AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #1 Del Skrevet 30. juli 2023 Hei. Jeg har nylig startet ta i bruk eggløsningstester, men er enda litt usikker på dem. Startet ta en eggløsningstest her for noen dager siden (Onsdag 26.07). Tok først da siden eggløsningen min hadde forventningsdato torsdag 27.07. Jeg er nå på syklusdag 23 (hvis jeg klarer lese riktig). Har tatt test hver dag frem til idag, men synes bare streken blir svakere, spesielt idag. Den var allerede svak onsdag når jeg tok testen, men ikke like svak som idag. Er det da en sjanse for at jeg har hatt eggløsning tidligere enn forventet uten å merket dette? Anonymkode: db814...b69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #2 Del Skrevet 30. juli 2023 Legger ved at jeg skal ha forventet mens om 6 dager. Hvis dette har noe si på eggløsningen. Anonymkode: db814...b69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #3 Del Skrevet 30. juli 2023 Hvor lang syklus har du? Du har mest sannsynlig startet testingen for sent. Bør starte 3-4 dager før forventet eggløsning eller 16-18 dager før forventet mens. Tiden mellom eggløsning og mens er ideelt sett 14, dager, men noen kan ha 10-12 uten at det spiller inn på evnen til bli gravid, har man 10 eller færre dager har man redusert sjanse for graviditet. Anonymkode: 50943...ff4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #4 Del Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Hvor lang syklus har du? Du har mest sannsynlig startet testingen for sent. Bør starte 3-4 dager før forventet eggløsning eller 16-18 dager før forventet mens. Tiden mellom eggløsning og mens er ideelt sett 14, dager, men noen kan ha 10-12 uten at det spiller inn på evnen til bli gravid, har man 10 eller færre dager har man redusert sjanse for graviditet. Anonymkode: 50943...ff4 Hei, tusen takk for svar. Føler meg litt dum som må spørre om dette. Er vel noe de fleste burde vite Men jeg har aldri fått satt meg inn i dette, før nå som jeg og partner har et sterkt ønske om barn. Så da er det fult mulig eggløsning har vært allerede? Vi hadde prøvelse fra den 20-21 til 25. kan det da hende vi har vært heldig truffet i et riktig tidspunkt, med tanke på at eggløsning ikke har kommet nå? Eller er det større sjanse for at vi har vært Max uheldige? Anonymkode: db814...b69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #5 Del Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hei, tusen takk for svar. Føler meg litt dum som må spørre om dette. Er vel noe de fleste burde vite Men jeg har aldri fått satt meg inn i dette, før nå som jeg og partner har et sterkt ønske om barn. Så da er det fult mulig eggløsning har vært allerede? Vi hadde prøvelse fra den 20-21 til 25. kan det da hende vi har vært heldig truffet i et riktig tidspunkt, med tanke på at eggløsning ikke har kommet nå? Eller er det større sjanse for at vi har vært Max uheldige? Anonymkode: db814...b69 Som skrevet over så bør eggløsningen være ca 14 dager før forventet mens. Eggløsning skjer til samme tid i syklus hver mnd. Lutealfasen(tiden mellom eggløsning og mens) bør være minimum 10 dager, ideelt sett 12-14 dager for at egget skal ha tilstrekkelig tid og mulighet til å feste seg i livmoren(alt handler om hormoner som skilles ut i disse dagene og nok tid til dette er da vesentlig). Last ned app for syklus eller bruk en kalender for å kartlegge syklusen din så får du mer oversikt og kontroll. Anonymkode: 50943...ff4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #6 Del Skrevet 30. juli 2023 Tror du har begynt å teste for sent. Jeg pleier å ha eggløsning på dag 16, og begynner å teste på dag 12. 😊 Anonymkode: 2d5df...b6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #7 Del Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Som skrevet over så bør eggløsningen være ca 14 dager før forventet mens. Eggløsning skjer til samme tid i syklus hver mnd. Lutealfasen(tiden mellom eggløsning og mens) bør være minimum 10 dager, ideelt sett 12-14 dager for at egget skal ha tilstrekkelig tid og mulighet til å feste seg i livmoren(alt handler om hormoner som skilles ut i disse dagene og nok tid til dette er da vesentlig). Last ned app for syklus eller bruk en kalender for å kartlegge syklusen din så får du mer oversikt og kontroll. Anonymkode: 50943...ff4 Jeg følger appen FLO, det var den som fastslo eggløsning nå i den perioden som var nå. Men det skal være over nå og er nå på 6 dager før mens. Anonymkode: db814...b69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #8 Del Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Tror du har begynt å teste for sent. Jeg pleier å ha eggløsning på dag 16, og begynner å teste på dag 12. 😊 Anonymkode: 2d5df...b6b Tusen takk for svar, da får jeg bare håpe vi klaffet riktig og prøvingen satt. At eggløsningen fantes sted inne i den perioden. ❤️ Anonymkode: db814...b69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #9 Del Skrevet 31. juli 2023 Husk også at det kan være timingen var helt riktig, uten at det sitter likevel, er vel i snitt 20 % sjanse for graviditet for hvert forsøk hvis alt klaffer? Men krysser fingrene for dere Men ja, eggløsningstester viser ikke om du har eggløsning, de viser at du skal få eggløsning i løpet av de neste 24-48 timene. Nettopp fordi testene måler økning i det hormonet som pusher selve eggløsningna. Så derfor bør man teste flere dager før forventet eggløsning, også fordi man ikke alltid har helt like lange sykluser. Men ja, om du nylig (under 6 mnd) har sluttet på hormonell prevensjon, så kan også syklusene dine endre seg. Mine var 30 dager omtrent som en klokke de 3 første syklusene etter p-pilleslutt, og så ble de lengre og lengre, til jeg fikk eggløsning på dag 30, så da var tester gull verdt! Anonymkode: 4bcdf...205 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 31. juli 2023 #10 Del Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 30.7.2023 den 12.43): Jeg følger appen FLO, det var den som fastslo eggløsning nå i den perioden som var nå. Men det skal være over nå og er nå på 6 dager før mens. Anonymkode: db814...b69 Har du stabil syklus? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #11 Del Skrevet 31. juli 2023 Sofakona skrev (Akkurat nå): Har du stabil syklus? Hver gang jeg ser du svarer i en tråd så tenker jeg "Nå spør Sofakona sikkert om ts har stabil syklus", og du skuffer aldri Anonymkode: 315c9...6a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #12 Del Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Husk også at det kan være timingen var helt riktig, uten at det sitter likevel, er vel i snitt 20 % sjanse for graviditet for hvert forsøk hvis alt klaffer? Men krysser fingrene for dere Men ja, eggløsningstester viser ikke om du har eggløsning, de viser at du skal få eggløsning i løpet av de neste 24-48 timene. Nettopp fordi testene måler økning i det hormonet som pusher selve eggløsningna. Så derfor bør man teste flere dager før forventet eggløsning, også fordi man ikke alltid har helt like lange sykluser. Men ja, om du nylig (under 6 mnd) har sluttet på hormonell prevensjon, så kan også syklusene dine endre seg. Mine var 30 dager omtrent som en klokke de 3 første syklusene etter p-pilleslutt, og så ble de lengre og lengre, til jeg fikk eggløsning på dag 30, så da var tester gull verdt! Anonymkode: 4bcdf...205 Er deg såpass liten sjanse for graviditet? Det ante jeg faktisk ikke! Vi får bare krysse fingrene jeg har ikke gått på noe som helst prevensjon på flere år. Vet du om eggløsningstester vil vises litt, under eggløsning også? Eller vil den gå ned igjen når eggløsningen finner sted? Beklager mye spørsmål Anonymkode: db814...b69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #13 Del Skrevet 31. juli 2023 Sofakona skrev (3 minutter siden): Har du stabil syklus? Den er til vanlig stabil men kan alltid variere i et par dager er forventet mens om typisk 3 dager, kan det til tider være også 6 dager. Vet ikke om dette heller vil gå under ustabilt? helt ny på dette og har i grunn aldri fulgt så nøye på syklus heller. Anonymkode: db814...b69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #14 Del Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hver gang jeg ser du svarer i en tråd så tenker jeg "Nå spør Sofakona sikkert om ts har stabil syklus", og du skuffer aldri Anonymkode: 315c9...6a6 Tar imot alt av hjelp og råd som kan komme 😂 Anonymkode: db814...b69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 31. juli 2023 #15 Del Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hver gang jeg ser du svarer i en tråd så tenker jeg "Nå spør Sofakona sikkert om ts har stabil syklus", og du skuffer aldri Anonymkode: 315c9...6a6 Jepp he he. Jeg liker ikke når app lurer kvinner til p tro at at den vil gi de svar på når de får eggløsning...særlig når de prøver å bli gravid...pluss utrolig mange svarer at de ikke har normal syklus og går bare etter en app. En app kan ta feil av dager og det er ikke sikkert du har eggløsning engang... Jeg har pcos og gikk på denne smellen i 6 mnd før noen lærte meg dettr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #16 Del Skrevet 31. juli 2023 Sofakona skrev (4 minutter siden): Jepp he he. Jeg liker ikke når app lurer kvinner til p tro at at den vil gi de svar på når de får eggløsning...særlig når de prøver å bli gravid...pluss utrolig mange svarer at de ikke har normal syklus og går bare etter en app. En app kan ta feil av dager og det er ikke sikkert du har eggløsning engang... Jeg har pcos og gikk på denne smellen i 6 mnd før noen lærte meg dettr Å det var utrolig kjipt høre. Nå har ikke jeg erfaring eller hørt om pcos før. Men skal søke litt opp i dette. Kan jeg spørre hvordan du regner på syklusen? Har du noen tips for å klare forstå og «tracke» den bedre? Jeg er ikke helt kjent med min egen syklus, vet bare at når jeg følger Flo appen så kan det variere på noen få dager. Anonymkode: db814...b69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #17 Del Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er deg såpass liten sjanse for graviditet? Det ante jeg faktisk ikke! Vi får bare krysse fingrene jeg har ikke gått på noe som helst prevensjon på flere år. Vet du om eggløsningstester vil vises litt, under eggløsning også? Eller vil den gå ned igjen når eggløsningen finner sted? Beklager mye spørsmål Anonymkode: db814...b69 Ja, har lest 20-35% forsåvidt når jeg sjekmet det på nytt nå, sikkert litt avhengig av studiene, hvilke aldersgrupper som er med etc. Poenget er at det ikke nødvendigvis er noe galt fordi det ikke går jeg kjenner par som har prøvd i 3 år, også med eggløsningstester, og så plutselig klaffer det. For de fleste vil det gå i løpet av et år med prøving, og for mange tidligere, mens noen har mer uflaks og bruker lengre tid. Nei, hormonet (som testene måler) går som regel nedover igjen rett før eggløsning, det er som regel ikke sterk strek lenge, derfor man må teste daglig. Sjekk pakningsvedlegget på testene dine, mange har med en graf over hvor mye hormoner man har (og dermed hvor sterk streken er) før, under og etter eggløsning Anonymkode: 4bcdf...205 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #18 Del Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, har lest 20-35% forsåvidt når jeg sjekmet det på nytt nå, sikkert litt avhengig av studiene, hvilke aldersgrupper som er med etc. Poenget er at det ikke nødvendigvis er noe galt fordi det ikke går jeg kjenner par som har prøvd i 3 år, også med eggløsningstester, og så plutselig klaffer det. For de fleste vil det gå i løpet av et år med prøving, og for mange tidligere, mens noen har mer uflaks og bruker lengre tid. Nei, hormonet (som testene måler) går som regel nedover igjen rett før eggløsning, det er som regel ikke sterk strek lenge, derfor man må teste daglig. Sjekk pakningsvedlegget på testene dine, mange har med en graf over hvor mye hormoner man har (og dermed hvor sterk streken er) før, under og etter eggløsning Anonymkode: 4bcdf...205 Da skal jeg helt klart gå til innkjøp og ruinere meg på eggløsningstester 😂 er det noen spesielle tidspunkt på dagen man burde teste seg? Jeg tok en idag tidlig, fortsatt svak og har tatt noen dager i strekk nå. Da fortsetter jeg bare med dette er det enn viss tid man har på seg fra testen viser sterk positiv? Eller vil det allerede si man har noen dager man helst skulle tatt forsøk før? Nå ble det litt dårlig forklaring fra min side her Anonymkode: db814...b69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfugl154 Skrevet 31. juli 2023 #19 Del Skrevet 31. juli 2023 Neste syklus: 1. start å teste mye tidligere 2. Test med urin på ettermiddagen. Hormonene som indikerer eggløsning stiger gjerne på ettermiddag/kveld. Test til samme tidspunkt hver dag 3. positiv test er kun når begge strekene er like sterke eller teststrek er sterkere enn kontroll 4. test litt videre noen dager så du får med deg hvilken dag den blir negativ igjen. Dette vil hos mange være selve eggløsningsdagen Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 31. juli 2023 #20 Del Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Å det var utrolig kjipt høre. Nå har ikke jeg erfaring eller hørt om pcos før. Men skal søke litt opp i dette. Kan jeg spørre hvordan du regner på syklusen? Har du noen tips for å klare forstå og «tracke» den bedre? Jeg er ikke helt kjent med min egen syklus, vet bare at når jeg følger Flo appen så kan det variere på noen få dager. Anonymkode: db814...b69 Når jeg prøvde begynte jeg å måle temperaturen min..da kunne jeg se når eggløsning kom oh når den hadde vært. Når går jeg på p ring så må vet jeg syklus he he Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå