AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #1 Skrevet 30. juli 2023 Hei, i starten av graviditeten fulgte jeg de vanlige retningslinjene for å unngå toxoplasma og listeria uten at jeg hadde satt meg særlig inn i konsekvensene. Det har jeg nå gjort og jeg har blitt super bekymret! Fikk ved et uhell i meg litt rosa karbonadedeig da kjøttkakene ikke var godt nok gjennomstekt. De var stekt hardt på utsiden og hadde småkokt i 20 min, men etter å ha spist litt over 1 så jeg at det var litt rosa inni. Dette har gjort meg veldig bekymret. Hva er egentlig kjangsen for å få det gjennom norsk karbonadedeig? Føles nesten ut som at jeg ikke tør å spise kjøtt resten av graviditeten i frykt for dette .. Anonymkode: 84a95...711
Sofakona Skrevet 30. juli 2023 #2 Skrevet 30. juli 2023 Tror det går bra...tenker på at det er mange som har inne katter og kattedo..som kanskje ikke bruker hansker etc..folk spiser jo sushi, Salami og ting de ikke burde spise når de er gravide. Og det går bra. Eventuelt bare passe på steke kjøttdeigen lenger neste gang 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #3 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hei, i starten av graviditeten fulgte jeg de vanlige retningslinjene for å unngå toxoplasma og listeria uten at jeg hadde satt meg særlig inn i konsekvensene. Det har jeg nå gjort og jeg har blitt super bekymret! Fikk ved et uhell i meg litt rosa karbonadedeig da kjøttkakene ikke var godt nok gjennomstekt. De var stekt hardt på utsiden og hadde småkokt i 20 min, men etter å ha spist litt over 1 så jeg at det var litt rosa inni. Dette har gjort meg veldig bekymret. Hva er egentlig kjangsen for å få det gjennom norsk karbonadedeig? Føles nesten ut som at jeg ikke tør å spise kjøtt resten av graviditeten i frykt for dette .. Anonymkode: 84a95...711 Det er veldig lite sannsynlig. I Norge er det lite toxo Anonymkode: 90113...6b8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå