AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #1 Skrevet 30. juli 2023 Første dag i siste mens 1. juli. Eggløsning 20. juli. Syklus på ca 30 dager. Det står på de to appene jeg har at jeg er 4+1 og 4+2. «Du opplever nå uteblitt mens». Men jeg skal ikke ha mensen før om 5-6 dager. Appene tar vel utgangspunkt i kortere syklus enn min. Tenker særlig på dette i forhold til å bestille tidlig ultralyd etter hjertet har begynt å slå. Så kan noen si meg hvilken uke jeg faktisk er i? 🤷♀️🤗 Anonymkode: 0ba7c...0d0
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #2 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Første dag i siste mens 1. juli. Eggløsning 20. juli. Syklus på ca 30 dager. Det står på de to appene jeg har at jeg er 4+1 og 4+2. «Du opplever nå uteblitt mens». Men jeg skal ikke ha mensen før om 5-6 dager. Appene tar vel utgangspunkt i kortere syklus enn min. Tenker særlig på dette i forhold til å bestille tidlig ultralyd etter hjertet har begynt å slå. Så kan noen si meg hvilken uke jeg faktisk er i? 🤷♀️🤗 Anonymkode: 0ba7c...0d0 Du skal bruke første dag i siste mens hvis du har fått positiv graviditetstest. Ikke når du skulle hatt mensen. Anonymkode: bbd7e...368 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #3 Skrevet 30. juli 2023 Siden du har litt lengre syklus enn vanlig ville jeg regnet el som 2+0, som vil si at du er 3+3 i dag. Jeg har sen eggløsning og har regnet slik i mine svangerskap, det har alltid stemt på tidlig ul… man blir jo ikke gravid før eggløsning, og standarden er jo egt el på dag 14, og ikke 20 sånn som du har… en uke senere kan ha ganske mye å si på tidlig ultralyd😅 Anonymkode: 65ad8...49d
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #4 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Siden du har litt lengre syklus enn vanlig ville jeg regnet el som 2+0, som vil si at du er 3+3 i dag. Jeg har sen eggløsning og har regnet slik i mine svangerskap, det har alltid stemt på tidlig ul… man blir jo ikke gravid før eggløsning, og standarden er jo egt el på dag 14, og ikke 20 sånn som du har… en uke senere kan ha ganske mye å si på tidlig ultralyd😅 Anonymkode: 65ad8...49d Du kan selvfølgelig regne slik selv, men helsepersonell regner fra første dag i siste mens. Anonymkode: 93dd6...4a6 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #5 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du kan selvfølgelig regne slik selv, men helsepersonell regner fra første dag i siste mens. Anonymkode: 93dd6...4a6 Såklart. Selv har jeg oppgitt feil mensdato for at det skal stemme. Ikke at jeg sier at ts burde gjøre dette såklart. Anonymkode: 65ad8...49d
Laura80 Skrevet 30. juli 2023 #6 Skrevet 30. juli 2023 Med el utenom cd 14 må du endre mensstart for å få riktig termin. Dvs med el 20 juli må du sette siste mens til 6 juli.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå