Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har alle møtt på de som er langsinte, reagerer sterkere enn de trenger og de som blir sinte uten at det er partneren sin feil. Mange av disse menneskene viser ikke sin manglende emosjonelle kontroll før et stykke ut i forholdet. Da kan man allerede ha investert i dem, både følelsesmessig og økonomisk. Med dagens høye boligpriser er det ikke bare-bare å slå opp heller. Når man har blitt utsatt for en sånn person så forstår jeg godt at man søker tilflukt hos andre som kan få en til å føle seg bedre. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Enig. 

Anonymkode: 7c58a...610

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (1 minutt siden):

Vi har alle møtt på de som er langsinte, reagerer sterkere enn de trenger og de som blir sinte uten at det er partneren sin feil. Mange av disse menneskene viser ikke sin manglende emosjonelle kontroll før et stykke ut i forholdet. Da kan man allerede ha investert i dem, både følelsesmessig og økonomisk. Med dagens høye boligpriser er det ikke bare-bare å slå opp heller. Når man har blitt utsatt for en sånn person så forstår jeg godt at man søker tilflukt hos andre som kan få en til å føle seg bedre. 

For noe tull 

Anonymkode: a21cd...140

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

De må ikke godta det, men de burde kanskje ikke være veldig overrasket.

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (2 minutter siden):

Nei absolutt ikke enig i dette! Vi har alle våre feil og mangler, og hvis du ikke vil være sammen med partneren din pga noe sånt som dette, så får du gå fra henne. Man er da ikke utro fordi partneren er emosjonell og sensitiv!Ærlig talt! Snakk om manglende respekt.

Anonymkode: b8f23...b32

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er desverre mange menn som ikke innser sev hvor ødeleggende de er, og om damene derese er utro som følge av psykisk misbruk, er jo faren større for fysisk misbruk også. De som er mest sannsynlig til å drepe deg er jo mannlige partnere.

Anonymkode: 0a217...dd0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (21 minutter siden):

Dette er jo total ansvarsfraskrivelse fra den som er utro.

Er man i et forhold, da jobber man med partneren når noe ikke fungerer. Å bare gå ut og være utro i den situasjonen du beskriver, det er bare feighet og ansvarsfraskrivelse.

Spørsmålet er jo også hvorfor partneren blir langsint, hvorfor den reagerer så sterkt. Det er mange i forhold som blir sinte av svært gode grunner, mens partneren mener den er helt uten feil.

Løsningen er uansett å snakke sammen, finne løsninger sammen, ev. gå i parterapi.

Å velgte utroskap slik du beskriver her, det er feighet og uansvarlig og total ansvarsfraskrivelse for egen rolle i forholdet.

Greier man ikke å bo sammen på en god måte, da tar man ansvar og går fra hverandre!

Hva "følsomme sjeler" har med innlegget ditt, det er ikke godt å forstå...

Anonymkode: ce549...55b

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er jo total ansvarsfraskrivelse fra den som er utro.

Er man i et forhold, da jobber man med partneren når noe ikke fungerer. Å bare gå ut og være utro i den situasjonen du beskriver, det er bare feighet og ansvarsfraskrivelse.

Spørsmålet er jo også hvorfor partneren blir langsint, hvorfor den reagerer så sterkt. Det er mange i forhold som blir sinte av svært gode grunner, mens partneren mener den er helt uten feil.

Løsningen er uansett å snakke sammen, finne løsninger sammen, ev. gå i parterapi.

Å velgte utroskap slik du beskriver her, det er feighet og uansvarlig og total ansvarsfraskrivelse for egen rolle i forholdet.

Greier man ikke å bo sammen på en god måte, da tar man ansvar og går fra hverandre!

Hva "følsomme sjeler" har med innlegget ditt, det er ikke godt å forstå...

Jeg opplever at det oftere skjer med følelsesmennesker. Ikke at det er noe galt i å være et følelsesmenneske- jeg er det selv. 

Det ligger langt større feighet i å ikke kontrollere egne følelser og la de gå utover andre.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det skjedde meg, han var douch - jeg var utro.. 

Anonymkode: f2abb...fa5

AnonymBruker
Skrevet

Men hvem er det som legger føringen for hvor lenge man kan være sint, eller hvor kraftig man kan reagere? Hvem er det som skal sette grensen for hva som er god kontroll eller ikke på følelsene sin?

Anonymkode: 4fa26...e5a

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Sånt skjer. Men det er noe annet å aktivt forsvare utroskap.

For 20 år siden var jeg utro fordi ekskona mi var en dramadronning som startet hatkampanje mot meg da hun var lei av meg og dessuten var hun emosjonelt utro mot meg med en "venn". Jeg skjønte ingenting og fikk brått symptomer på angst. Utroskapen min ble da en vei ut emosjonelt og å sikre brudd. I ettertid har jeg funnet bedre måter å møte umulige situasjoner på. 

Det beste er å gå med en gang og heller ta de emosjonelle, økonomiske og praktiske omkostningene. 

Anonymkode: 55afe...2ce

• Liker 3
Gjest theTitanic
Skrevet
Majer skrev (5 timer siden):

Så høye boligpriser er grunn for å ligge rundt og lyve? 

Hva med å skaffe en ryggrad? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hvem er det som legger føringen for hvor lenge man kan være sint, eller hvor kraftig man kan reagere? Hvem er det som skal sette grensen for hva som er god kontroll eller ikke på følelsene sin?

Anonymkode: 4fa26...e5a

Kun mennesker med null selvinnsikt kan stille et slik spørsmål. 

Anonymkode: 95f69...267

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig bra godt reflektert. Reddit gull. «Jeg vil være utro men skal ikke gi avkall på den  pompøse eneboligen jeg ikke egentlig har råd til nei»

Anonymkode: e422a...0e2

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (5 timer siden):

Jeg opplever at det oftere skjer med følelsesmennesker. Ikke at det er noe galt i å være et følelsesmenneske- jeg er det selv. 

Det ligger langt større feighet i å ikke kontrollere egne følelser og la de gå utover andre.

Det er ikke noen sammenheng mellom det å være følelsesmenneske og det du skriver.

Den som er utro er i dette tilfellet ekstremt feig fordi den velger utroskap istedenfor å forsøke å sette grenser for seg selv i forholdet og forsøke å få en kommunikasjon i forholdet som kan reparere det.

Å bevisst heller velge utroskap er ren feighet og ansvarsfraskrivelse - og slike folk bør heller gjøre det slutt før de ødelegger mer for alle.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

He he.. så nå er det ikke bare lenger ungene som brukes som unnskyldning for å heller være utro enn å gå fra den der fææææle partneren, men nå skal de høye boligprisene også få skylda 😅

Nei, har man en så fæl partner at man heller vil være med noen andre, så gjør man det slutt, selv om det betyr en annen boligsituasjon. Men så var det den posen og den sekken da..

Anonymkode: 83a7a...396

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare å gå. Være utro er for simple mennesker. De oppegående gjør slutt på forholdet før de går videre.

Være utro med folk som sliter er ekstra nedrig. 

Ser ned på folk som er utro. 

Anonymkode: b20be...d17

AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (8 timer siden):

Det er jo en veldig kortsiktig løsning. Den vil jo bare føre til mer ulykke. 

Kanskje det er bedre å snakke med dem, finne løsninger og ta opp måten man forholder seg til hverandre? Blir du tatt for utroskap, så blir det ikke mindre emosjonelt styr.

Steintøft med dagen boligpriser. Du må nesten oppføre deg redelig. :)

Anonymkode: 8c142...13a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

«Jeg vil være utro men skal ikke gi avkall på den  pompøse eneboligen jeg ikke egentlig har råd til nei»

Fantastisk👏🏻👏🏻👏🏻 det er jo dette det handler om😂

Anonymkode: 81fb7...572

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (19 timer siden):

Utroskap løser ingen verdens ting. Blir dama di mindre langsint, får svakere reaksjoner eller mindre sinne av at du ligger rundt? Nope. Du kommer hjem til den samme sinte, irriterte kjerringa. Hvis du skal være sammen med en dame av økonomiske årsaker, så bør du for øvrig være takknemlig nok til å ikke ligge rundt og utsette henne for smitte.

Anonymkode: 51544...b43

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...