Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skulle så gjerne dratt i en gravferd, men det er 14t å kjøre... Er flere uker til termin.

Anonymkode: 3e159...412

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde jeg fint gjort :) Og skulle det skje noe på turen så er det helt sikkert lege / sykehus underveis eller på stedet der gravferden avholdes

Anonymkode: e1852...707

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spørs hvordan formen er. Om du skulle begynne å føde på reisen er det sykehus/fødetilbud tilgjengelig de fleste steder. 

Jeg var i gravferd 10 timer unna hjemmet mitt, men egentlig ikke i form til å reise så hele turen var en stor belastning som gjorde meg dårligere. Men gravferden var viktig for meg, så angrer ikke. Hadde det vært mannen sin familie så måtte det vært kjernefamilien hans for at jeg skulle reist, selv om jeg er glad i besteforeldre hans også. 

Anonymkode: ba510...bfc

AnonymBruker
Skrevet

Trodde du tenkte Thailand eller noe annet langt unna, men en reise innenlands med flere uker igjen til termin hadde jeg lett gjort dersom dette var begravelse til noen jeg var glad i. 

Anonymkode: 0a086...51d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge det finnes sykehus i nærheten så er det jo bare å reise

Anonymkode: 5d62a...dba

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge det ikke er på en øy uten fastlandsforbindelse eller noe sånt hadde jeg reist om jeg hadde lyst 

Anonymkode: da734...36d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i USA til uke 33, kunne fint vært lenger også.

Anonymkode: 06666...42d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Spørs hvordan formen er. Om du skulle begynne å føde på reisen er det sykehus/fødetilbud tilgjengelig de fleste steder. 

Jeg var i gravferd 10 timer unna hjemmet mitt, men egentlig ikke i form til å reise så hele turen var en stor belastning som gjorde meg dårligere. Men gravferden var viktig for meg, så angrer ikke. Hadde det vært mannen sin familie så måtte det vært kjernefamilien hans for at jeg skulle reist, selv om jeg er glad i besteforeldre hans også. 

Anonymkode: ba510...bfc

Formen er vel grei, egentlig. Jeg vet ikke helt, det som er mest slitsomt er å ta meg av en 2-åring. Hvis jeg kan dra uten han så blir det nesten litt chill i forhold 🤔 Må sikkert overnatte på veien da.

Tenker på at jeg kommer til å angre på det om jeg ikke drar. Min siste besteforelder.

• Liker 1
Skrevet

Bedre å dra enn ikke. Å angre på at man ikke dro i noens begravelse er leit.

• Liker 1
Skrevet

Det ville jeg gjort, med mindre  det innebar fly (mtp risiko for blodpropp) 🙂

God tid, mye pauser osv, så går det mest sannsynlig bra. 

Varme tanker i sorgen :gruppeklem:

AnonymBruker
Skrevet

Flere uker til termin? Null stress. Man kan ikke sette livet på vent bare fordi man er gravid (så fremt det er et vanlig svangerskap) 

Anonymkode: d597c...9c2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Formen er vel grei, egentlig. Jeg vet ikke helt, det som er mest slitsomt er å ta meg av en 2-åring. Hvis jeg kan dra uten han så blir det nesten litt chill i forhold 🤔 Må sikkert overnatte på veien da.

Tenker på at jeg kommer til å angre på det om jeg ikke drar. Min siste besteforelder.

Du bør nesten få barnepass av toåringen uansett, hvis du skal reise alene. Eller så er det ikke sikkert du får med deg så mye av begravelsen, fordi du må passe på barnet. Det er vel bedre å være ordentlig til stede - uten barnet - hvis du først tar den lange turen.

Anonymkode: 6468d...44a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Flere uker til termin? Null stress. Man kan ikke sette livet på vent bare fordi man er gravid (så fremt det er et vanlig svangerskap) 

Anonymkode: d597c...9c2

Knappe 4 uker. Bør jo gå bra...

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Du bør nesten få barnepass av toåringen uansett, hvis du skal reise alene. Eller så er det ikke sikkert du får med deg så mye av begravelsen, fordi du må passe på barnet. Det er vel bedre å være ordentlig til stede - uten barnet - hvis du først tar den lange turen.

Anonymkode: 6468d...44a

Det er et godt poeng, slitsomt å prøve å holde barnet rolig i en sånn setting.

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...