Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sitter med grønn ansiktsmaske i trynet og med morgenkåpe og plutselig banker en nabo jeg har snakket med ên gang på døra. Så han gikk forbi stuevinduet. Tenkte jeg skulle spare han for synet. Frekt å ikke åpne? Trur han vet jeg er hjemme siden vinduene står åpne.

Anonymkode: 539e2...a3f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, passer det ikke å åpne gjør jeg ikke det. Du kunne jo like godt vært på do eller i dusjen, tatt en lur eller hva som helst. Ike frekt. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei det passet jo ikke

Anonymkode: a299b...af9

• Nyttig 1
Skrevet

Nei, det er ikke frekt. Det er ikke alltid det passer å åpne. Det er faktisk veldig ofte 😄

AnonymBruker
Skrevet

Det er frekt å banke på døren uten avtale. 

Anonymkode: 5b8cc...4e6

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, så langt synes jeg ikke vi har kommet. Og det kommer fra en som ikke er spesielt glad for å få folk uventet på døra, men til og med jeg skjønner at det av og til er mest praktisk å bare banke på.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

attedusahva.....?! 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger aldri åpne når noen ringer på.

Dette er viktig, man er ikke forpliktet til å åpne for noen.

Anonymkode: be7ae...414

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Du trenger aldri åpne når noen ringer på.

Dette er viktig, man er ikke forpliktet til å åpne for noen.

Nei, man er ikke forpliktet til å åpne. Men gjør man bare det man er forpliktet til, synes du andre bare skal gjøre det de er forpliktet til ovenfor deg? Dine kollegaer er ikke forpliktet til å si "hei" eller "god morgen" når de ser deg på jobb, så da er det jo greit at de overser deg?

Om du ville snakke med naboen om et nabovarsel eller låne høytrykkspyleren av dem, og de ikke åpnet når du ringte på selv om du viste de var hjemme, så ville det påvirket naboforholdet? 

I TS sitt eksempel så ville jeg oppsøkt naboen så snart det passet, og unnskylt at jeg ikke åpnet. 

• Liker 2
Gjest Jegsierdetsomdeter
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Sitter med grønn ansiktsmaske i trynet og med morgenkåpe og plutselig banker en nabo jeg har snakket med ên gang på døra. Så han gikk forbi stuevinduet. Tenkte jeg skulle spare han for synet. Frekt å ikke åpne? Trur han vet jeg er hjemme siden vinduene står åpne.

Anonymkode: 539e2...a3f

Nei, man åpner om man er i modus for det.. er det viktig så har jeg postkasse.. 

AnonymBruker
Skrevet
Tiuren skrev (11 timer siden):

Nei, man er ikke forpliktet til å åpne. Men gjør man bare det man er forpliktet til, synes du andre bare skal gjøre det de er forpliktet til ovenfor deg? Dine kollegaer er ikke forpliktet til å si "hei" eller "god morgen" når de ser deg på jobb, så da er det jo greit at de overser deg?

Om du ville snakke med naboen om et nabovarsel eller låne høytrykkspyleren av dem, og de ikke åpnet når du ringte på selv om du viste de var hjemme, så ville det påvirket naboforholdet? 

I TS sitt eksempel så ville jeg oppsøkt naboen så snart det passet, og unnskylt at jeg ikke åpnet. 

Her er du helt ute å kjører, drar inn ting som ikke har noe med saken å gjøre.

Det er ikke alltid man ønsker/det passer å åpne døren i sitt private hjem når noen ringer på.

• Liker 4
Skrevet
Tiuren skrev (12 timer siden):

Nei, så nevrotisk er jeg ikke.

Jeg ville gått ut fra at de var opptatte med noe som medførte at det ikke passet å åpne akkurat da.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Alivamale skrev (13 minutter siden):

Nei, så nevrotisk er jeg ikke.

Jeg ville gått ut fra at de var opptatte med noe som medførte at det ikke passet å åpne akkurat da.

Nettopp, mennesker med sosiale evner/antenner forstår at folk ikke alltid kan/vil åpne døren sin.

De som alltid forventer et svar enten man ringer med tlf eller på døren har null sosiale evner.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Jegsierdetsomdeter skrev (12 timer siden):

Nei, man åpner om man er i modus for det.. er det viktig så har jeg postkasse.. 

😂😂😂😂 

Herregud, for en holdning! 
Er vel ikke lenge før en hel rekkehusrad med folk omkommer i brann fordi det er så frekt å banke på døra og varsle….

Anonymkode: 90632...281

• Liker 1
Gjest Jegsierdetsomdeter
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

😂😂😂😂 

Er vel ikke lenge før en hel rekkehusrad med folk omkommer i brann fordi det er så frekt å banke på døra og varsle….

Så dramatisk. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

😂😂😂😂 

Om det brenner så vil du nok merke det.... :) 

• Liker 2
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Her er du helt ute å kjører, drar inn ting som ikke har noe med saken å gjøre.

Det er ikke alltid man ønsker/det passer å åpne døren i sitt private hjem når noen ringer på.

Ja, du bekrefter det jeg skriver, men forstår det ikke. Gratulerer :)

Evnen til å omgås, sosiale koder, er et av limene som holder samfunnet sammen. Du skjønner ikke disse kodene :) 

• Liker 1
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Om det brenner så vil du nok merke det.... :) 

Ja, det gjelder og de som omkom i brann ;)

AnonymBruker
Skrevet
Jegsierdetsomdeter skrev (2 timer siden):

Så dramatisk. 

Ja, synes nok man er litt dramatisk av seg når det er et problem å åpne døra når det banker på…. 🤪

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

😂😂😂😂 

Om det brenner gjør man vel mer enn å bare banke på døren? 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...