AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #1 Skrevet 30. juli 2023 Hei, dere! Søker råd her først, da jeg ønsker å løse dette på en best mulig måte for alle parter. Jeg flyttet inn i ny leilighet for en måneds tid siden. Det er en relativt gammel bygning, og jeg har senere funnet ut at her er betongvegger, som naturligvis ikke hjelper på støy. Da jeg selv har valgt å bo i blokk har jeg naturligvis forståelse for at jeg vil høre naboene mine og at de skal få leve som normalt uten at dette er noe jeg irriterer meg over, og jeg regner med litt lyd fra både bakgården, gaten og leilighetene rundt. Naboene i leiligheten over meg bråker imidlertid mye mer enn hva jeg noensinne forventet. De er to voksne og har fire barn (tipper de er i alderen 2-8). De tramper, barna løper frem og tilbake, mister ting i gulvet, dunker, hopper, banker i veggene og roper og griner i en slik grad at jeg lurer på hvordan det er mulig. Dette gjelder også de voksne, som jeg hører går svært tungt på hælene. Jeg har stor forståelse for at med fire barn i den alderen, og spesielt nå i sommerferien, er det ikke enkelt å alltid ha det stille (eller relativt stille). Dette begynner imidlertid på morgenen i 7-tiden, og varer stort sett fram til rundt 21, men i enkelte tilfeller fram til midnatt. Hver dag, mandag til søndag. I går ved midnatt, etter mye pågående bråk, gikk jeg derfor opp. Banket på, introduserte meg og prøvde så hyggelig jeg kunne å si at de kanskje ikke visste hvor lytt det er i blokken, men at jeg hører dem svært godt, og derfor bare ville si fra til dem slik at de var klar over det. La også til at jeg har forståelse for at de har barn, men at jeg håper det er mulig å ha det i bakhodet fremover. Fikk noen korte svar om at barna la seg i 8-tiden, men at de skulle tenke på det. I dag er det på’n igjen for fullt, og for noen timer siden gikk jeg derfor opp igjen og sa fra på samme måte. Denne gangen var jeg enda tydeligere på at de bråker VELDIG mye, hele dagen, og at det er til bry. Hele tiden med en hyggelig tone, og jeg sa også hei til barna som kom til døra og la til at jeg skjønner at de må få leke og være barn som barn er. Det er likevel absolutt ingen endring, og jeg er derfor usikker på hva jeg skal gjøre videre. Hele blokken leies av et utleiefirma og jeg kan melde fra til den, men ønsker å løse dette på et lavest mulig nivå. Som dere skjønner er ikke målet at det skal være helt stille, men jeg mener det likevel bør gå an å holde løping, hopping osv. til et mer hensynsfullt nivå enn nå. Kan også legge til at han sa han ikke har hørt noe fra de over seg igjen (jeg spurte), og at det derfor sikkert er dem. Hører heller ikke noe fra naboene hverken fra siden eller under. Hva tenker dere? Anonymkode: dc9a8...498 1 2
ThereseR Skrevet 30. juli 2023 #2 Skrevet 30. juli 2023 Selv har jeg forresten også både tepper, ting på veggene og møbler (mtp å isolere bort lyden). Det hjelper heller ikke å la TV-en eller radio stå på. Kan også legge til at de jeg har hatt på besøk reagerer veldig, uten at jeg har sagt noe først.
Kenelz Skrevet 30. juli 2023 #3 Skrevet 30. juli 2023 Flytt. Du kan ikke gjøre noe annet enn å flytte og forsikre deg at det ikke er barnefamilier eller en rockestjerne som bor over deg. 11 5
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #4 Skrevet 30. juli 2023 De har lov til å leve. Anonymkode: 73fda...59c 4 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #5 Skrevet 30. juli 2023 Her kommer du ingen vei. Du må flytte. Anonymkode: 0e9de...877 6 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #6 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De har lov til å leve. Anonymkode: 73fda...59c Les innlegget en gang til 🙂 Anonymkode: dc9a8...498 5
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #7 Skrevet 30. juli 2023 Barn kommer ikke til å sitte stille, snakke lavt og slutte å leke .. spesielt ikke 4 stk. Flytting er nok beste alternativ. Anonymkode: 07520...25c 6 5
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #8 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Les innlegget en gang til 🙂 Anonymkode: dc9a8...498 Det gjorde jeg. Det er lytt. De lever. Mer får man ikke gjort. Anonymkode: 73fda...59c 12 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #9 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Les innlegget en gang til 🙂 Anonymkode: dc9a8...498 Det hjelpe ikke at du gjentar. Verken overfor oss eller familien. De lever et normalt liv som du må akseptere eller flytte. Anonymkode: 0e9de...877 8 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #10 Skrevet 30. juli 2023 Her ble det rimelig fort stille etter at ungene over hoppet så mye at taklampa mi falt ned. Jeg presenterte dem for regningen og truet med advokat om de ikke betalte, og holdt støynivået på et akseptabelt nivå. Jeg meldte også fra til eier av leiligheten at jeg ville fremme forslag for styret om å nekte fremleie/utleie i gården om de ikke fikk skikk på leieboerne sine. Anonymkode: ecbf0...e14 6 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #11 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det hjelpe ikke at du gjentar. Verken overfor oss eller familien. De lever et normalt liv som du må akseptere eller flytte. Anonymkode: 0e9de...877 Bor man tett på andre må man også ta hensyn. Antisosial adferd hører ikke hjemme i kompleks hvor det også bor andre mennesker. Anonymkode: ecbf0...e14 14 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #12 Skrevet 30. juli 2023 Du har sagt i fra to ganger selv, og ved ingen endring sender du klage til styret hvis det er det, eller til eieren av huset. Fortsett å send skriftlige klager. Vis til hvilke husordensregler som blir brutt. Faren her er vel at siden hele huset er bare utleieleiligheter har vel eieren ikke noe interesse utover at de betaler for seg. Anonymkode: 3bb61...0c0 7 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #13 Skrevet 30. juli 2023 Mulig det ikke kom godt nok frem i innlegget, men dette er et særdeles høyere støynivå enn normalt, selv for en barnefamilie. Det bor barnefamilier både på siden og i leiligheten under. Jeg kan ikke forstå annet enn at dette er foreldre uten noen form for grensesetting (og igjen, jeg forventer absolutt ikke at det skal være helt stille hele tiden). Som skrevet kommer også mye av bråket fra de voksne. Anonymkode: dc9a8...498 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #14 Skrevet 30. juli 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Her ble det rimelig fort stille etter at ungene over hoppet så mye at taklampa mi falt ned. Jeg presenterte dem for regningen og truet med advokat om de ikke betalte, og holdt støynivået på et akseptabelt nivå. Jeg meldte også fra til eier av leiligheten at jeg ville fremme forslag for styret om å nekte fremleie/utleie i gården om de ikke fikk skikk på leieboerne sine. Anonymkode: ecbf0...e14 Dårlig montert da om den falt ned av hopping. Anonymkode: 07520...25c 3 6
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #15 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mulig det ikke kom godt nok frem i innlegget, men dette er et særdeles høyere støynivå enn normalt, selv for en barnefamilie. Det bor barnefamilier både på siden og i leiligheten under. Jeg kan ikke forstå annet enn at dette er foreldre uten noen form for grensesetting (og igjen, jeg forventer absolutt ikke at det skal være helt stille hele tiden). Som skrevet kommer også mye av bråket fra de voksne. Anonymkode: dc9a8...498 Er det et styre du kan klage til, eller må du bare kontakte eieren av huset? Tenker det er en fordel om det et styre du kan klage til. Se innlegget mitt iver. Anonymkode: 3bb61...0c0 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #16 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dårlig montert da om den falt ned av hopping. Anonymkode: 07520...25c Nope Anonymkode: ecbf0...e14 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #17 Skrevet 30. juli 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Dårlig montert da om den falt ned av hopping. Anonymkode: 07520...25c Bastant fra en som ikke vet hvordan lampa hang eller var der skjønner jeg... Anonymkode: 419da...979 7
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #18 Skrevet 30. juli 2023 Føler med deg. Sånne er en pest og en plage. Anonymkode: f7407...67c 5 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #19 Skrevet 30. juli 2023 De er helt grenseløse selv og er iferd med å oppdra en ny hensynsløs generasjon Mangler bare at de skaffer seg en liten gneldrete hund totalt uten oppdragelse også. Flytt ut og vekk. Anonymkode: e449b...225 4
BobbySocks Skrevet 30. juli 2023 #20 Skrevet 30. juli 2023 Du må jo selvfølgelig klage til utleier. 4 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå