Gå til innhold

Flytte til Sandvika, Fornebu, Tjøme eller Hønefoss med barn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ønsker leilighet helst, evt enebolig. 

Hvor er det trygt og fint med ungdommer å bo? Gode skoler med tilrettelegging og lite/ingen mobbing? Hvor kan barna gå ut trygt? Er dette typiske drikke/dopsteder og gjenger? Eller fine trygge plasser? Kom gjerne med forslag rundt områdene her. Max 1 time fra Oslo.

Har bil, men gjerne med tog tilkomst o.l.

Anonymkode: e7ec1...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tjøme er ikke 1 time fra Oslo, og det går heller ikke tog dit. 

Anonymkode: 7c560...07e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vi bor no er det trygt og fint. Ikke drikkking/dop/gjenger eller tull. Gode skoler osv. Men pga jobb og ungdommene vil flytte østover så ser vi etter noe , vanskelig å finne plass når du ikke er så kjent , annet enn på ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ønsker leilighet helst, evt enebolig. 

Hvor er det trygt og fint med ungdommer å bo? Gode skoler med tilrettelegging og lite/ingen mobbing? Hvor kan barna gå ut trygt? Er dette typiske drikke/dopsteder og gjenger? Eller fine trygge plasser? Kom gjerne med forslag rundt områdene her. Max 1 time fra Oslo.

Har bil, men gjerne med tog tilkomst o.l.

Tror hele Bærum er rimelig allright, akkurat hvilke skoler som har ulike grader av mobbing aner jeg ikke

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok et helt annet prisnivå i Hønefoss kontra Sandvika og Fornebu, hvis det er et team altså.

Jeg ville ha bosatt meg i Sandvika eller på Fornebu om dere har muligheten til det. Der har du kort vei til det meste.

Mobbing og dop kan du møte på overalt tror jeg.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tjøme er ikke 1 time fra Oslo, og det går heller ikke tog dit. 

Anonymkode: 7c560...07e

Det vet jeg, men det går tog fra Tønsberg? Vi har bil.  Tjøme har vi vært før og liker oss. Men det er jo på sommeren. Hvordan skoler, folk og stedet er eller vet jeg ikke ellers.  Kan jobbe i Horten som er en kort kjøretur unna men vil ikke bo der, eller i Oslo. Så derfor Tjøme.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fru Alving skrev (3 minutter siden):

Det er nok et helt annet prisnivå i Hønefoss kontra Sandvika og Fornebu, hvis det er et team altså.

Jeg ville ha bosatt meg i Sandvika eller på Fornebu om dere har muligheten til det. Der har du kort vei til det meste.

Mobbing og dop kan du møte på overalt tror jeg.

Er det stort merkepress her? Har råd til merkeklær men å bytte stil til dyre dommer annenhver dag er uaktuelt. 

Og vil lære de bedre enn som så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna har venner som ofte er i Hønefoss hos familie, og vært på ferie i nærområdene der før. 

Det blir og langs hovedveien til hjemstedet vårt no.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det stort merkepress her? Har råd til merkeklær men å bytte stil til dyre dommer annenhver dag er uaktuelt. 

Og vil lære de bedre enn som så.

Har du 15-20 mill til en enebolig så kan du bosette deg på Fornebu eller Sandvika. Og ja, det er selvfølgelig merkepress der - spesielt Fornebu er jo et av landets dyreste strøk…

Anonymkode: 1559e...a02

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornebu er jo nesten dyrer enn Oslo. Vi bor i enebolig på Haslum ,men skulle nok heller bodd på Fornebu hadde vi hatt noen ekstra millioner...

Anonymkode: 1cc17...312

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har du 15-20 mill til en enebolig så kan du bosette deg på Fornebu eller Sandvika. Og ja, det er selvfølgelig merkepress der - spesielt Fornebu er jo et av landets dyreste strøk…

Anonymkode: 1559e...a02

Ja har sett prisene på leilighetene der. Noe sånt vi vil ha, men ikke om det blir å handle gucci osv til 2 tenåringer annenhver dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Barna har venner som ofte er i Hønefoss hos familie, og vært på ferie i nærområdene der før. 

Det blir og langs hovedveien til hjemstedet vårt no.

Vi bor i Hønefoss og det er mye dop her blant ungdommen. 

Men ville snust på Hole kommune. Godt miljø både for voksne og barn. Kort vei til Sandvika, Hønefoss og Oslo. Strand, vann, fjell, badeland etc. 

Anonymkode: 06bbe...aa1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja har sett prisene på leilighetene der. Noe sånt vi vil ha, men ikke om det blir å handle gucci osv til 2 tenåringer annenhver dag..

Folk er helt vanlige.. Mye dyrt sportsutstyr vil jeg heller si. Woom sykler osv

Gucci er uansett sett på som harry.

Anonymkode: 1cc17...312

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke Tjøme, drepens kjedelig og 0 fritidstilbud.

Anonymkode: 2d1fb...82c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Fornebu er forblåst, støyete og lite koselig. Det beste er selvfølgelig nærheten til sjøen, men alt føles så fiktivt og merkelig tett. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville heller sett på sandefjord istedetfor tjøme. Større fritidstilbud, togstasjon, rimelige boligpriser

Anonymkode: 44fed...8c5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det vet jeg, men det går tog fra Tønsberg? Vi har bil.  Tjøme har vi vært før og liker oss. Men det er jo på sommeren. Hvordan skoler, folk og stedet er eller vet jeg ikke ellers.  Kan jobbe i Horten som er en kort kjøretur unna men vil ikke bo der, eller i Oslo. Så derfor Tjøme.

Men hvorfor akkurat Tjøme, og ikke Tønsberg eller i verste fall Nøtterøy? Mange fine perler i disse områdene. I tillegg er det nærmere togstasjon, kjøpesenter, kino, restauranter og you name it. Bor selv i tbg og trives svært godt. Er bare en kort kjøretur bort til Tjøme hvis jeg og familien ønsker å dra på tur dit. Finnes uendelig av andre plasser i nærområdet som også er fine å besøke. Litt nysgjerrig på hvorfor du tenker på å flytte til akkurat Tjøme av alle steder. Det kan ikke helt sammenlignes med de andre stedene du nevner.

For å ikke snakke om mammutkrysset og kanalbrua, med uendelige køer hele ettermiddagen. Grøss. Du snakker om at du har mulighet til å jobbe i Horten men ikke vil bo der. Det skjønner jeg. Men hva med østsiden av Tønsberg, langs kysten? Der er mange fine områder, flere strender og fine turområder. Også kan du kjøre gamleveien langs Åsgårdstrand for å komme deg til jobb.

Anonymkode: df45b...c80

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velg heller Tønsberg eller Nøtterøy. Tjøme er langt fra sivilisasjonen. 

Anonymkode: 2455a...894

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mer bemidlede folk på Fornebu og kanskje og i Sandvika, tror ingen forventer at du skal varte opp med nye dyre klær hele tiden.Men det er klart at bosetter du deg i Norges dyreste områder så må du forvente at barna dine blir kjent med folk som har ditto livsstil.

Jeg hadde ikke bosatt meg i Hønefoss altså men kanskje det er midt i blinken for dere. At du kjenner noen som er der på ferie noen ganger, er det det som er utslagsgivende?

Hva med å bo i Lier? da har du mange byer i nærheten hvor det er jobbmuligheter, Drammen, Asker, Sandvika, Hønefoss og Oslo. Kommunen har ok økonomi og det er landlig.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stabekk er et veldig fint område. Kort vei til byen også 

Anonymkode: 4bcb7...99f

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...