AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #1 Skrevet 30. juli 2023 Min bror og jeg arvet en halv million hver av våre foreldre. Vi kjøpte oss boliger og min bror brukte den halve millionen som egenkapital, mens jeg hadde spart opp nok egenkapital og satte min arv i aksjer. Min bror er en som alltid misunner andre og alltid higer etter mer, og sist jeg var i familieselskap hørte jeg han klage over dårlig økonomi til våre foreldre og min tante, og sa at jeg var så gjerrig som hadde så mye penger både i banken og i aksjer, mens han slet virkelig og kunne virkelig trenge mer penger. Hallo? Han har brukt opp sine penger til egenkapital mens jeg hadde spart i åresvis før vi fikk arven vår. Jeg tror han må ha en diagnose, for en sånn oppførsel er helt på trynet! Mannen er 49 år! Anonymkode: 4b278...0e0 8
Tanuki Skrevet 30. juli 2023 #2 Skrevet 30. juli 2023 Du får minne ham på at dere brukte arven annerledes. 12
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #3 Skrevet 30. juli 2023 Tanuki skrev (1 minutt siden): Du får minne ham på at dere brukte arven annerledes. Han forstår ikke hvorfor jeg har formue, men ikke han. Han tenker og oppfører seg som et lite barn. ts Anonymkode: 4b278...0e0
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #4 Skrevet 30. juli 2023 Dere arvet fra deres foreldre, og så klagde han til deres foreldre? Hæ? Anonymkode: 76887...20c 5
Tanuki Skrevet 30. juli 2023 #5 Skrevet 30. juli 2023 Just now, AnonymBruker said: Han forstår ikke hvorfor jeg har formue, men ikke han. Han tenker og oppfører seg som et lite barn. ts Anonymkode: 4b278...0e0 Da får du forklare til ham som om han er et lite barn, eller heve deg over det og ignorere. Hva sier foreldrene deres da? 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #6 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dere arvet fra deres foreldre, og så klagde han til deres foreldre? Hæ? Anonymkode: 76887...20c Jepp han klager til de hele tiden om et eller annet, og det verste er at de synes synd i han og betaler for reparasjoner på bilen, reparasjoner på pipa, har kjøpt nye vinterdekk til bilen hans osv. Vår mor unnskylder seg til meg, og sier at de har hjulpet han litt økonomisk siden han har brukt opp arven sin.. Ts Anonymkode: 4b278...0e0
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #7 Skrevet 30. juli 2023 Han er litt manipulativ og har rett og slett fått våre foreldre til å tro at det er så synd i han. Han har dyre vaner og kjøper mye designerklær og sko, men unnskylder seg alltid når mamma er tilstede og sier at alt er kjøpt på salg, og det tror hun på. Ts Anonymkode: 4b278...0e0
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #8 Skrevet 30. juli 2023 Tanuki skrev (7 minutter siden): Da får du forklare til ham som om han er et lite barn, eller heve deg over det og ignorere. Hva sier foreldrene deres da? De synes synd i han Ts Anonymkode: 4b278...0e0
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #9 Skrevet 30. juli 2023 Dere har begge investert og begge har vel tjent på det? Jeg investerte i bolig for et par år siden og mine 500 er nå en mill. Du kan si det til dine foreldre. Du kan sjekke verdi på hans bolig nå VS det den var når han kjøpte. Anonymkode: 826b1...043 2 1
Pilga Skrevet 30. juli 2023 #10 Skrevet 30. juli 2023 Bare la han syte! Slike kan ikke oppdras! Det er for sent uansett 🙄 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #11 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dere arvet fra deres foreldre, og så klagde han til deres foreldre? Hæ? Anonymkode: 76887...20c Hørt om forskudd på arv? Anonymkode: 1f434...d8e 6 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #12 Skrevet 30. juli 2023 Å sette sine penger i aksjer er ikke ensbetydende med at du har tjent på det. Det kan fort gå under og ende med tapte penger. Men han broren din høres både misunnelig og en smule sleip ut. Mine brødre er også sånn. Klager til faren vår og får han til å betale det ene og det andre for dem. Jeg har aldri bedt om noe økonomisk hjelp. Anonymkode: b18bb...c7a 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #13 Skrevet 30. juli 2023 Jeg har også arvet, men lærte tidlig å holde det godt for meg selv. Gud så mye meninger og missunnelse folk kan ha om andres penger. Nå vet din bror om dette, men ville allikevel ikke vært så åpen om pengene er brukt eller ikke. I verste fall kan du si pengene er brukt opp slik at han ikke henger seg opp i dine penger. Anonymkode: 127f8...18c
Apis Skrevet 30. juli 2023 #14 Skrevet 30. juli 2023 Din bror har jo ikke brukt opp arven, dere har begge investert forskudd på arv , henholdsvis i bolig og i aksjer. Vis han hadde brukt opp arven så hadde han brukt pengene på biler, vin, kvinner og sang. 7 1
Hactar Skrevet 30. juli 2023 #15 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): De synes synd i han Ts Anonymkode: 4b278...0e0 Og her har du gjerne grunnen til at han gjør som han gjør. Det fungerer, og har kanskje alltid fungert å være hjelpeløs overfor mamma og pappa? Om det er lært hjelpeløshet eller lært manipulasjonsteknikk, har nok dette en rot i oppdragelsen han fikk av dem. Likevel, når man er 49, har man hatt mange år til å bli kvitt putene man eventuelt fikk sydd under armene som barn, om man ikke er av den kyniske typen. 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #16 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Min bror og jeg arvet en halv million hver av våre foreldre. Vi kjøpte oss boliger og min bror brukte den halve millionen som egenkapital, mens jeg hadde spart opp nok egenkapital og satte min arv i aksjer. Min bror er en som alltid misunner andre og alltid higer etter mer, og sist jeg var i familieselskap hørte jeg han klage over dårlig økonomi til våre foreldre og min tante, og sa at jeg var så gjerrig som hadde så mye penger både i banken og i aksjer, mens han slet virkelig og kunne virkelig trenge mer penger. Hallo? Han har brukt opp sine penger til egenkapital mens jeg hadde spart i åresvis før vi fikk arven vår. Jeg tror han må ha en diagnose, for en sånn oppførsel er helt på trynet! Mannen er 49 år! Anonymkode: 4b278...0e0 Han har sikkert den diagnosen som litt for mange i dette landet har, det heter misunnelse. Det er norges nasjonalsykdom! Anonymkode: 16a7e...552 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #17 Skrevet 30. juli 2023 Slik er min søster også, og har vært det helt siden vi var barn. Hvis vi f.eks fikk 20 kr hver for å kjøpe is, ble det urettferdig (i hennes hode) hvis jeg kjøpte en billigere is enn henne, for da hadde jeg mer penger igjen. Da var det sutring og klaging til noen ga henne litt penger slik at hun hadde like mye som meg. Det var også urettferdig at jeg, som er eldst, hadde mer på sparekontoen min en hun hadde… Vi fikk begge samme sum av bestefar da vi kjøpte første bolig. Jeg solgte min leilighet etter 5 år, og fikk et pent overskudd. Hun solgte sin bolig med tap pga samlivsbrudd (bruddet og salget var hennes valg). Bestefar lot seg heldigvis ikke manipulere til å gi henne mer penger. Anonymkode: b6a11...421 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #18 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Min bror og jeg arvet en halv million hver av våre foreldre. Vi kjøpte oss boliger og min bror brukte den halve millionen som egenkapital, mens jeg hadde spart opp nok egenkapital og satte min arv i aksjer. Min bror er en som alltid misunner andre og alltid higer etter mer, og sist jeg var i familieselskap hørte jeg han klage over dårlig økonomi til våre foreldre og min tante, og sa at jeg var så gjerrig som hadde så mye penger både i banken og i aksjer, mens han slet virkelig og kunne virkelig trenge mer penger. Hallo? Han har brukt opp sine penger til egenkapital mens jeg hadde spart i åresvis før vi fikk arven vår. Jeg tror han må ha en diagnose, for en sånn oppførsel er helt på trynet! Mannen er 49 år! Anonymkode: 4b278...0e0 Høres ut som ene svogeren og svigerinna min. Nå holder vi på med arveoppgjør og de som har mottatt millioner av svigerfar påstår (selv om alle vet det er løgn) at de ikke har fått noe. Anonymkode: b4afb...f27
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #19 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har også arvet, men lærte tidlig å holde det godt for meg selv. Gud så mye meninger og missunnelse folk kan ha om andres penger. Nå vet din bror om dette, men ville allikevel ikke vært så åpen om pengene er brukt eller ikke. I verste fall kan du si pengene er brukt opp slik at han ikke henger seg opp i dine penger. Anonymkode: 127f8...18c Hactar skrev (5 timer siden): Og her har du gjerne grunnen til at han gjør som han gjør. Det fungerer, og har kanskje alltid fungert å være hjelpeløs overfor mamma og pappa? Om det er lært hjelpeløshet eller lært manipulasjonsteknikk, har nok dette en rot i oppdragelsen han fikk av dem. Likevel, når man er 49, har man hatt mange år til å bli kvitt putene man eventuelt fikk sydd under armene som barn, om man ikke er av den kyniske typen. Han har aldri hatt så store puter under armene som han har nå. ts Anonymkode: 4b278...0e0 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #20 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Han har sikkert den diagnosen som litt for mange i dette landet har, det heter misunnelse. Det er norges nasjonalsykdom! Anonymkode: 16a7e...552 Ja hun snakker alltid om det hun ikke har, og aldri om det hun har. Anonymkode: 4b278...0e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå