Gå til innhold

Skal kjøpe ny pc

Anbefalte innlegg

Gjest Spacegirl
Skrevet

Jeg skal kjøpe ny pc. Eller ikke hele pc'en da, men nytt hovedkort, prosessor og ram. Etter å ha kikket litt rundt, har jeg valgt disse:

Hovedkort

Prosessor

Ram

Jeg kan ikke så veldig mye data. Og siden jeg er redd for at jeg kan ha oversett noe som kanskje gjør at disse ikke passer sammen, så hadde jeg blitt veldig glad dersom noen vil ta en titt og se om det ser riktig ut før jeg legger inn en bestilling.

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det så greit ut tror jeg... Men du er klar over forskjellen på pci og agp? på dette hovedkortet er det pci så om du har et agp skjermort så må du bytte det også.

Gjest Spacegirl
Skrevet

Takk for hjelpen :) Da har jeg lagt inn bestillingen. Jeg er klar over det med skjermkortet ja. Litt kjipt, for det er ikke lenge siden jeg la mye penger i et agp skjermkort. Dårlig planlegging kalles vel det ;) . Men jeg har et billig pci express skjermkort liggende som jeg kan bruke fram til jeg får råd til noe bedre.

:)

Skrevet

Hmm lite peiling på data og selvbygger? Da kan det fort gå galt!

Jeg har noen tips:

- Bruk armbånd mot statisk elektrisitet og vær svært forsiktig med å ta på komponentene og ellers hva du lar dem komme borti.

- Ikke koble til eller fra hovedkortet noenting som helst så lenge strømledninga fra strømforsyninga står plugga inn i hovedkortet.

- Hvis du opplever rare bugs, reboots, kræsj eller annet mystisk, send alt tilbake på angreretten umiddelbart.

Gjest Spacegirl
Skrevet
Hmm lite peiling på data og selvbygger? Da kan det fort gå galt!

Jeg har noen tips:

- Bruk armbånd mot statisk elektrisitet og vær svært forsiktig med å ta på komponentene og ellers hva du lar dem komme borti.

- Ikke koble til eller fra hovedkortet noenting som helst så lenge strømledninga fra strømforsyninga står plugga inn i hovedkortet.

- Hvis du opplever rare bugs, reboots, kræsj eller annet mystisk, send alt tilbake på angreretten umiddelbart.

Jeg har bygd pc før da, men jeg har aldri vært den som har valgt ut komponentene. Og derfor var jeg litt usikker. Var nok litt uklar på det at jeg ikke kan så mye. Og jeg har opplevd tidligere at ting ikke har fungert også, men Psdata er veldig bra på kundeservice syns jeg, så det pleier ikke å være noe problem å få bytte/returnere dersom det behøvs. Men takk for tipsene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...