AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #1 Skrevet 30. juli 2023 Vi har kjøpt gammelt hus som vi overtar om 5 uker og selgere er et par i 80-åra. De er forsåvidt spreke. Men her om dagen nevnte kona i huset at de planla å vaske ut huset selv. Jeg må innrømme at jeg ble litt paff. Selv brukte vi profesjonelle ved utvask av vårt nåværende hus og regnet med at det er standarden. Kan vi si at vi helst ønsker at de bruker vaskebyrå? De mangler ikke penger! De kjøpte huset for en liten prosent av det som de solgte til oss for!! Anonymkode: 25d50...de0
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #2 Skrevet 30. juli 2023 Det er ikke kutyme, så det måtte dere fått inn i kjøpsavtalen. Anonymkode: 2e889...3f5 31 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 Populært innlegg #3 Skrevet 30. juli 2023 Haha, nei, selvfølgelig kan du ikke det. Vi har aldri betalt for nedvask ved flytting, det er hinsides dyrt om man generelt har vært flink til å vaske ned rom og gjenstander løpende. Anonymkode: 46aec...c0d 51
Grüner Skrevet 30. juli 2023 #4 Skrevet 30. juli 2023 (endret) Tror ikke du kan kreve det, nei. Det høres sært ut også. Men hvis det ikke er bra nok vasket, kan du klage. Endret 30. juli 2023 av Grüner 17 3
Lalal13 Skrevet 30. juli 2023 #5 Skrevet 30. juli 2023 Nei det kan du ikke kreve. Du kan klage på utvasken om den er dårlig. Hvorfor tror du ikke det blir bra nok med de? Det er ikke normen å leie inn folk til å vaske. 30 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #6 Skrevet 30. juli 2023 Selvsagt kan dere ikke kreve det. De fleste jeg kjenner som har solgt har vasket ned selv. Jeg gjorde også det da jeg solgte og det nye huset jeg har kjøpt vet jeg ikke hvem som vasker. Så lenge det blir gjort og det ser bra ut så spiller det ingen rolle for meg. Jeg må uansett vaske etter innflytting Anonymkode: 0a733...8b1 19 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #7 Skrevet 30. juli 2023 Nei. Dessuten er ikke vaskebyrå så flinke alltid. Om selger har tjent og evt. hvor mye på salget er totalt irrelevant. Anonymkode: 5868a...e37 20 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #8 Skrevet 30. juli 2023 Har jobbet i renholdsbransjen. Hadde foretrukket eiere vasket ut selv. Og helt ærlig. Tar man ikke en total vask når man flytter inn ett sted? Anonymkode: 359b0...671 20 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #9 Skrevet 30. juli 2023 Helt normalt å vaske ned selv. Nedvask er jo ikke så forskjellig fra vanlig vask, og de aller fleste har jo vedlikeholdt huset gjennom jevnlig vask i alle år. Anonymkode: c8bfe...7f9 8
Gjest ti10 Skrevet 30. juli 2023 #10 Skrevet 30. juli 2023 Uff, du kan vel ikke det, men ærlig talt er jeg veldig skeptisk til hvor rent et par i 80-årene klarer å få det ☹️ Tror ikke du må ha for høye forventninger her, altså. Med mindre de får hjelp av yngre slektninger eller noe.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #11 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): De mangler ikke penger! De kjøpte huset for en liten prosent av det som de solgte til oss for!! Dette gjelder vel de fleste som har bodd lenge i samme hus. Merkelig argument. Dessuten, hva vet du, kanskje de har enorm spillegjeld eller skylder penger til balkansk mafia? 😆 Anonymkode: 61bd1...f70 12 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #12 Skrevet 30. juli 2023 Skal dere ikke pusse opp noe? Tenker bare siden du sier det er et gammelt hus. Det lureste er jo å ta maling, gulv etc. før man flytter inn. Sist jeg flyttet ble vi enige om at de slapp å vaske mot at jeg ikke betalte resten av husleia etc. for mnd. Jeg skulle uansett mer eller mindre totalrenovere leiligheten. Anonymkode: 8956e...7e9 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #13 Skrevet 30. juli 2023 For å være ærlig, hadde jeg pent bedt om det. Vi kjøpte et rekkehus som selgere hadde vasket selv. Og usj for noe griseri! Fulle sluk, fettete kjøkkenvifte, møkkete komfyr you name it. De var tilfeldigvis kolleger av mannen min, så det virket feil å klage. Vi brukte flere dager å vaske ut dritten. Det ødela helt klart noe av gleden ved nytt hus. Vaskebyrå gir også garanti, noe som kan være verdifullt. Anonymkode: 25d50...de0 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #14 Skrevet 30. juli 2023 Jeg tror neppe at det er 80 åringene som tar vasken selv. Tipper det er barna eller barnebarna som gjør den jobben for dem. Det er naturlig tenker jeg. Dere kan ikke forlange annet enn at det blir vasket ned Anonymkode: 8e83a...601 8
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #15 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For å være ærlig, hadde jeg pent bedt om det. Vi kjøpte et rekkehus som selgere hadde vasket selv. Og usj for noe griseri! Fulle sluk, fettete kjøkkenvifte, møkkete komfyr you name it. De var tilfeldigvis kolleger av mannen min, så det virket feil å klage. Vi brukte flere dager å vaske ut dritten. Det ødela helt klart noe av gleden ved nytt hus. Vaskebyrå gir også garanti, noe som kan være verdifullt. Anonymkode: 25d50...de0 Når dere velger å ikke klage så må dere nesten skylde på dere selv her Anonymkode: 0a733...8b1 23 2
visp Skrevet 30. juli 2023 #16 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): For å være ærlig, hadde jeg pent bedt om det. Vi kjøpte et rekkehus som selgere hadde vasket selv. Og usj for noe griseri! Fulle sluk, fettete kjøkkenvifte, møkkete komfyr you name it. De var tilfeldigvis kolleger av mannen min, så det virket feil å klage. Vi brukte flere dager å vaske ut dritten. Det ødela helt klart noe av gleden ved nytt hus. Vaskebyrå gir også garanti, noe som kan være verdifullt. Anonymkode: 25d50...de0 Overlater man noe sånt så er man en dass. De fleste ønsker vel å overlate et spotless sted. De fleste 80-åringene jeg kjenner hadde vasket veldig grundig. 16
hjärterdam Skrevet 30. juli 2023 #17 Skrevet 30. juli 2023 (endret) Du kan jo klage på vask ved overtakelse, uavhengig av hvem som har gjort det. Hvem som utfører utvask er ikke din sak, det er først om det ikke er gjort godt nok at det har noe å si. Endret 30. juli 2023 av hjärterdam 13 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #18 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nei. Dessuten er ikke vaskebyrå så flinke alltid. Om selger har tjent og evt. hvor mye på salget er totalt irrelevant. Anonymkode: 5868a...e37 Godt poeng. Her vi flyttet inn var det brukt byrå; De måtte tilbake 2 ganger basert på klager fra eier, så oss. De hadde brukt klut på gipsvegg... vi måtte bare male om. Gulvet var sjoldete i lang tid, sikkert brukt grønnsåpe eller noe. Basert på alt dette stolte vi null på nedvask av kjøkken og bad, så tok en ny runde selv. Men det hadde vi vel gjort selv om eier hadde vasket ned selv. Anonymkode: 46aec...c0d 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #19 Skrevet 30. juli 2023 Pleier ikke folk å vaske ut selv? Forstår ikke problemet. Anonymkode: cd686...b33 8
Blåttvann Skrevet 30. juli 2023 #20 Skrevet 30. juli 2023 (endret) Jeg vasker meg alltid INN, så hadde ikke brydd meg særlig. Hadde aldri stolt mer på et vaskefirma enn vanlige folk heller, har du ikke sett hvor grisete profesjonelle kan være? Når TV2 Hjelper deg har overvåket vaskingen på sykehus, hoteller og hjemmevask så har de avdekket ganske syke ting, som at toalettet først vaskes med en klut som rett etterpå brukes på kjøkkenet. Endret 30. juli 2023 av Blåttvann 15 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå