Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en kvinne på 36 som har bestemt meg for å få meg en fullpakket familie, men problemet er åt den planlagte livslinjen stopper her. Altså planen var å utforske mye som mulig, studie, jobber, menn og reiser før jeg går inn i noe seriøst. Jeg har aldri hatt kjæreste, kunn sexpartnere så dette er noe nytt.

Tinder gir jeg opp snart og det er en kar på jobben som viser interesse, men blir tørr dersom jeg trer inn. Er det håp for ei på 36? skulle kanskje ha funnet noe seriøst i slutten 20 årene. hva tenker dere?

Anonymkode: ce7fb...f01

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok vanskelig når man blir eldre ja, er 41 år og må si det ikke er samme som å være 21. Du sier jo selv at du hadde en del sexpartnere, samme hadde jeg, men ikke nå lenger og jakten etter drømme mannen blir bare smalere. Må nok innse at forhold senere i livet blir kanskje utelukket, Ikke vet jeg.

Anonymkode: b60f4...689

AnonymBruker
Skrevet

36 år er mye for at noen skal kaste bort livet sitt på deg, men det betyr ikke at det ikke finnes en smule håp.

Anonymkode: c5991...b11

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er en kvinne på 36 som har bestemt meg for å få meg en fullpakket familie, men problemet er åt den planlagte livslinjen stopper her. Altså planen var å utforske mye som mulig, studie, jobber, menn og reiser før jeg går inn i noe seriøst. Jeg har aldri hatt kjæreste, kunn sexpartnere så dette er noe nytt.

Tinder gir jeg opp snart og det er en kar på jobben som viser interesse, men blir tørr dersom jeg trer inn. Er det håp for ei på 36? skulle kanskje ha funnet noe seriøst i slutten 20 årene. hva tenker dere?

Anonymkode: ce7fb...f01

Dette høres nesten utrolig ut. Høres ut som det mannlige (mest) forskere lirer av seg i de årlige nyhetssakene om at «KVINNER venter for lenge med å få barn».

De aller fleste jenter/kvinner ønsker seg jo en kjæreste når de er unge, og hvis de ikke har hatt en kjæreste, er det som regel fordi de ikke lykkes - ikke fordi de ikke gjerne vil. 

Anonymkode: c1d20...0a5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er nok vanskelig når man blir eldre ja, er 41 år og må si det ikke er samme som å være 21. Du sier jo selv at du hadde en del sexpartnere, samme hadde jeg, men ikke nå lenger og jakten etter drømme mannen blir bare smalere. Må nok innse at forhold senere i livet blir kanskje utelukket, Ikke vet jeg.

Anonymkode: b60f4...689

Enig. Og samme her.
Men jeg har begynt å godta at jeg nok kommer til å forbli singel og barnløs.
Jeg har vel også på mange måter gitt opp det å få meg familie osv etter å ha fått hjertet knust et par ganger.

M42

Anonymkode: 48a4a...2bd

AnonymBruker
Skrevet

Når du er 36 år har du iallfall veldig dårlig tid, om du tenker å få barn. Se for deg at du bruker inntil 1 år på å finne en god mann, så skal dere bruke litt tid på å prøve å bo sammen, så kanskje når du er 38 år begynner dere prøving til å få barn, kanskje du er 39 år når du blir gravid (om du blir gravid da) og 40 år når barnet er født. Når du er 50 år er barnet bare 10 år.

40 år er sent å få barn, mener jeg. Og jeg er 46 år, så jeg er ingen ungjente som mener at alle i 40årene er gæmliser.

Anonymkode: ffc0f...f5f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er det håp! Håp for kjæreste er det uansett alder, det er mange single der ute av begge kjønn, og noen skiller seg og går fra hverandre også. Noen har barn fra før, noen har ikke barn. Noen syns det er helt ok å få barn med en ny partner selv om de har barn fra før. Jeg har flere venninner som møtte sin utkårede først sent i 30-årene, og som har fått barn rundt 40-års alder. Noen har rukket å få to barn mellom 39 og 42 år. Og skulle du nærme deg 45 år uten å ha fått barn enda, og du dermed må innse at det ikke ble barn, så kan du som sagt finne kjærligheten når som helst i livet❤️

Anonymkode: edd12...318

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tinder gir jeg opp snart og det er en kar på jobben som viser interesse, men blir tørr dersom jeg trer inn

Dette hadde du ikke sagt dersom du var yngre 

Anonymkode: f2ae9...17e

AnonymBruker
Skrevet

Det haster ikke med mann. Men det haster med barn.

Skaff deg barn først. Enten i Danmark eller med en tilfeldig fyr.

Så kan du i ro og mak finne deg en passene mann senere. Du trenger ikke stresse emd tid og kan bruke mange år på å finne den rette mannen.

Anonymkode: d341d...3ce

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Så kan du i ro og mak finne deg en passene mann senere. Du trenger ikke stresse emd tid og kan bruke mange år på å finne den rette mannen.

Det haster ike med noe som helst

Hva er vitsen med barn når man ikke har det innen for en ramme. Å ha barn er ikke det samme som kjæledyr. Da kan hun like gjerne skaffe seg bikkje. Både du og TS snakker som om det med barn er samme som å ha en bil eller leilighet noe det ikke er. Det er et behov for samhold og familie er den reneste kjernen til det. Hun hadde nok ikke det i ordboken og behandler det som en livserfaring. Kjærlighet kommer uansett for gammel du er. 

Anonymkode: 88aec...208

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det haster ike med noe som helst

Hva er vitsen med barn når man ikke har det innen for en ramme. Å ha barn er ikke det samme som kjæledyr. Da kan hun like gjerne skaffe seg bikkje. Både du og TS snakker som om det med barn er samme som å ha en bil eller leilighet noe det ikke er. Det er et behov for samhold og familie er den reneste kjernen til det. Hun hadde nok ikke det i ordboken og behandler det som en livserfaring. Kjærlighet kommer uansett for gammel du er. 

Anonymkode: 88aec...208

Enig. Barn med en tilfeldig fyr? Er man helt likegyldig til følelsene til barnet, liksom, som blir frarøvet muligheten til å ha en far?

Anonymkode: 5c834...ce9

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Markedet er best når man er 26.

Kjenner fler jenter som heller foretrakk ulike sex partnere istedetfor en å stifte familie med, de angrer gjerne på det nå i slutten av 30årene. Prøver desperst å sjekke opp stabile menn de avviste tidligere

Anonymkode: 25f78...4b4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Finn deg en kg-mann, hvis du er desperat nok 😅

Anonymkode: 934e4...5bd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Finn deg en mann bare for å bli gravid. Er like mye hans ansvar beskytte seg. Slik hadde jeg tenkt i din situasjon om barn var livsviktig. Donor koster vel lett 60-100 tusen avhengig av hvor mange forsøk. Koster hvertfall rundt 70 her,og i Danmark må man jo bo..reise..fly etc.

Mannen kan komme etterpå😊 Har du ro og fått barn er det lettere møte den rette. 

Anonymkode: 3fd74...895

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Håper i grunn dette ikke blir så vanlig som det virker å være.

Statistisk sett vet vi at barn uten fedre klarer seg MYE dårligere enn de med en far. Hvis det blir en stor andel som gjør dette, og vi legger statistikken vi kjenner til grunn, ser jeg ikke bort fra at vi får et ekstremt ubehagelig og kriminelt samfunn på sikt.

Anonymkode: 8284e...366

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Håper i grunn dette ikke blir så vanlig som det virker å være.

Statistisk sett vet vi at barn uten fedre klarer seg MYE dårligere enn de med en far. Hvis det blir en stor andel som gjør dette, og vi legger statistikken vi kjenner til grunn, ser jeg ikke bort fra at vi får et ekstremt ubehagelig og kriminelt samfunn på sikt.

Anonymkode: 8284e...366

Barn kan ha det fantastisk uten en far.

Derimot de som har en far som bare stikker, og gir faen, eller de som må vokse opp med foreldre som ikke evner samarbeide og som skal lage drama, det er de som gjerne sliter senere.

De som vokser opp hvor det aldri har vært far i bildet, eller de som vokser opp der mor og far klarer samarbeide rundt barna etter brudd, de klarer seg vanligvis veldig bra.

Anonymkode: caf8f...3c6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette høres nesten utrolig ut. Høres ut som det mannlige (mest) forskere lirer av seg i de årlige nyhetssakene om at «KVINNER venter for lenge med å få barn».

De aller fleste jenter/kvinner ønsker seg jo en kjæreste når de er unge, og hvis de ikke har hatt en kjæreste, er det som regel fordi de ikke lykkes - ikke fordi de ikke gjerne vil. 

Anonymkode: c1d20...0a5

Er det menns skyld at bioligien ikke har fulgt tritt med samfunnet? Kvinner venter for lenge med å få barn, men det har vel ingenting med om det er menn eller kvinner som skriver det?

Anonymkode: 45a9e...0da

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skaffe barn......... Deg og ditt., drit i ungens ønske om å vite hvem begge foreldrene er...

Anonymkode: 936ac...d10

Skrevet

Selvfølgelig er det håp. Det er bøttevis av håp. Men håpet må dyrkes for å gro til realitet. Du må ut å jage etter løsninger, tørre å ta initiativ, tenke nytt og være villig til å utforske. I motsatt ende må du ikke sitte hjemme og bryte deg selv ned med å vente på at noen skal komme på døren din, for det skjer ikke. Tinder og sofasweiping har en tendens til å sørge for at folk gjør sistnevnte til det plutselig har blitt for sent.

Så, håp... Håp er hva du gjør det til selv. Det er iallfall ikke for sent nå, selv om klokka tikker.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må tørre å date for faktisk å finne noen. Du har fortsatt tid til å få familie. Og dersom du ikke får deg en mann innen et par år, bør du vurdere om å få barn med donor er noe for deg.

Jeg er i fødselspermisjon nå og har møtt flere som har barn med donor. Ene mora i starten av 30-åra og den andre i slutten av 30-åra. Har møtt flere lesbiske par med barn også. A4-familien ser litt annerledes ut anno 2023 enn tidligere.

Skulle du forbli barnløs og enslig, så finnes det mange plusser med det også. Vi alle må gjøre det beste ut av situasjonen vi er i. Sender deg god energi 🤗❤️

Anonymkode: 1d4f8...1e1

• Liker 2
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...