Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Skal på gardeballet i mars, men vet ikke helt hva jeg går til og hva jeg bør shoppe med meg til ballet.

Leste gjennom noen gamle innlegg om temaet og har forstått at jeg trenge gallakjole. Hvilke farger bør jeg styre unna og hva bør jeg se etter? Trenger jeg å sminke meg hos frisør eller går det greit å bare fikse håret der?

Hadde vært greit å fått prate med noen som har vært der eller som har vært andre plasser! :)

(Følte for å leke med fargene, så ha meg unskyldt. Jeg er i ett barnslig humør idag;) )

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_eva_*
Skrevet

Jeg var på gardeball for et par år siden. Der var det kjoler i alle farger, og hadde selv en lys rosa "prinsessekjole" i silke. Du bør hvertfall gå for en lang kjole synes jeg. Tilbehør som enkle smykkerog sko+veske som matcher. Jeg satt opp håret hos ei venninne som er frisør, men sminket meg selv. En uforglemmelig kveld:)

Skrevet

Her er noen bilder jeg fant, så kan du se hva som er vanlig på dem:

http://www.stud.ntnu.no/~mariarj/side4.html

http://www.mygel.net/~mil/galleri/gardeball

Sminken er vel avhengig av hvor god du er selv. Hvis du ikke klarer å legge pen sminke, så burde du kanksje få noen til å hjelpe deg. Hvis du klarer å gjøre det pent selv, så gjør det selv. Ville muligens styrt unna knall rød eller gul, men jeg tror egentlig at så lenge du har en pen, lang kjole, så går det nok bra. :)

Må være kjempeartig å være med på! Skulle gjerne vært på ball selv.

Catzy

Skrevet

Jeg har vært på Gardeball 2 ganger selv. Det var kjempegøy.

Du kommer nok til å få et minne for livet.

Når det gjelder håret så er det greit å få satt det opp hos frisør, veldig mange har det og man føler seg nok fort litt kjedelig med håret rett ned eller sånn.

Om ikke du er veldig flink til å sette opp håret selv da.(Det er ikke jeg!)

Sminke er greit å legge selv, det tror jeg nesten alle gjør men det er klart at dette er et ball så smink deg deretter.

Kjolen: Her er det nok lett å være underpyntet, og ikke overpyntet som man ofte er redd for å være.. Det er alle slags farger på kjolene der men det er et krav at den skal være lang, og jeg personlig er for at det skal være en ballkjole. Ikke en farget "julebordkjole" kjøpt på H&M..

Ikke noe vondt mot H&M, men dette er et BALL og da kler men seg for å gå på et ball.

Er det noe du lurer på så bare spør. Gardeball er min spesialitet ;):ler:

Lykke til, håper vi får se resultatet??

-Grace-

Skrevet

Usj. Bilde? Det er ikke min sterke side. Men skal legge inn noe når jeg er fullt oppdatert me sko og sminke og veske og hele pakken;)

Jeg reiser til Oslo på fredagen, så bør vel finne en frisør i Oslo istedenfor her? Litt kjipt å sitte på flyet med pynta hår og ikke minst å sove med det dagen før dagen. Noen som har noen gode men billige frisører på lur i Oslo til meg? :ler:

Skrevet

Har også vært på gardeball, så det er bare å sende PM eller spørre i denne tråden :tommel:

Skrevet

Prisen har jeg ingen kjennskap til men kan være greit å ha en frisør på Oslo City.

Da slipper du å gå så langt. Praktisk ved dårlig vær osv ;)

Skrevet (endret)

Usaklig kommentar og link slettet

Trille (mod)

Endret av Trille
Skrevet

Kos deg på gardeball, det er en opplevelse for livet.

Det begynner å bli noen år siden jeg var på gardeball selv men du burde absolutt stille i en ballkjole, ikke en vanlig penkjole.

Skrevet

Åh, jeg vil også... Hadde en kjæreste som skulle i garden, så jeg gledet meg som en unge til ballet, men så dumpet han meg jo så klart rett før han skulle inn. :sur::ler:

Skrevet

Garden pleier å søke etter jenter som vil gå rett før ballet for å få med de som ikke har følge, så hold ballkjolen klar og hør på Radio 1 i forveien ;):ler:

Skrevet

Æsj, jeg vet det, men hvor desperat er ikke det da... :ler:

Skrevet

Jeg synes nå ikke en er så desperat om en vil være med på gardeballet og blir med noen som ikke har date. Det er mange som gjør det bare for å være med fordi det er så stort og fint. Er masse søte gutter som ikke har date ennå;)

Skrevet
Æsj, jeg vet det, men hvor desperat er ikke det da... :ler:

:ler:

Kan hvertfall være greit å huske at disse guttene som regel er 18-19 år.. ;)

Skrevet (endret)

Hehe. Det er for det meste småunger som er i Garden ja. Men det finnes noen på 20-22 år og.. Men dette er vel fortsatt for ungt for noen? :)

Dere kan leve ut drømmen gjennom meg ;) Kan sette opp ett fond for kjolen min :P Neida ;) Men skal prøve å ta masse bilder så alle skal få se :)

Endret av mixci
Skrevet

Jeg skal også på Gardeballet 11. mars, og jeg gleder meg som en liten unge. ;D Mamma skal sy kjole til meg sånn så jeg slipper å leie. Det er jo litt morsomt med noe som ikke er likt det alle andre har. I går var vi i Oslo og kjøpte stoff og tilbehør for over 4000kr. Kjolen er inspirert av en av Dronning Mauds aftenkjoler og blir sydd i gammelrosa silke. Tror den blir utrolig fin! ;D Jeg skal ha veske og smykker i samme farge som kjolen og skoa er mørkerosa pumps med ca. 10 cm hel. Jeg skal til frisør i Fredrikstad og ordne håret. Er litt usikker på hvordan jeg skal ha det, men siden kjolen er i 1910- stil, så hadde det vært fint hvis håret også var litt gammeldags. Sminken blir det nok mamma eller jeg selv som legger. Jeg er så heldig at jeg skal gå sammen med min vakre kjæreste, og vi skal selvfølgelig overnatte på Plaza. Tror det blir en fantastisk dag. ;D

Skrevet

Såfremt det er ekte gentlemen der og de er Menn - og ikke tynne pungler - så lover det godt for et ball :) Uniformer er jo ikke et minus..

Mitt forslag er at du satser på å være feminin, dvs. ingen skulderputer eller andre harry saker. En feminin farge på en kjole som er ren og enkel i snittene, og kanskje en anelse diskret utringing.

Ikke for mye smykker og annet, men klassisk, rent, enkelt og vakkert. Stikkord nok en gang: feminint, fordi du er kvinne. Så diskret make up, skinnende gloss på leppene. Og litt musserende vin før du går, det blir sikkert brA.

I dagens samfunn må en minne jenter på det, man kan jo nesten ikke se forskjell på gutt og jente lengre...

Håpe rdet blir et strålende ball da!

Skrevet
Jeg skal også på Gardeballet 11. mars, og jeg gleder meg som en liten unge. ;D Mamma skal sy kjole til meg sånn så jeg slipper å leie. Det er jo litt morsomt med noe som ikke er likt det alle andre har. I går var vi i Oslo og kjøpte stoff og tilbehør for over 4000kr. Kjolen er inspirert av en av Dronning Mauds aftenkjoler og blir sydd i gammelrosa silke. Tror den blir utrolig fin! ;D Jeg skal ha veske og smykker i samme farge som kjolen og skoa er mørkerosa pumps med ca. 10 cm hel. Jeg skal til frisør i Fredrikstad og ordne håret. Er litt usikker på hvordan jeg skal ha det, men siden kjolen er i 1910- stil, så hadde det vært fint hvis håret også var litt gammeldags. Sminken blir det nok mamma eller jeg selv som legger. Jeg er så heldig at jeg skal gå sammen med min vakre kjæreste, og vi skal selvfølgelig overnatte på Plaza. Tror det blir en fantastisk dag. ;D

Jess! Da slipper jeg å føle meg overpynta ;) Vi kan slå oss sammen med våre fine kjoler og det fine håret vårt ;) Gleder meg :D :D :D Bare litt over en måned igjen :)

Skrevet

Hihi... Gardeball har alltid vært min store drøm, og derfor har jeg planer om å gjøre mest mulig ut av det. ;p Har sett en del bilder som ligger ute på nettet fra tidligere ball og ble egentlig litt overrasket over hvor lite pyntet en del av jentene var. Gardeball er jo ikke som et vanlig skoleball/russeball! Det er grand galla (i hvert fall i mitt syn), og da kler man seg deretter. I tilegg så går guttene i paradeuniform og da synes jeg det ser litt stusselig ut hvis jenta kommer i en typisk julebordkjole fra Only og nedslått hår. Men det er jo fint at det også er andre som vil gjøre mye ut av dette. ;D Tror det blir en utrolig opplevelse! Også håper jeg at det ikke er 20- års grense i Sky Bar. ;p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...