AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #21 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Gulvet er vel en mellombrun(?) parkett, fra tidlig 2000-tallet. Det er nok lurt å hente noen fysiske fargeprøver som flere nevner her, ja. Selv har jeg lite peiling på dette, så setter stor pris på alle tips jeg har fått 😊 TS Anonymkode: 932f1...5eb AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ja, det blir samme farge i alle rom. Jeg selger snart så tenker jeg må gjøre det nøytralt og ikke så fancy 😊 TS Anonymkode: 932f1...5eb Okey, da kan du i grunn velge mange farger hvis det er en nøytral bruntone. Klassisk hvite gulvlister som bryter, også en nøytral, men lun farge som gir varme til boligen. Heng opp prøvene med tape og litt fra hverandre, så ser du fort om det er noe som skjærer helt. Forresten, er det møbler på visning/bilder? For det er også greit å ta hensyn til. Jeg holder en knapp på soothing beige Anonymkode: 6e439...e80
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #22 Skrevet 30. juli 2023 Ulike hvite farger går ikke alltid overens. Hos oss er det klassisk hvit i tak og taklister, bomull på dørene. Maler du da veggene i hvitlyng eller en tilsvarende lys farge slipper du at lister og tak kræsjer med veggene. Anonymkode: 78783...cb8
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #23 Skrevet 31. juli 2023 Glemte å si, at når du henger opp fargeprøvene, så heng de på døren og ikke veggen også. Hvis du har egghvit/gyllen hvit der fra før, så kan det få fargene til å se feil ut. Jeg pleier alltid å henge opp fargeprøver på karmer og dører i tillegg. Anonymkode: 6e439...e80
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #24 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 30.7.2023 den 11.11): Hei, Jeg skal male vegger og tak i leiligheten nå. Jeg tenker egghvit på veggene (tror den allerede har den fargen), så da bør kanskje taket være helt hvit? Eller noen det en farge som ikke er fullt så hvit men likevel hvitere enn egghvit? Leiligheten ble malt av de forrige eierne for 15 år siden, men for meg ser det ut som at taket er noe hvitere enn veggene. Det er vel mest vanlig? #69dudes Anonymkode: 932f1...5eb Jeg har litt lysere tak enn vegger. Kjører nøyaktig samme farge som vegg, bare litt lysere. Har ikke ett eneste hvitt tak i huset Maler taket en cm ned på veggen også. Anonymkode: 6a1b2...22c 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #25 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 30.7.2023 den 11.11): Hei, Jeg skal male vegger og tak i leiligheten nå. Jeg tenker egghvit på veggene (tror den allerede har den fargen), så da bør kanskje taket være helt hvit? Eller noen det en farge som ikke er fullt så hvit men likevel hvitere enn egghvit? Leiligheten ble malt av de forrige eierne for 15 år siden, men for meg ser det ut som at taket er noe hvitere enn veggene. Det er vel mest vanlig? #69dudes Anonymkode: 932f1...5eb Normal farge på ferdig tak er N-0005-S Anonymkode: 81a36...380
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #26 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Takk for tips! På min skjerm ser egghvit ganske OK ut, men kanskje den blir litt lys ja. Soothing beige tror jeg blir litt mørk i min leilighet siden jeg ikke får inn så mye sollys. Men kanskje space er en god kanditat. Det er et polsk malerfirma som skal gjøre dette, så jeg kan spørre han også. Men han er litt oppe i årene, så kanskje han ikke er mest oppdatert på interiørfarger i 2023 😅 Hvitfargen på karmene er klassisk hvit om jeg ikke husker feil. Den synes jeg ble veldig hvit, så taket må nok være litt mer dempet. TS Anonymkode: 932f1...5eb Du må være sikker på hvilken farte karmer har, ellers kan du gå på en kjempesmell (been there…). Hvis du har klassisk hvit på karmene, bør du også ha det på lister og tak. Unngå eggehvit sammen med klassisk hvit, veggene VIL se gule ut. Husk også å ta hensyn til farge på gulv, lysforhold, og farger i tilstøtende rom. Du kan få veldig gode fargeråd fra Jotuns fargeblogg. Anonymkode: 4fa82...2c5 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #27 Skrevet 31. juli 2023 *farge, ikke farte Anonymkode: 4fa82...2c5
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #28 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du må være sikker på hvilken farte karmer har, ellers kan du gå på en kjempesmell (been there…). Hvis du har klassisk hvit på karmene, bør du også ha det på lister og tak. Unngå eggehvit sammen med klassisk hvit, veggene VIL se gule ut. Husk også å ta hensyn til farge på gulv, lysforhold, og farger i tilstøtende rom. Du kan få veldig gode fargeråd fra Jotuns fargeblogg. Anonymkode: 4fa82...2c5 TS har skrevet senere at hun har malt karmer og dører i klassisk hvit, og vet nå at hun ikke skal gå for gule hvitfarger. Hun har også beskrevet gulv, og at hun skal ha lik farge i alle rom. Anonymkode: 6e439...e80 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #29 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Klassisk hvit er det man stort sett velger. Matt farge. Du må ta med fargeprøvene hjem og henge på veggen, fordi lyset hos deg vil være helt annerledes enn i butikk. Jeg foreslår disse fargene å ta med hjem, alle er nøytrale valg som fint tåler et rom uten for mye dagslys: Space Soothing beige Washed linen Blek sand Anonymkode: 6e439...e80 Glemte en farge du kan teste ut! Den heter Tudor, og er lysere enn de andre nevnt her. Siden du har et brunt gulv og klassisk hvit, så kan den også bli veldig fin. Anonymkode: 6e439...e80
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #30 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): TS har skrevet senere at hun har malt karmer og dører i klassisk hvit, og vet nå at hun ikke skal gå for gule hvitfarger. Hun har også beskrevet gulv, og at hun skal ha lik farge i alle rom. Anonymkode: 6e439...e80 TS skrev at karmer var klassisk hvit «om jeg ikke husker feil». Det er viktig å sjekke at man ikke faktisk husker feil når det gjelder hvitfarge. Ser heller ikke at det er tatt hensyn til hverken gulvfarge eller lysforhold i mange av svarene, så vet ikke hvorfor du er så spydig? 🤷🏻♀️ Anonymkode: 4fa82...2c5
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #31 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): TS skrev at karmer var klassisk hvit «om jeg ikke husker feil». Det er viktig å sjekke at man ikke faktisk husker feil når det gjelder hvitfarge. Ser heller ikke at det er tatt hensyn til hverken gulvfarge eller lysforhold i mange av svarene, så vet ikke hvorfor du er så spydig? 🤷🏻♀️ Anonymkode: 4fa82...2c5 Var ikke spydig, jeg ga bare info Anonymkode: 6e439...e80
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #32 Skrevet 31. juli 2023 Jeg ville malt tak, lister og vegger i samme farge, så unngår du disse problemene. Anonymkode: 676ea...3b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå