Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som kjøper linser over nett? Jeg kan anta at norske optikere tar rått med avanse og at det derfor kan være mye å spare på å kjøpe fra utlandet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg gjør det - og sparer rått på det. Sist jeg kjøpte var NordicLenses billigst på mine linser. Sparte 1200kr i året på å kjøpe på nett kontra optiker sist jeg regnet over det.

Skrevet

Ja, jeg har kjøpt mine linser på nett i mange år nå.

Skrevet

Jeg kjøper mine mndslinser på lenses4net, som er de som er billigst når det gjelder min type linser. Før betalte jeg over 1000 kroner for 6 mnd, nå betaler jeg rett under 400, så det er vel verdt det selv om jeg nå må betale for årlig linsesjekk som koster ca 250 kroner.

Skrevet

Jeg kikket litt på dette for noen dager siden.

Sist jeg kjøpte linser betalte jeg kr. 2.000,- for dagslinser for et halvt år + kontroll av øynene.

På nettet fant jeg ut at det ville koste meg kr. 1.200,- for linser for like lang periode. Dette er uten moms. Etter hva jeg har forstått her på KG så kan forsendelsen stykkes opp så man slipper moms - altså momssvindel siden, totallevering er langt over momspliktig beløp ved egenimport.

Legges det til moms på egenimporten så vil prisen bli ca. det samme som hos optiker uten øyekontroll - så hvem som stikker stor fortjeneste i lomma kan muligens diskuteres.

På forsiden til lenses4net.no står det at man kan ha en fortjeneste på opptil 70% ved å kjøpe linser gjennom dem. Jeg stusser litt på hvilket sammenligningsgrunnlag de har brukt - sammenligner de f.eks. varer med moms med varer uten moms?

Skrevet

Jeg sparer ikke mange kronene på å bestille fra nettet (Focus Dailies). Krogh Optikk selger samme linsene til omtrent samme prisen. Men det er jo veldig praktisk

Skrevet

Jeg bruker samme linser som deg Susanne, og er enig i at det høres praktisk ut å kjøpe over nett - jeg er bare litt nysgjerrig på hvordan det kan påstås at man sparer opptil 70% på det. Er det så stor prisforskjell på de forskjellige linsetypene tro?

Skrevet (endret)
Jeg bruker samme linser som deg Susanne, og er enig i at det høres praktisk ut å kjøpe over nett - jeg er bare litt nysgjerrig på hvordan det kan påstås at man sparer opptil 70% på det.  Er det så stor prisforskjell på de forskjellige linsetypene tro?

Tja.. Kanskje man sparer 70% hvis man bytter merke ;) Nei, neimen om jeg vet.. Har alltid tatt den reklamen med en STOR klype salt.

Jeg bestiller forresten fra norske nettsteder, orker ikke maset med toll. Liker også få linsene i to store pakker rett i postkassen, ble gal av 30-pakkene fra en engelsk side. (Edit; skrev feil størrelse)

Endret av susanne
Skrevet
Jeg kikket litt på dette for noen dager siden.

Sist jeg kjøpte linser betalte jeg kr. 2.000,- for dagslinser for et halvt år + kontroll av øynene.

På nettet fant jeg ut at det ville koste meg kr. 1.200,- for linser for like lang periode.  Dette er uten moms.  Etter hva jeg har forstått her på KG så kan forsendelsen stykkes opp så man slipper moms - altså momssvindel siden, totallevering er langt over momspliktig beløp ved egenimport. 

Legges det til moms på egenimporten så vil prisen bli ca. det samme som hos optiker uten øyekontroll - så hvem som stikker stor fortjeneste i lomma kan muligens diskuteres.

På forsiden til lenses4net.no står det at man kan ha en fortjeneste på opptil 70% ved å kjøpe linser gjennom dem.  Jeg stusser litt på hvilket sammenligningsgrunnlag de har brukt - sammenligner de f.eks. varer med moms med varer uten moms?

Nå er ikke moms noe tema dersom man kjøper fra butikker med varelager i Norge. Jeg kjøper heller ikke fra utlandet fordi jeg da måtte ha kjøpt 30pk linser for å komme under 200kr, noe jeg ikke sparer noe videre på.

Skrevet
Nå er ikke moms noe tema dersom man kjøper fra butikker med varelager i Norge.
Hvilke av nettstedene har det? Kan du gi meg link?
Skrevet

Tidligere kjøpte jeg via butikk og betalte 400,- pr mnd = 4800 pr år.

Hos lenses4you betalte jeg 400 for 3 mndr, altså 1600 pr år + linsekontroll.

Men nå kommer linsene mine bare i store forpakninger, så jeg må betale mva i tillegg. da er det ikke såå mye å spare lenger. Tar gjerne imot tips om rimeligere nettbutikkerå handle fra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...