Gå til innhold

Lite nettverk, er det en årsak til at noen kvinner er ufrivillig single?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har tenkt litt på dette i det siste. Kan det være en sammenheng mellom det å ha både få venninner og liten familie og det å være ufrivillig singel? Bør man være forberedt på at det å få kjæreste tar lenger tid? Ser at noen få andre bekjente damer går raskt inn i nytt forhold etter brudd med barn involvert. Med lite nettverk har man færre arenaer å møte menn på. Eller dater de fleste gjennom appene nå for tiden?   

Anonymkode: 81682...657

• Liker 2
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan iallfall være medvirkende årsak. Med lite nettverk treffer man naturlig nok færre "venners venner" som man ellers kanskje kunne klikket med. 

Anonymkode: 5d0ed...c34

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kan sikkert være en årsak.

Nå kan vi jo møte folk andre steder også og på app som du nevner. men tror at de som er kjennt i nær området, som menn kommer luskende til når de vet det blir slutt har det hakket lettere. Men det er ingen garanti at folk blir forelsket bare fordi de kjenner hverandre heller. Men et greit utgangspunkt sammenlignet med lite nettverk er det, tror jeg da. 

Bare det å få bekreftelse, bli flørtet med gir erfaring og det gir en trygghet om at man er ønsket. Om man sliter med å møte menn, ikke blir flørtet med så kan det være litt skumlere å oppsøke det. 

Kan bekrefte at det å ikke møte menn annet enn familie, venner jeg ikke passer med romantisk, og de jeg går forbi ute på ærender er et ekstremt dårlig utgangspunkt. Må på app for å møte menn eller legge om livsstilen sosialt for å i det hele tatt ha en sjangs.

Anonymkode: a9c76...e38

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror dette er mer avgjørende for menn enn for kvinner.

Men om man ikke er på apper og heller ikke møter menn i noen settinger så skal det jo litt til. Men da kan man jo spørre seg om de er ufrivillig single. Jeg vil si de er single fordi de ikke prøver.

Anonymkode: abbe4...d5a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dårlig personlighet er sannsynlig det største hinderet for ei kvinne når det gjelder å finne mann. Stygge feite kjerringer med fin personlighet har i mange tusen år klart å få seg mann. 

Anonymkode: d35b7...d20

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror dette er mer avgjørende for menn enn for kvinner.

Men om man ikke er på apper og heller ikke møter menn i noen settinger så skal det jo litt til. Men da kan man jo spørre seg om de er ufrivillig single. Jeg vil si de er single fordi de ikke prøver.

Hvorfor tror du det er mer avgjørende for menn? Usosial er usosial, folk leser ikke tankene mine eller dukker opp av intet bare fordi jeg er kvinne. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har ingen venninner. Fant min mann på nettby. I dag finner man folk på nett, så hele verden blir jo da åpen. Garantert flere som har funnet hverandre her inne også. Så man trenger ingen app.

Anonymkode: 27b2f...3f8

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror innsats har mer å si enn nettverk. 

Anonymkode: 48263...797

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Apper. Jeg har ikke familie her og den familien som jeg har er ikke spesielt sosiale. Har veldig få venner (ingen bestevenn).  Har ikke hatt et problem i å komme i kontakt med menn (heller oversvømt online). Er heldigvis ikke single lengre, men lengste jeg har vært singel som voksen har vært 4 mnd (snart 50 nå).

Anonymkode: e02b7...bb0

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor tror du det er mer avgjørende for menn? Usosial er usosial, folk leser ikke tankene mine eller dukker opp av intet bare fordi jeg er kvinne. 

Menn dukker i mye større grad opp av intet jo 😅

AnonymBruker
Skrevet

Det er mye verre for menn, da kvinner er opptatt av sånne ting. Menn bryr seg ikke. 

Anonymkode: d91b5...d07

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Menn dukker i mye større grad opp av intet jo 😅

Hvordan får jeg det til å skje? Sånn serriøst 😂 Men ikke på en skummel måte, som ved innbrudd på nattestid.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dårlig personlighet er sannsynlig det største hinderet for ei kvinne når det gjelder å finne mann. Stygge feite kjerringer med fin personlighet har i mange tusen år klart å få seg mann. 

Jepp! Jeg er en stygg, overvektig kvinne med mikroskopisk nettverk. Har alltid klart å finne meg menn for forhold. 

Anonymkode: 4963a...08b

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jepp! Jeg er en stygg, overvektig kvinne med mikroskopisk nettverk. Har alltid klart å finne meg menn for forhold. 

Hvor har du møtt de da? Er slank og vanlig pen dame får jeg høre. Litt rolig og beskjeden. Blitt avvist på Tinder 🫣 (Datet minimalt, så må forbedre meg der).

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvor har du møtt de da? Er slank og vanlig pen dame får jeg høre. Litt rolig og beskjeden. Blitt avvist på Tinder 🫣 (Datet minimalt, så må forbedre meg der).

ts

I følge disse kvinnene så er pen = dårlig personlighet. 
Så det er bare å gi opp 🤪

Anonymkode: b9429...9c6

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

ts

Tinder og Møteplassen.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

I følge disse kvinnene så er pen = dårlig personlighet. 
Så det er bare å gi opp 🤪

Nei, det har jeg aldri sagt. Kjenner mange pene mennesker med fin personlighet. Hvem er for øvrig "disse kvinnene"? Vi som er stygge?

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Nei, det har jeg aldri sagt. Kjenner mange pene mennesker med fin personlighet. Hvem er for øvrig "disse kvinnene"? Vi som er stygge?

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg mente dere. Og jeg har ikke sagt dere er stygge, og det er dere antageligvis ikke. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror absolutt det har en sammenheng. Og for mange med lite nettverk så blir løsningen fort tinder og slike apper.Og det fungerer heller ikke. 

De fleste single jeg kjenner har få men gode venner. Jeg har også få venner og liker å være alene, har rett og slett ikke behov for mange bekjente. Og er evig singel (er 42). 

Anonymkode: fa14e...b14

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en liten familie og et par gode venner, fester ikke. Har mann og barn, møtte han da jeg var 23/24. Var i forhold fra 18-22 også 

Anonymkode: 92af3...e7f

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...