Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han er 7 mnd, og har spist litt fast føde siden 4 mnd. Begynte med middag rundt 5-6 mnd. Før fast føde drakk han rundt 600-700 ml mme. Nå er det rundt 300-400.  Høres det normalt ut? Jeg skal snart å veie han, men for snart 4 uker siden så gikk han fint opp i vekt. Da drakk han litt mer. Mindre de siste ukene.
Alltid gått veldig lite og sent opp, men følger sin kurve.

Jeg stresser sånn med denne maten. Noen dager spise han kanskje 3 ss med grøt til frokost, og kvelds, noen ganger 1ss. (Sånn ca) Lunsj er det kanskje noen små biter eggerøre/bananpannekake, eller smoothie. Prøver igjen med melk og fortsatt veldig lite.  Ene dagen var det kun 250 ml melk.  Da spiste han litt mer middag.. føler alle andre jeg snakker med spiser/drikker så mye! 

Hvilken mat er lurt å ta med når en er ute på tur? Som holder seg litt uten kjøleskap! 

hvor mye drikker deres baby hver dag? Og hvor mye mat? 

Anonymkode: 42a61...6f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husk at magesekken til babyer er skikkelig liten og det skal ikke mye før de blir mett. Viktig er at de bæsjer og tisser mye og er kvikke

AnonymBruker
Skrevet

Hvis barnet følger vekstkurven og har vektoppgang trenger du ikke stresse med maten. Her går det fremdeles litt etter dagsformen og ønsket, om det blir MME til et måltid, eller hvor mye han spiser av fast føde, og han er 10 mnd. Noen ganger mye, andre ganger vil han bare ha tre skjeer. 

Anonymkode: 7cbf2...5c8

AnonymBruker
Skrevet

Ikke stress med maten om babyen virker tilfreds og følger vektkurven. På tur bruker vi rett og slett ferdigmat, posene fra semper er populære her (bare husk å bruk skje for optimal trening av munnen), både middagene, smoothiene og grøten med frukt. 
vår er 8 mnd. Spiser grøt til frokost ca 0,5 dl kanskje, og noen skjer med sviske/aprikos mos eller frukt. Flaske etter en-to timers tid før første dupp. Ny flaske ca 3-3,5 timer etter forige. Middag, varierer veldig hva og hvor mye. Til kvelds litt grøt og en flaske før natta. Drikker ca 230 ml. Får vann til måltider, og litt ymse til mellommåltider om hu vil ha (alt fra smoothie, fruktmoser etc). Noen ganger vil hu ikke ha noe særlig med middag, men da blir det mer grøt til kvelds. 

Anonymkode: 83684...3eb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ikke stress med maten om babyen virker tilfreds og følger vektkurven. På tur bruker vi rett og slett ferdigmat, posene fra semper er populære her (bare husk å bruk skje for optimal trening av munnen), både middagene, smoothiene og grøten med frukt. 
vår er 8 mnd. Spiser grøt til frokost ca 0,5 dl kanskje, og noen skjer med sviske/aprikos mos eller frukt. Flaske etter en-to timers tid før første dupp. Ny flaske ca 3-3,5 timer etter forige. Middag, varierer veldig hva og hvor mye. Til kvelds litt grøt og en flaske før natta. Drikker ca 230 ml. Får vann til måltider, og litt ymse til mellommåltider om hu vil ha (alt fra smoothie, fruktmoser etc). Noen ganger vil hu ikke ha noe særlig med middag, men da blir det mer grøt til kvelds. 

Ok:) føler vi mater hele tiden for jeg er så redd han er sulten… stakkars. Da skal jeg prøve å slappe av med det!  Må du varme ferdigmaten? Fra semper? Vi varmer den alltid hjemme.. 

Liker egentlig ikke gi ferdig smoothie, fruktmoser da der er så mye sukker(?). Eller er det vanlig frukt sukker som det er i fruktmos som en lager selv? 

drikker hun 230ml på en hel dag? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ok:) føler vi mater hele tiden for jeg er så redd han er sulten… stakkars. Da skal jeg prøve å slappe av med det!  Må du varme ferdigmaten? Fra semper? Vi varmer den alltid hjemme.. 

Liker egentlig ikke gi ferdig smoothie, fruktmoser da der er så mye sukker(?). Eller er det vanlig frukt sukker som det er i fruktmos som en lager selv? 

Vi varmer middagene ja, men det er bare snakk om 10-15 sek i mikroen for å få en lunk på det. Det er ikke tilsatt sukker i de smoothiene, kun det som finnes naturlig i frukten. 
nei hun drikker 230 x 3 (av og til 4) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Barn klarer å si ifra når de er sultne. Også når de er små.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er ikke tilsatt sukker, men myye fruktjuice og ting er kokt ihjel.. anbefaler grogro sine smoothier, lage selv og bruke de fra butikken når man må♥️

Anonymkode: 902d7...6ea

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det er naturlig fruktsukker i vanlig frukt også. Ville senket skuldrene litt! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...