Topsi Skrevet 30. juli 2023 #1 Del Skrevet 30. juli 2023 (endret) Jeg har alltid vært en grubler, har hatt bpd og pysd, diagnoser jeg ikke lenger har. Har en søvnforstyrrelsesdiagnose, men mistenker at jeg har GAD, har alltid grublet mye, hatt mye indre uro, og tenker alltid på mye, overtenker ting. Fikk aldri diagnosen, men mistenker sterkt at jeg har den. Mye kan passe med traumehistorikken min , men det er fryktelig plagsomt. Har vært mye preget av det idet siste. Jeg forstår hvorfor jeg reagerer og alt dette der, men det er den indre følelsen. Jeg handler, jeg gjør jobben min, jeg møter mennesker, og så grubler jeg. Noen ganger sånn intenst at jeg ikke klarer å konsentrere meg, og kjenner et Intenst ubehag. Jeg går på 20mg fontex, gjort det i mange år, men har lyst å prøve buspiron. Jeg vet jeg skal snakke med legen om det, og alt det der. Jeg lurer bare på om noen har kombinert disse ( det er ikke anbefalt), eller byttet, og om dere isåfall har hatt bedre effekt av buspiron? Har den virket mot depressive tanker også eventuelt? Depresjon er ikke noe stort problem lenger, men kan forekomme innimellom. Håper på erfaringer. Endret 30. juli 2023 av Topsi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #2 Del Skrevet 30. juli 2023 Buspirone fungerte ikke på meg. Men jeg har en annen psykisk diagnose i bakgrunn. Anonymkode: 97ba0...5d1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 30. juli 2023 Forfatter #3 Del Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Buspirone fungerte ikke på meg. Men jeg har en annen psykisk diagnose i bakgrunn. Anonymkode: 97ba0...5d1 Det var synd, jeg vet at det ikke fungerer på alle. Takk for tilbakemelding 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 2. august 2023 Forfatter #4 Del Skrevet 2. august 2023 Bump, noen som har erfaring med buspirone på generalisert angst og grubling, stress? Jeg har blitt fortalt at jeg har en beredskap og sårbarhet som gjør at jeg stadig er på vakt, og når noe negativt skjer så forsterker det seg til å bli en forferdelig følelse inni meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 28. august 2023 Forfatter #5 Del Skrevet 28. august 2023 Jeg prøver en gang til... noen med erfaring? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lava Anne Skrevet 28. august 2023 #6 Del Skrevet 28. august 2023 (endret) Nope. Har GAD, men har brukt andre ting hva med ssri og snri? Innbiller meg at dette er førstevalg i å behandle gad? Edit: så spørsmålet var å bytte fra ssri til dette. Men hva med snri? Snri fungerte bedre på bedre på meg enn ssri. Endret 28. august 2023 av Lava Anne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 28. august 2023 Forfatter #7 Del Skrevet 28. august 2023 Lava Anne skrev (Akkurat nå): Nope. Har GAD, men har brukt andre ting hva med ssri og snri? Innbiller meg at dette er førstevalg i å behandle gad? Bruker ssri, fontex, og opplever sterk angst når jeg trappet ned for raskt, flere år siden jeg trappet ned nå. Bruker 20mg, og opplever vel at angst er et mye større problem enn depresjon da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lava Anne Skrevet 28. august 2023 #8 Del Skrevet 28. august 2023 Topsi skrev (Akkurat nå): Bruker ssri, fontex, og opplever sterk angst når jeg trappet ned for raskt, flere år siden jeg trappet ned nå. Bruker 20mg, og opplever vel at angst er et mye større problem enn depresjon da... Jeg så det, jeg redigerte innlegget litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 28. august 2023 Forfatter #9 Del Skrevet 28. august 2023 Lava Anne skrev (2 minutter siden): Nope. Har GAD, men har brukt andre ting hva med ssri og snri? Innbiller meg at dette er førstevalg i å behandle gad? Edit: så spørsmålet var å bytte fra ssri til dette. Men hva med snri? Snri fungerte bedre på bedre på meg enn ssri. Hvilket medikament brukte du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lava Anne Skrevet 28. august 2023 #10 Del Skrevet 28. august 2023 Topsi skrev (Akkurat nå): Hvilket medikament brukte du? Efexor. SNRI går på nor-adrenalin i tillegg til serotonin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #11 Del Skrevet 28. august 2023 USA er på topp av bruken av antidepressiva, så jeg ville sjekket erfaringer f.eks. her: https://www.drugs.com/comments/buspirone/?search=&sort_reviews=lowest_rating#reviews Husk å les både positive og negative, for å få et helhetlig inntrykk. Slike medisiner bør ikke tas lett på. Anonymkode: a5f12...8fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 28. august 2023 Forfatter #12 Del Skrevet 28. august 2023 Lava Anne skrev (1 minutt siden): Efexor. SNRI går på nor-adrenalin i tillegg til serotonin. Ser den har GAD som indikasjon ja. Jeg skal til legen imorgen, jeg trenger noe som virker mot den evinnelige engstelse og ikke minst grublingen i mange situasjoner... går rundt med klump i magen store deler av tiden... Takk ❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 28. august 2023 Forfatter #13 Del Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): USA er på topp av bruken av antidepressiva, så jeg ville sjekket erfaringer f.eks. her: https://www.drugs.com/comments/buspirone/?search=&sort_reviews=lowest_rating#reviews Husk å les både positive og negative, for å få et helhetlig inntrykk. Slike medisiner bør ikke tas lett på. Anonymkode: a5f12...8fd Tusen takk, det virker interessant å sjekke ut ❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lava Anne Skrevet 28. august 2023 #14 Del Skrevet 28. august 2023 Topsi skrev (1 minutt siden): Ser den har GAD som indikasjon ja. Jeg skal til legen imorgen, jeg trenger noe som virker mot den evinnelige engstelse og ikke minst grublingen i mange situasjoner... går rundt med klump i magen store deler av tiden... Takk ❤ Værsågod. Bare ikke skalte og valte med medisiner. Jeg vet du vil ha det bedre og at man kan bli desperat, men det kan ta tid å finne noe riktig, siden det er så individuelt, men jeg tenker det kan være fint å forholde seg til førstevalgene før man går videre i hvert fall Cymbalta er også en SNRI som brukes mot GAD. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 29. august 2023 Forfatter #15 Del Skrevet 29. august 2023 Da var jeg hos legen idag. Skal prøve å bytte, men må slutte på fontex først, så kan bli tøffe måneder. Men tenker at gevinsten på sikt forhåpentligvis er verdt det.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #16 Del Skrevet 5. februar 2024 Hvordan går det nå ? Har du fått god hjelp av Buspiron mot angsten? Anonymkode: 7d352...bb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #17 Del Skrevet 26. oktober 2024 Dytter denne Anonymkode: b9391...fa8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #18 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 28.8.2023 den 18.16): USA er på topp av bruken av antidepressiva, så jeg ville sjekket erfaringer f.eks. her: https://www.drugs.com/comments/buspirone/?search=&sort_reviews=lowest_rating#reviews Husk å les både positive og negative, for å få et helhetlig inntrykk. Slike medisiner bør ikke tas lett på. Anonymkode: a5f12...8fd Det blir nok et ganske skjevt inntrykk i negativ retning, da de som har negativ opplevelse oftere vil søke å dele sin erfaring enn de som har positive opplevelser. Anonymkode: fc4c0...427 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå