AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #21 Skrevet 31. juli 2023 15 hours ago, AnonymBruker said: Jeg skal ut og fly snart og for første gang har jeg en billett som inkluderer tilgang til lounge (SAS - innenlands). Det er jo kjekt, for jeg har mange timer å slå i hjel før flyet går, og da er visstnok Lounge supert. Men, hva... eh.. er greia med lounge? 🤔 Jeg leste at de "tilbyr mat og drikke". Så.. gratis? Bare å forsyne seg? Har de noe sunt som egner seg for de av oss som må tenke på blodsukkeret? Er det ellers noe jeg bør passe på "nyte" mens jeg er der, siden det sannsynligvis også er siste gang jeg setter bena innen for en lounge? Hilsen lite bereist tåkehjerne Anonymkode: f060f...ef2 Ja det er bare å forsyne seg så mye du vil. Maten er: suppe, pastasalat, ost, frukt og grønnsaker Drikke: brus og mineralvann, øl. Huser ikke helt om det er vin på innlands loungen, men tror det Anonymkode: dc8e0...7e6 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #22 Skrevet 31. juli 2023 13 hours ago, AnonymBruker said: Takk for input, kjekt å være litt forberedt når man er lite reisevant og lettstressa. Vin på tappekran, det får en si! XD Jeg reiser for tidlig på dagen til at det passer seg med alkohol, sikkert like greit. 😅 Anonymkode: f060f...ef2 På flyplasser er det aldri for tidlig med alkohol😉 Anonymkode: dc8e0...7e6
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #23 Skrevet 31. juli 2023 8 hours ago, Drizzt said: Det kan ikke være samme sted hvor jeg var ... Eller har det endret seg så mye på noen få år? KLM på Schipol var jo en av de dårligste loungene i Europa for sånn 5-6 år siden, ble vel pussa opp sånn 2018/19 tror jeg, den er helt ok nå Anonymkode: dc8e0...7e6
Drizzt Skrevet 31. juli 2023 #24 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): KLM på Schipol var jo en av de dårligste loungene i Europa for sånn 5-6 år siden, ble vel pussa opp sånn 2018/19 tror jeg, den er helt ok nå Anonymkode: dc8e0...7e6 Den var slett ikke dårlig da jeg var der. Det var før korona, så kanskje rett etter at de pusset opp? Det var slett ikke noen barnefamilier med løpende barn heller. Matutvalget var upåklagelig
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #25 Skrevet 31. juli 2023 Jeg har priority pass og Amex Platinum, så tilgang til mange lounger i hele verden (dessverre ikke i Norge, men bor heller ikke der). Alltid gratis mat og drikke, som virkelig gjør det verdt det om man reiser ofte nok. Jeg planlegger ofte å ta et stort måltid på flyplassen siden jeg uansett alltid spiser "gratis". Maten er som oftest ikke av ekstremt god kvalitet, det blir litt buffet-aktig, men det alle beste er at det er et rolig sted hvor man slipper alt flyplassmaset, kan sitte og jobbe på PC-en sin i fred. Om de har begynt å slippe barnefamilier inn i SAS-loungen, kan det bli annerledes da. Jeg tror aldri jeg har sett et barn på lounge. Anonymkode: 0a47a...cbf 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #26 Skrevet 31. juli 2023 8 hours ago, AnonymBruker said: KLM på Schipol var jo en av de dårligste loungene i Europa for sånn 5-6 år siden, ble vel pussa opp sånn 2018/19 tror jeg, den er helt ok nå Anonymkode: dc8e0...7e6 Europas dårligste lounge nå må være Yotel Air på Charles de Gaulle. Generelt er non-Schengen-delen av CDG noe av det verste som fins av flyplasser i Europa. Jeg har syv timer der i desember, da drar jeg inn til Paris ass. Anonymkode: 0a47a...cbf
Kjetil E Skrevet 31. juli 2023 #27 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har priority pass og Amex Platinum, så tilgang til mange lounger i hele verden (dessverre ikke i Norge, men bor heller ikke der). Alltid gratis mat og drikke, som virkelig gjør det verdt det om man reiser ofte nok. Jeg planlegger ofte å ta et stort måltid på flyplassen siden jeg uansett alltid spiser "gratis". Maten er som oftest ikke av ekstremt god kvalitet, det blir litt buffet-aktig, men det alle beste er at det er et rolig sted hvor man slipper alt flyplassmaset, kan sitte og jobbe på PC-en sin i fred. Om de har begynt å slippe barnefamilier inn i SAS-loungen, kan det bli annerledes da. Jeg tror aldri jeg har sett et barn på lounge. Anonymkode: 0a47a...cbf Alle som har en flybilett som innkluderer loungetilgang har rett til å være i loungen barn som voksen. Men missteker at barn i loungene stort sett er noe som skjer i ferien. At dette ikke er vanlig ellers på året. 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #28 Skrevet 31. juli 2023 1 minutt siden, Kjetil E said: Alle som har en flybilett som innkluderer loungetilgang har rett til å være i loungen barn som voksen. Men missteker at barn i loungene stort sett er noe som skjer i ferien. At dette ikke er vanlig ellers på året. Det kan være. Jeg har aldri brukt lounge i Norge, men har det flere ganger i USA, Storbritannia, Japan, Frankrike, Tyskland, Italia og Malta, og jeg har aldri sett ett barn, selv om min lokale lounge har eget lekerom. Absolutt lov med barn om man har betalt for det, men tror ikke det hadde blitt akseptert med bråkete barn på de fleste business lounger. Folk betaler ofte mye for å få fred til å sitte der og jobbe, meg selv inkludert. Anonymkode: 0a47a...cbf
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #29 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Europas dårligste lounge nå må være Yotel Air på Charles de Gaulle. Generelt er non-Schengen-delen av CDG noe av det verste som fins av flyplasser i Europa. Jeg har syv timer der i desember, da drar jeg inn til Paris ass. Anonymkode: 0a47a...cbf Yotel Air er da ikke noen lounge, det er et slags premium kapselhotell Anonymkode: b2c1c...a20
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #30 Skrevet 31. juli 2023 7 hours ago, Drizzt said: Den var slett ikke dårlig da jeg var der. Det var før korona, så kanskje rett etter at de pusset opp? Det var slett ikke noen barnefamilier med løpende barn heller. Matutvalget var upåklagelig Ja de pusset opp den på slutten av 2018 eller begynnelsen av 2019. Besøkte den mye fra og med 2015 og da og frem til den ble pusset opp var den veldig dårlig og slitt Anonymkode: dc8e0...7e6
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #31 Skrevet 31. juli 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Europas dårligste lounge nå må være Yotel Air på Charles de Gaulle. Generelt er non-Schengen-delen av CDG noe av det verste som fins av flyplasser i Europa. Jeg har syv timer der i desember, da drar jeg inn til Paris ass. Anonymkode: 0a47a...cbf Yotel Air er vel ikke en lounge? Anonymkode: dc8e0...7e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå