AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #1 Skrevet 30. juli 2023 Bake rundstykker: hvordan gjøre så de er ferske i feks matpakken dagene i etterkant? Fryser dere dem, og tiner i Micro om morgenen når dere lager matpakke? Eller legger de ut kvelden før så de får tint over natten? Ovnen? Hvordan holder de seg ferske og gode i matpakken? Eller er det ikke mulig uten at man baker samme dag? Anonymkode: 4b286...6ca
Lilla90 Skrevet 30. juli 2023 #3 Skrevet 30. juli 2023 Baker og legger i metallboks over natta. Funker bra.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #4 Skrevet 30. juli 2023 I helgene baker jeg alltid ferske rundstykker både lørdag og søndag. Bruker denne oppskriften: https://meny.no/oppskrifter/bakst/Rundstykker/grove-eltefrie-rundstykker/ Det som blir til overs fryser jeg ned og bruker i ukedagene. Kan enten varmes i ovne på morgenen mens du dusjer, eller legges frossen i matpakken. Anonymkode: 1d737...e36
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #5 Skrevet 30. juli 2023 Lilla90 skrev (3 minutter siden): Baker og legger i metallboks over natta. Funker bra. Har ikke metallboks. Kanskje må jeg kjøpe da 🤔 Er det noe spesielt med metall som gjør at det holder seg lengre? Og baker du da hver dag? Anonymkode: 4b286...6ca
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #6 Skrevet 30. juli 2023 Baker, legger i fryseren, og varmer opp i ovnen mens jeg ordner meg på badet. Anonymkode: 35235...7f6
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #7 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): I helgene baker jeg alltid ferske rundstykker både lørdag og søndag. Bruker denne oppskriften: https://meny.no/oppskrifter/bakst/Rundstykker/grove-eltefrie-rundstykker/ Det som blir til overs fryser jeg ned og bruker i ukedagene. Kan enten varmes i ovne på morgenen mens du dusjer, eller legges frossen i matpakken. Anonymkode: 1d737...e36 Med pålegg? takk for tips 😊 Har merket meg at ferdigrundstykker frossen som stekes om morgenen har vært superharde i matboksen på ettermiddagen. Så vil unngå det 😅 Anonymkode: 4b286...6ca
Lilla90 Skrevet 30. juli 2023 #8 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har ikke metallboks. Kanskje må jeg kjøpe da 🤔 Er det noe spesielt med metall som gjør at det holder seg lengre? Og baker du da hver dag? Anonymkode: 4b286...6ca Sikkert fordi det ikke blir så lufttett. Bruker gjøre det når jeg baker, absolutt ikke hver dag.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #9 Skrevet 30. juli 2023 Kanske du kan tine de opp om morgenen, avkjøle litt og ha i folie med litt åpning øverst og holde De i romtemperatur? Jeg vet ikke, men vil kanskje tro de holder seg litt lunkne uten å bli helt soggy eller harde til lunsj? Anonymkode: 35d79...2b3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #10 Skrevet 30. juli 2023 Jeg lager eltefrie rundstykker,ruller de ut,fryser ned,tar ut det antallet vi trenger kvelden før og så steker vi de om morningen Anonymkode: 5271f...d8d
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #11 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg lager eltefrie rundstykker,ruller de ut,fryser ned,tar ut det antallet vi trenger kvelden før og så steker vi de om morningen Anonymkode: 5271f...d8d Oi! Det var jo ikke så dumt. Har du oppskrift? Anonymkode: 4b286...6ca
Fortunatus Skrevet 30. juli 2023 #12 Skrevet 30. juli 2023 Mine ble bedre etter at jeg begynte å ha en del smør i deigen. Da blir de ikke så fort tørre og harde.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #13 Skrevet 30. juli 2023 Vet da vel ikke jeg. Ser jeg ut som en phd i rundstykker? Anonymkode: 978ff...26d
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #14 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Oi! Det var jo ikke så dumt. Har du oppskrift? Anonymkode: 4b286...6ca Det har jeg. 400 gr hvetemel 150 gr sammalt hvetemel grovmalt 100 gr havregryn 1.5 ts salt 2 ts tørrgjær 5 dl kaldt vann 3 ss olivenolje Ha olje og vann i en bakebolle. Spe med de tørre ingredienser og rør sammen. Dekk til deigen med plast og la stå natten over, gjerne på et kjølig sted. Velt deigen ut på en melet overflate og del i 12 emner. Form til rundstykker og frys ned. Anonymkode: 5271f...d8d
Brunhilde Skrevet 1. august 2023 #15 Skrevet 1. august 2023 Du kan også prøve å bake med tangzhongmetoden. Da holder de seg ferske litt lenger, syns jeg. Her er en oppskrift, men du finner sikkert mange flere om du søker. Ellers tenker jeg at det beste er å dele de ferdigstekte rundstykkene i to med en gang de er kalde og så fryse dem. Da kan du ta opp på morgenen og smøre mens de er frosne, så er de perfekt tint til lunsj. Jeg gjør det når jeg baker brød. Kutter i skiver og fryser ned, så tar jeg opp det antallet skiver jeg har lyst på, smører og legger i matboks. Alltid ferskt brød til lunsj på den måten.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #16 Skrevet 2. august 2023 Jeg tar med meg frossent rundstykke og pålegg uteom, da er det tint til lunsj og man slipper at det blir tørt. Blir heller ikke soggy av pålegget. Har tilgang til kjøleskap på jobb, da. Anonymkode: f4768...8bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå