaer er ikke forpliktet til å si "hei" eller "god morgen" når de ser deg på jobb, så da er det jo greit at de overser deg? Om du ville snakke med naboen om et nabovarsel eller låne høytrykkspyleren av dem, og de ikke åpnet når du ringte på selv om du viste de var hjemme, så ville det påvirket naboforholdet? I TS sitt eksempel så ville jeg oppsøkt naboen så snart det passet, og unnskylt at jeg ikke åpnet. Nei, så nevrotisk er jeg ikke. Jeg ville gått ut fra at de var opptatte med noe som medførte at det ikke passet å åpne akkurat da. 5
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #13 Skrevet 31. juli 2023 Alivamale skrev (13 minutter siden): Nei, så nevrotisk er jeg ikke. Jeg ville gått ut fra at de var opptatte med noe som medførte at det ikke passet å åpne akkurat da. Nettopp, mennesker med sosiale evner/antenner forstår at folk ikke alltid kan/vil åpne døren sin. De som alltid forventer et svar enten man ringer med tlf eller på døren har null sosiale evner. Anonymkode: be7ae...414 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #14 Skrevet 31. juli 2023 Jegsierdetsomdeter skrev (12 timer siden): Nei, man åpner om man er i modus for det.. er det viktig så har jeg postkasse.. 😂😂😂😂 Herregud, for en holdning! Er vel ikke lenge før en hel rekkehusrad med folk omkommer i brann fordi det er så frekt å banke på døra og varsle…. Anonymkode: 90632...281 1
Gjest Jegsierdetsomdeter Skrevet 31. juli 2023 #15 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): 😂😂😂😂 Herregud, for en holdning! Er vel ikke lenge før en hel rekkehusrad med folk omkommer i brann fordi det er så frekt å banke på døra og varsle…. Anonymkode: 90632...281 Så dramatisk.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #16 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): 😂😂😂😂 Herregud, for en holdning! Er vel ikke lenge før en hel rekkehusrad med folk omkommer i brann fordi det er så frekt å banke på døra og varsle…. Anonymkode: 90632...281 Om det brenner så vil du nok merke det.... Anonymkode: be7ae...414 2
Tiuren Skrevet 31. juli 2023 #17 Skrevet 31. juli 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Her er du helt ute å kjører, drar inn ting som ikke har noe med saken å gjøre. Det er ikke alltid man ønsker/det passer å åpne døren i sitt private hjem når noen ringer på. Anonymkode: be7ae...414 Ja, du bekrefter det jeg skriver, men forstår det ikke. Gratulerer Evnen til å omgås, sosiale koder, er et av limene som holder samfunnet sammen. Du skjønner ikke disse kodene 1
Tiuren Skrevet 31. juli 2023 #18 Skrevet 31. juli 2023 33 minutter siden, AnonymBruker said: Om det brenner så vil du nok merke det.... Anonymkode: be7ae...414 Ja, det gjelder og de som omkom i brann
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #19 Skrevet 31. juli 2023 Jegsierdetsomdeter skrev (2 timer siden): Så dramatisk. Ja, synes nok man er litt dramatisk av seg når det er et problem å åpne døra når det banker på…. 🤪 Anonymkode: 90632...281
Rosa Sitron Skrevet 31. juli 2023 #20 Skrevet 31. juli 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: 😂😂😂😂 Herregud, for en holdning! Er vel ikke lenge før en hel rekkehusrad med folk omkommer i brann fordi det er så frekt å banke på døra og varsle…. Anonymkode: 90632...281 Om det brenner gjør man vel mer enn å bare banke på døren? 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå